Gå til innhold

FF - hvor mye/lite kontakt har dere? For å unngå at følelser utvikler seg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kontakt er det vanlig å ha med FF utenom sex? 
Tekster dere? Møtes bare for å være sammen? Overnatter dere sammen?

Har ikke hatt FF, vil ikke at det skal utvikle seg følelser. Så lurer på hvordan dere håndtere dette?

Anonymkode: 6e90a...7ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør Rune Rudberg.

Anonymkode: c622f...982

AnonymBruker
Skrevet

Haha…. 

Hva med dere som har FF?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to til forskjellig tid. «Dessverre» er jeg av typen som knytter meg til dem jeg liker, og blir glad i dem. Avsluttet begge da jeg ikke ønsket at det skulle bli vanskeligere for meg, for de var ikke kjærestemateriale.

Kommer ikke til å gjøre noe liknende igjen, og føler meg egentlig litt slem som inngikk slike avtaler -som om ikke de var gode nok… 

Håper du klarer det uten å såre verken ham eller deg selv❤️

Anonymkode: 5aff8...a62

AnonymBruker
Skrevet

Følelser utvikler seg uavhengig av mye eller lite, eller ikke, uavhengig av mye eller lite. Slikt styrer man ikke. 

Jeg endte opp gift med min ff. 

Anonymkode: 2288a...041

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Jeg tror man skal være temmelig kald og kynisk. La det gå et par uker mellom, ingen kosing og overnatting, ingen meldinger bortsett fra booty calls etc. Alternativt bare godta at følelser faktisk ikke er farlige. Det kan gjøre vondt, men det kan også gjøre det gode så mye bedre. 

Anonymkode: e4795...095

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mann her. Jeg tror man skal være temmelig kald og kynisk. La det gå et par uker mellom, ingen kosing og overnatting, ingen meldinger bortsett fra booty calls etc. Alternativt bare godta at følelser faktisk ikke er farlige. Det kan gjøre vondt, men det kan også gjøre det gode så mye bedre. 

Enig! 
Jeg og min ff ringte, tekstet, var sosial sammen.. Akkurat det samme som noen i et avstandsforhold ville gjort. Er nok fortsatt veldig glad i hverandre, men det blir aldri oss pga ulike mål og planer i livet. Og det lever vi fint med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snapper hver dag. Jeg har følelser, men de er ikke gjengjeldt. Det er jeg klar over. Begge er single og ligger ikke med andre.

Anonymkode: 42798...342

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde daglig kontakt med min FF over telefon. Samtalene varte skjeldent mindre enn 2 timer og varte ofte over 4. En gang i blandt snakket vi over 8-9 timer sammen på telefon på kveldene/nettene. Og sov over annenhver helg - fra fredag til mandag, samt noen ukedager annehver uke. Dette var doomed. Selvfølgelig utviklet jeg følelser, men var ærlig på det og vi valgte å avslutte. Skal sant sies at vi ikke bare hadde behov for sex, men nærhet, bekreftelse og gjensidiget. Men vi kalte oss selv for FF likevel.... 

Anonymkode: 0c518...40e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde daglig kontakt med min FF over telefon. Samtalene varte skjeldent mindre enn 2 timer og varte ofte over 4. En gang i blandt snakket vi over 8-9 timer sammen på telefon på kveldene/nettene. Og sov over annenhver helg - fra fredag til mandag, samt noen ukedager annehver uke. Dette var doomed. Selvfølgelig utviklet jeg følelser, men var ærlig på det og vi valgte å avslutte. Skal sant sies at vi ikke bare hadde behov for sex, men nærhet, bekreftelse og gjensidiget. Men vi kalte oss selv for FF likevel.... 

Anonymkode: 0c518...40e

Hva snakket dere om hvis dere ikke likte hverandre?

Anonymkode: 17a43...b10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Liker der du skriver om at følelser både kan gjøre vondt, men også det gode så mye bedre. Kanskje skal en bare la seg rive med av de gode følelsene, selvom vi vet at det aldri vil bli noe mer.

Vi snakker samme hver dag og har blitt gode venner. Vi har kanskje heller ikke bare behov for sex. 
Så følelser blir det nok, tror jeg bare skal la de komme og kjenne på det gode.

Skrevet

Vi har litt følelser, og det er vi veldige åpne om med hverandre. Vi vet også veldig godt at dette bare vil vare en kort stund fordi vi bor i forskjellige land, og har forskjellige planer. Likevel setter vi pris på og nyter tiden med hverandre, og tar støyten den dagen det er over. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at noen gidder sånn opplegg? Man bruker tida si og knytter seg til et annet menneske, og så minsker det jo muligheten for at man ser/treffer andre og bedre mennesker for varige forhold?

Anonymkode: 95950...2a4

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke at noen gidder sånn opplegg? Man bruker tida si og knytter seg til et annet menneske, og så minsker det jo muligheten for at man ser/treffer andre og bedre mennesker for varige forhold?

Det er jo ikke alltid slik at er varig forhold passer inn i livet. Og en ff kan være et fantastisk menneske, som det er verdt å vie en liten del av livet til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere negative følelser en kan ende med. 

En ekte forelskelse som ikke blir gjengjeld: kjærlighetssorg, følelsen av å bli brukt, følelsene av stille seg selv disponibel for bruk. 

FF blir forelsket i deg, men ikke du i FF: du får følelsen av å være person som bruker andre. 

FF blir ikke forelsket i deg, og du ikke i FF: en følelse av å bruke og bli brukt. En følelse av å ikke være bra nok som kjæreste. 

Du og FF blir forelsket i hverandre: en god følelse

Anonymkode: 67ff5...c48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker noen mennesker klarer dette helt fint. Jeg vet ikke hvordan de klarer det, men de er kanskje i samme kategori som sexarbeidere? At de er avstengte, av forskjellige grunner. Eller bare har grunne følelser. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker noen mennesker klarer dette helt fint. Jeg vet ikke hvordan de klarer det, men de er kanskje i samme kategori som sexarbeidere? At de er avstengte, av forskjellige grunner. Eller bare har grunne følelser. 

Dette synes jeg var en relativt stygg karakteristika av mennesker som har et litt annet syn enn deg.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det tror jeg du har rett i. Hadde ikke giddet å gå inn i et forhold med en person som hadde noen slike historier i kofferten (med mindre personen hadde et svært reflektert forhold til fortida og selvfølgelig utelukka framtidige opplegg av dem typen). Skikkelig dårlig søknad, liksom kult, men bare hult og harry

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette synes jeg var en relativt stygg karakteristika av mennesker som har et litt annet syn enn deg.  

Hvorfor det? Disse reagerer jo ikke på intimitet som andre? Jeg synes det er snodig, og jeg har grubla på det, og det var dette jeg kom frem til. Jeg dømmer verken folk som har ff eller er sexarbeidere jeg. De er ikke som meg, og det er helt greit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det tror jeg du har rett i. Hadde ikke giddet å gå inn i et forhold med en person som hadde noen slike historier i kofferten (med mindre personen hadde et svært reflektert forhold til fortida og selvfølgelig utelukka framtidige opplegg av dem typen). Skikkelig dårlig søknad, liksom kult, men bare hult og harry

Livet er kanskje mer nyansert enn hva du har opplevd enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...