Gå til innhold

Livredd.. Celleforandring med hpv virus for andre gang...!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Legen min sa at for en del damer så er slike ting en stor unødvendig psykisk belastning.  Følger vi opplegget til legen så går det som oftest veldig bra. Vi burde visst heller bekymre oss mer til daglig for å bli påkjørt i trafikken 😅

Huff ja.. 😅 Kjenner bare nå at jeg kommer til å ligge der å gråte og være livredd. Aller først fordi jeg er midt i et nylig brudd også. Forrige gang var faren til barnet mitt med..

Anonymkode: ae3ec...890

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Huff ja.. 😅 Kjenner bare nå at jeg kommer til å ligge der å gråte og være livredd. Aller først fordi jeg er midt i et nylig brudd også. Forrige gang var faren til barnet mitt med..

Forstår deg. 💖. Slike ting er tungt mitt i et brudd. Men jeg gikk på sykehuset helt alene den gangen. Og jeg hadde et turbulent forhold som var på vei til å ta slutt. Men husk : Du har barn. Det må være en trøst oppi det hele. Jeg trøstet meg med at jeg hadde 2 barn da det skjedde. Uansett om det skjer for en uten barn eller med barn, uten partner eller med partner. Så kunne jo alt vært verre. Du dør nok ikke av dette for du blir behandlet. God trøst? Håper det ❤💖💖🥰

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk noe beroligende da de tok laser. Det verste var at jeg følte at jeg ble litt sløv da, og jeg svarte sykepleier litt feil i det han spurte om det var ubehagelig temperatur av det han førte inn i skjeden. Jeg  svarte :nei det kjennes godt. 😅. Alt man kan si når man er nedsløvet.  😅. Ble brått rød i ansiktet da jeg forsto hva jeg hadde sagt feil. Hehe,  så jeg gikk fra sykehuset med mer pinlig flauhet i behold, istedetfor å  tenke på hva jeg hadde blitt behandlet for  🥵🤭😅

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

Forstår deg. 💖. Slike ting er tungt mitt i et brudd. Men jeg gikk på sykehuset helt alene den gangen. Og jeg hadde et turbulent forhold som var på vei til å ta slutt. Men husk : Du har barn. Det må være en trøst oppi det hele. Jeg trøstet meg med at jeg hadde 2 barn da det skjedde. Uansett om det skjer for en uten barn eller med barn, uten partner eller med partner. Så kunne jo alt vært verre. Du dør nok ikke av dette for du blir behandlet. God trøst? Håper det ❤💖💖🥰

Du gjorde det ja, så vondt. Takk ❤ tenker bare på hvor mye de kan ta. Er evig takknemlig for å ha barna mine, men desto reddere for å dø.  Jeg iallefall belage meg på å aldri kunne bli gravid igjen etter all konisiering. 😅🙈

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du gjorde det ja, så vondt. Takk ❤ tenker bare på hvor mye de kan ta. Er evig takknemlig for å ha barna mine, men desto reddere for å dø.  Jeg iallefall belage meg på å aldri kunne bli gravid igjen etter all konisiering. 😅🙈

Ja jeg følte meg så alene i det også. Turbulent forhold som tok slutt tilslutt,  sykehus alene,  men jeg hadde barn. Tenk på at du har barn. Ikke alle som har det. Du er heldig 🥰❤. Alt ordner seg. Og en dag treffer du en ny mann. Jeg har ny mann i dag, og to barn fra tidligere forhold. Alt ordner seg ❤❤❤

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Eloise12345 skrev (28 minutter siden):

Damer har lett for å bli nervevrak og dvele på unødvendige ting sa legen. Jeg ble rolig etter å ha pratet med han. 

😳 Hva i alle dager. Det går ikke an å si slikt. Høres ut som noe en mannlig lege kunne sagt på 50 - tallet. 

Anonymkode: 0a116...e1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Eloise12345 skrev (15 minutter siden):

Ja jeg følte meg så alene i det også. Turbulent forhold som tok slutt tilslutt,  sykehus alene,  men jeg hadde barn. Tenk på at du har barn. Ikke alle som har det. Du er heldig 🥰❤. Alt ordner seg. Og en dag treffer du en ny mann. Jeg har ny mann i dag, og to barn fra tidligere forhold. Alt ordner seg ❤❤❤

Så fantastisk! Takk ❤ Ja går det nok min vei også. Nesten så jeg ikke vil fortelle dette til mamma, hun føler nok jeg går gjennom mye. En dag går det nok lykkens vei 😄

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg spurte legen, men hun sa det car lite poeng i det nå som jeg var så voksen. Hun har helt sikkert et poeng ved det. Tro meg, har tenkt den tanken flere ganger. Min datter på 14år tok heldigvis denne nettopp. Godt de yngre får et bedre helse tilbud enn det vi gjorde på den tiden. 

Jeg er 37år og har akkurat tatt hpv vaksinene (etter konisering). Det er standard etter celleforandring og konisering i Danmark og Tyskland, og legen på sykehuset (her i Norge) anbefalte meg det. Så ville tatt den om jeg var deg, det skader hvertfall ikke. 

Anonymkode: 9d9a0...891

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 37år og har akkurat tatt hpv vaksinene (etter konisering). Det er standard etter celleforandring og konisering i Danmark og Tyskland, og legen på sykehuset (her i Norge) anbefalte meg det. Så ville tatt den om jeg var deg, det skader hvertfall ikke. 

Ja jeg ser ikke problemet ved å ta den. Skulle fått tilbud om dette etter forrige gang, men ingen sa noe. Helt umulig for meg å få flere barn nå da vel? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg ser ikke problemet ved å ta den. Skulle fått tilbud om dette etter forrige gang, men ingen sa noe. Helt umulig for meg å få flere barn nå da vel? 

Jeg tror du vil kunne få barn etter to koniseringer, litt avhengig av hvor mye de må ta. Men det blir risiko for fortidlig fødsel/sen abort så du vil bli fulgt opp ekstra mtp at det ikke er så mye modning som skal til når livmorhalsen er forkortet. Og det kan jo hende at de ikke må konisere deg på nytt nå, neste steg er biopsi før evt koniseringen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du vil kunne få barn etter to koniseringer, litt avhengig av hvor mye de må ta. Men det blir risiko for fortidlig fødsel/sen abort så du vil bli fulgt opp ekstra mtp at det ikke er så mye modning som skal til når livmorhalsen er forkortet. Og det kan jo hende at de ikke må konisere deg på nytt nå, neste steg er biopsi før evt koniseringen?

Ja , biopsi for å få det endelige svar om det er kreft. Utrolig skremmende. Ts

Mest sannsynlig er det ikke det da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja , biopsi for å få det endelige svar om det er kreft. Utrolig skremmende. Ts

Mest sannsynlig er det ikke det da. 

Jeg skjønner deg veldig godt. Mest sannsynlig er det ikke kreft og alt går bra, men skremmende og ubehagelig uansett. Sender deg en klem. Kanskje du kan prøve å få gyn time tidligere så får du svar og blir raskere ferdig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner deg veldig godt. Mest sannsynlig er det ikke kreft og alt går bra, men skremmende og ubehagelig uansett. Sender deg en klem. Kanskje du kan prøve å få gyn time tidligere så får du svar og blir raskere ferdig?

Takk ☺ Det går helt sikkert bra. Er bare så lei av dette nå. Har venninner som ikke har hatt hpv ei gang. Hun ene nekter å sjekke seg. Det er mye farligere. 

Skrevet (endret)
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk beskjed om at man kan få barn etter konisieringen. En lege sa at de kunne ta dypere konsiering for å være helt sikker på at celleforandringene var fjernet men da kunne jeg ikke få barn. Min tok derfor ikke dyp konsiering så jeg har hatt mulighet til å få flere barn, men jeg lykkes ikke før problemet oppsto og ikke etter heller. Men er glad for å ha fått to herlige barn ❤

Endret av Eloise12345
Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk ☺ Det går helt sikkert bra. Er bare så lei av dette nå. Har venninner som ikke har hatt hpv ei gang. Hun ene nekter å sjekke seg. Det er mye farligere. 

Det er derfor man sjekker seg. For å være på den sikrere siden. Det er farligere å ikke sjekke seg. Det er når man ikke sjekker seg man har stor grunn til å bekymre seg. Er mange som får celleforandringer.  Tror det er veldig vanlig å få. Min søster har hatt det, mine barns farmor har hatt det... ,mange kjendiser og . Men bra at man kan sjekke seg og får behandling for celleforandringer om de oppstår. 

Kan ta HPV vaksinen tror jeg. Min lege sa at mange tar den, men han har ikke sagt eller informert om jeg kan ta den. 

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Eloise12345 skrev (57 minutter siden):

Det er derfor man sjekker seg. For å være på den sikrere siden. Det er farligere å ikke sjekke seg. Det er når man ikke sjekker seg man har stor grunn til å bekymre seg. Er mange som får celleforandringer.  Tror det er veldig vanlig å få. Min søster har hatt det, mine barns farmor har hatt det... ,mange kjendiser og . Men bra at man kan sjekke seg og får behandling for celleforandringer om de oppstår. 

Kan ta HPV vaksinen tror jeg. Min lege sa at mange tar den, men han har ikke sagt eller informert om jeg kan ta den. 

Ja de fleste får lette forbigående celleforandring i livet, men mange slipper konisiering, føler jeg? Da er det på et stadium 2 eller 3. Nå må jeg snart ha tatt bort hele. Gleder meg til dette er overstått. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

V'en i hpv står for virus. Du trenger ikke å si hpv virus. Virus virus liksom...

Anonymkode: 5e089...c55

Ærlig talt. Noe å henge seg opp i?! 🤧

Anonymkode: 6a12d...36d

Skrevet

Har hatt to koniseringer, og gynekolog mener det ikke er noen fare. Null stress 🥰 

AnonymBruker
Skrevet
Eilis skrev (9 timer siden):

Har hatt to koniseringer, og gynekolog mener det ikke er noen fare. Null stress 🥰 

Godt å høre. Nå skal hele fam min på reise, mamma og pappa, brødre, søster. Tenkte å la vær å si noe til de om dette når koser seg på tur. Hadde du også latt vær å si det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt å høre. Nå skal hele fam min på reise, mamma og pappa, brødre, søster. Tenkte å la vær å si noe til de om dette når koser seg på tur. Hadde du også latt vær å si det? 

Seriøst, dette er virkelig ikke en big deal. Det er du som lager et storm i et vannglass her. 

Anonymkode: 0a116...e1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...