Drizzt Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Jeg har bare ett ord. Hårreisende! Denne reformen har kun 1 mål - å få folk vekk fra omsorgsyrker og yrker med tung psykisk og fysisk belastning generelt. Alle skal bli professorer, sjefer og politikere og jobbe til de er litt over 70 år gamle. Det argumenteres med økt levealder, men det sies ikke noe om hvordan helsen er de siste årene av ens liv. Det blir nok vanskelig å jobbe som helsefagarbeider mens man selv er innlagt på sykehjem. Enda vanskeligere blir det å jobbe som vernepleier når man er 100% ufør på grunn av ødelagt helse i en alder av 50 år. At det ikke tas hensyn til type jobb er fordummende. Noen yrker kan fint ha pensjonsalder på 80 år, men andre må trolig gå av med pensjon når de nærmer seg 50. Jeg gruer meg av flere grunner å bli pensjonist i Norge etterhvert. Må nok ordne en pensjonisttilværelse i et annet land før det. Endret 16. juni 2022 av Drizzt
Hensatt Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Bare å spare til pensjon selv. Skal pensjonere meg når jeg blir 60. Man må ta ansvar for eget liv og ikke forvente at samfunnet skal løse alle dine utfordringer. Er veldig mye du kan gjøre selv for å forberede deg på alderdommen. Endret 16. juni 2022 av Blizz1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå