Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rart spørsmål, men jeg er 6 uker på vei og har hatt vondt i magen siden fredag. Mye luftsmerter. Så nå er jeg litt redd for at min ulcerøs Colitt har blusset opp. Legen sa det var mye mulig at det kom til å skje. Men nå er jeg usikker om det bare er kvalme eller om det er smerter i forbindelse med uc.

Hvor har du vondt når du er kvalm? Magen eller øvre del av kroppen. Litt rart spørsmål men nå ble jeg veldig usikker. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vondt noe sted når jeg er kvalm jeg.

Da er jeg bare kvalm da

Skrevet

Da jeg var gravid hadde jeg heller ikke vondt da jeg var kvalm. Var bare kvalm.

Skrevet

Litt dumt spørsmål: men hvor lokaliserer dere "kvalmesmerten" deres?

Skrevet

Har jo ikke noen "kvalmesmerte"...

Jeg er bare uvell generelt, og har often en "ekkel" følelse i magen og munnen, men det kan ikke forbindes med smerte i det hele tatt

Skrevet

Jeg føler meg bare kvalm :tristbla: Men har smerter nederst i magen, inn fra hoftebena på en måte. Tipper det er ligamentsmerter jeg har... Når det gjelder kvalmen føler jeg meg bare fyllesjuk...

Skrevet

Jeg har heller ingen smerter når jeg er kvalm, da bare føler jeg meg sjikkelig slapp og dårlig. (Spesiellt om jeg spyr) Evt kan det noen ganger føles som om det sitter noe (en potetbit e.l) fast helt øverst i halsen. Men ikke smerter.

derimot har jeg av og til smerter/stikkinger helt nederst i magen, eller egentlig litt nedenfor magen. Og det er (antar jeg) livmoren som strekker og vokser som gjør det. Disse stikkingene er helt lik det jeg av og til får av menssmerter - bare at nå får jeg ikke mens sammtidig da.

Håper det er oppklarende for deg - men dersom du har smerter sammtidig som du er kvalm ville jeg kontaktet legen. Spør heller en gang for mye enn en gang for lite!

Skrevet

Ok, takk for svar. Har snakket med legen og han utelukker at det UC som har blusset opp. Ble glad nå. Men guda meg hvor dårlig det går ann å bli. :sjokk:

Skrevet

Henger meg på siste uttalelse her: Utrolig hvor dårlig man kan bli. Føler meg fyllesjuk HELE dagen, det er utrolig trivelig. Snart ferdig med 2. uke med fyllesyke. Sinnsvakt. Det bør FAEN meg gi seg snart! :frustrert::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...