Gå til innhold

Jeg skal aldri gjøre dugnad for barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bidra med noe enkelt som å kjøpe litt brus og mat, men ikke gjør noe mer når det er fester og lignede. 

Årsaken til dette er:

- Barnehage er barnehage. Småbarna er likegyldige. De har uansett festlig hverdag daglig. 

-Hvis barnet vil ha noe godt å spise eller dra på fest, det har vi allerede nok av utenom barnehage. 

-Barnehage er ikke like viktig som skole. For å ikke belaste meg og stresse, må jeg prioritere og ikke stille opp noe som virker unødvendig 

- ingen hensikt i å sosialisere med andre foreldre eller lærere.  Har nok av venner og deltar ellers på foreldremøter. 

- Vi betaler for barnehage. De må selv klare å arrangere enkle samlinger. Det har de ressurser til. 

- Så hvis FAU planlegger noe omfattende og unødvendig dugnad, er jeg utenfor dette med god samvittighet. 

Jeg vet at barna har det morro på barnehage uavhengig av hvor mye dugnad jeg gjør. 

Vi har ett liv. Dagene som har gått kommer ikke tilbake. Tørr å si nei til det som åpenbart føles unødvendig. Bruk heller energien på egne barn utenom barnehage tid 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem bryr seg om hva du gidder ? 
Du får tidsnok innse realitetene i livet etterhvert 

• Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet

De dugnadene vi har vært på har vært på uteområdet, noe som kommer barna til gode. Det har jeg ikke noe imot egentlig, det er et par timer én ettermiddag. 

Men det at vi må ha en uke hvor vi (og et annet foreldrepar) er ansvarlig for snømåking og strøing om morgenen, det er jeg ikke så begeistret for i grunn, det passer ikke helt i vår timeplan.. 

Forøvrig ikke enig i dine påstander om at ungene ikke bryr seg og har det gøy uansett. Ungene har godt av å se at man tar vare på ting både ute og inne, og at det er bra at vi kan dra lasset sammen..

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Barnehage er minst like viktig som skole. Les deg opp om hva som skjer i et barns hjerne de første årene. 

Når det er sagt, vi kan snakkes når du har barn i barnehagen. 

Anonymkode: 454fb...5a5

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Barnehage er minst like viktig som skole. Les deg opp om hva som skjer i et barns hjerne de første årene. 

Når det er sagt, vi kan snakkes når du har barn i barnehagen. 

Barnehage er ikke så viktig at jeg driver dugnad for å arrangere fester. Småbarn bryr seg ikke. 

Det som er viktig for barn er det som skjer i barnehage på ordinær tid. 

Anonymkode: a7b3f...b39

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnehage er ikke så viktig at jeg driver dugnad for å arrangere fester. Småbarn bryr seg ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De bryr seg om at ting i barnehagen er i orden og virker, og jo de liker å ha det pent rundt seg. De liker også å se at foreldrene har en fin relasjon med andre foreldre. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Barnehage er ikke så viktig at jeg driver dugnad for å arrangere fester. Småbarn bryr seg ikke

Jo??

Mine to er 3 og 4 år. De har gledet seg i ukesvis til sommerfesten nå til uka. De skal synge for oss, ha teater og vi skal spise sammen. Å si at barn ikke bryr seg om fest og moro er ikke mitt inntrykk iallefall, enten det gjelder bursdag, halloween, karneval, Lucia eller dåp til søskenbarn. 

Anonymkode: 67aba...7e2

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dugnader er minst like mye til for at foreldre skal bli kjent og legge godt grunnlag for bra klassemiljø, mine unger elsket også avslutninger og alle dager hvor de kunne vise frem ting/sanger/skuespill osv i barnehagen, til tross for at de er veldig introverter. 

Anonymkode: 8cf84...110

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn bryr seg ja, de ser fort at du ikke deltar på det de andre gjør og tro meg selv om de ikker sier det så observerer de, ser at andre barn har foreldre som deltar og blir et del av et felleskap som du ikke ønsker for deg og dine barn. Selv om du har venner og ikke bryr deg så er barnehagen det stedet barnet ditt er store deler av dagen, hvorfor skal ikke du ta del i det når det er noe som skjer i regi av bhg? 

Anonymkode: d4ef0...7c5

• Liker 2
Skrevet

Du er så herlig, elsker trådene dine 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Barn bryr seg ja, de ser fort at du ikke deltar på det de andre gjør og tro meg selv om de ikker sier det så observerer de, ser at andre barn har foreldre som deltar og blir et del av et felleskap som du ikke ønsker for deg og dine barn. Selv om du har venner og ikke bryr deg så er barnehagen det stedet barnet ditt er store deler av dagen, hvorfor skal ikke du ta del i det når det er noe som skjer i regi av bhg? 

Fordi jeg må prioritere og bruke energi der jeg må. 

Barn har det bra på barnehage selv uten at jeg sliter meg ut på unødvendige dugnad.  Vi har nok av bursdagsfester osv. utenom barnehage. 

Skrevet
Uglems skrev (10 minutter siden):

Du er så herlig, elsker trådene dine 

Takk

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg skal delta men ikke drive dugnad. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dugnader er minst like mye til for at foreldre skal bli kjent og legge godt grunnlag for bra klassemiljø, mine unger elsket også avslutninger og alle dager hvor de kunne vise frem ting/sanger/skuespill osv i barnehagen, til tross for at de er veldig introverter. 

Anonymkode: 8cf84...110

Jeg kan møte opp og se på skuespill og tegninger. Men ikke belaste meg med mye dugnad.  Barnehage kan ha enkel arrengement.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jo??

Mine to er 3 og 4 år. De har gledet seg i ukesvis til sommerfesten nå til uka. De skal synge for oss, ha teater og vi skal spise sammen. Å si at barn ikke bryr seg om fest og moro er ikke mitt inntrykk iallefall, enten det gjelder bursdag, halloween, karneval, Lucia eller dåp til søskenbarn. 

Anonymkode: 67aba...7e2

Alt dette kan utføres uten at foreldre må bruke mye energi på dugnad. 

Enkel mat og enkel arrangement. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

så stygg du er. har du ikke noe fint å si, kan du heller bare holde kjeft!

Anonymkode: c54b5...22f

Jeg svarte på det jeg oppfattet som en negativ  tråd. 
Jeg blir også opptrekkt på vegne av alle oss som stiller opp når vi blir bedt om det, og samtidig må betrakte de samme personene hver gang som aldri stiller opp. 
De foretrekker at jo andre gjør det. 
Synes du det er rart at noen av oss reagerer ??? 

Da ber jeg deg høflig tilbake om å holde kjeft sjøl.. 

Anonymkode: a3bbe...3ff

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Akryl skrev (48 minutter siden):

Kan bidra med noe enkelt som å kjøpe litt brus og mat, men ikke gjør noe mer når det er fester og lignede. 

Årsaken til dette er:

- Barnehage er barnehage. Småbarna er likegyldige. De har uansett festlig hverdag daglig. 

-Hvis barnet vil ha noe godt å spise eller dra på fest, det har vi allerede nok av utenom barnehage. 

-Barnehage er ikke like viktig som skole. For å ikke belaste meg og stresse, må jeg prioritere og ikke stille opp noe som virker unødvendig 

- ingen hensikt i å sosialisere med andre foreldre eller lærere.  Har nok av venner og deltar ellers på foreldremøter. 

- Vi betaler for barnehage. De må selv klare å arrangere enkle samlinger. Det har de ressurser til. 

- Så hvis FAU planlegger noe omfattende og unødvendig dugnad, er jeg utenfor dette med god samvittighet. 

Jeg vet at barna har det morro på barnehage uavhengig av hvor mye dugnad jeg gjør. 

Vi har ett liv. Dagene som har gått kommer ikke tilbake. Tørr å si nei til det som åpenbart føles unødvendig. Bruk heller energien på egne barn utenom barnehage tid 

Unnskyld meg men har du barn i barnehage?

I barnehagen her så har det kun vært dugnad på våren for å rydde uteområdet barna bruker,  male og fikse litt på lekeapparater så de holder lenger, rydde grønnsakshagen så de kan plante ut det de har sådd inne.

Foreldrekafé, Kunstutstilling og slike sosiale tilstelninger har barna og de ansatte stått for selv og foreldrene kommer til dekket bord.

• Liker 6
Skrevet

Jeg svarte på det jeg oppfattet som en negativ  tråd. 
Jeg blir også opptrekkt på vegne av alle oss som stiller opp når vi blir bedt om det, og samtidig må betrakte de samme personene hver gang som aldri stiller opp. 
De foretrekker at jo andre gjør det. 
Synes du det er rart at noen av oss reagerer ??? 

Da ber jeg deg høflig tilbake om å holde kjeft sjøl.. 

Anonymkode: a3bbe...3ff

Skrevet
Mt3 skrev (Akkurat nå):

Unnskyld meg men har du barn i barnehage?

I barnehagen her så har det kun vært dugnad på våren for å rydde uteområdet barna bruker,  male og fikse litt på lekeapparater så de holder lenger, rydde grønnsakshagen så de kan plante ut det de har sådd inne.

Foreldrekafé, Kunstutstilling og slike sosiale tilstelninger har barna og de ansatte stått for selv og foreldrene kommer til dekket bord.

Dine barn går på fornuftig barnehage. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...