AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Hei. Dette er veldig flaut å innrømme, men jeg gruer meg så til skolestart om et år for eldstejenta på fem år. Det er mange ting jeg ser for meg kanskje vil bli et problem. Først av alt.. Tenk om hun nekter! Tenk om det blir kaos hver morgen. Tenk om jeg gir etter. Tenk om det blir så vanskelig å få henne til skolen at jeg tilslutt gir opp. Så.. Tenk om hun nekter å gjøre lekser.. Tenk om hun får skolevegring.. Jeg kan liksom ikke se for meg at det blir enkelt. Hun er moden på mange områder, intelligent og oppfører seg veldig godt blant folk, sosial og en god venninne i barnehagen. Hun sier bare godt om andre 💕 Men. Hun er skikkelig sta. Ting har aldri funket på henne. Belønningsystem på feks å ta medisin, har aldri funket. Ei heller å forklare henne ting hun er skeptisk til. Feks å ta av et plaster eller få henne til å smake noe godt. Har hun bestemt seg for noe, er det lite som kan gjøres med mindre vi fysisk tvinger henne. Hun nekter å ta til seg informasjon fra oss, feks nå driver hun å skriver masse bokstaver hulter til bulter, prøver vi å lære henne litt, vil hun ikke. Samme med bokstaven R klarer hun ikke si, og hun klarer ikke uttale sitt eget navn, men ikke snakk om at hun vil prøve heller 😅(har dog hørt at det er normalt, og jeg er ikke veldig bekymret) Vi har alltid fått henne i barnehagen, så vi kommer oss selvsagt ut døra. Det er ikke snakk om at hun får ta voksne valg. Jeg er rett og slett bare bekymret for hvordan det kommer til å gå.. Jeg trenger å høre solskinnshistorier og gjerne noen gode råd i forkant ❤️ Anonymkode: 08361...1de
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Der kommer til å ordne seg❤️ jeg har ei utrolig rigid/sta unge, men det gikk seg til. Jeg kontaktet ppt, og der frigjorde de midler slik at ho fikk ekstra støtte inn i leik, overganger og div. Anonymkode: 83b92...7bc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der kommer til å ordne seg❤️ jeg har ei utrolig rigid/sta unge, men det gikk seg til. Jeg kontaktet ppt, og der frigjorde de midler slik at ho fikk ekstra støtte inn i leik, overganger og div. Anonymkode: 83b92...7bc Så godt det ordnet seg for dere 💕 Anonymkode: 08361...1de
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Der kommer til å ordne seg❤️ jeg har ei utrolig rigid/sta unge, men det gikk seg til. Jeg kontaktet ppt, og der frigjorde de midler slik at ho fikk ekstra støtte inn i leik, overganger og div. Anonymkode: 83b92...7bc Fikk du midler gjennom PPT? Her, skriver bare PPT vedtak, så må skolen/bhg selv skaffe midler. Anonymkode: 28ea3...80a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): . Belønningsystem på feks å ta medisin, har aldri funket. Anonymkode: 08361...1de Da er det rent faglig sett ikke et belønningssystem. Legg mer jobb i å finne potensielle forsterkere. Tenk deg at du skal trene en hund til å sitte og vente. Du tenker at hunden elsker tørket lever og vil belønne den med det når den sitter og venter. Hunden sitter ikke. Da er den enten ikke deprivert nok, eller tørket lever er ikke potent nok til å fungere som belønning/forsterker. Anonymkode: c955b...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå