Gå til innhold

Fikk fryktelig dårlig tid på hjemmeeksamen mot slutten og glemte å fjerne notater og andre ting. Blir det trekk pga det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte eksamen inn 30 sekunder før oppgaven skulle lukkes, var så ivrig på å skrive ferdig og glemte tiden☹️ Jeg ser at jeg har skrevet små ord her og der, glemte å slette setninger som var halvveis før jeg startet på en nye og noen forside var ikke fullført ordentlig. Hvordan tenker dere at sensor vurderer oppgaven? Rakk heller ikke å gå gjennom for å rette noen grammatiske feil. Har aldri stresset så mye i hele mitt liv. 

Anonymkode: a1515...394

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye de trekker, kommer an på hvor god oppgaven var utenom dette. Er oppgaven ellers veldig god, så trekker det ned. Er den helt middels, så trekker det kanskje ikke ytterligere ned. Helhetsinntrykket er det som avgjør. En oppgave som skal stå til en toppkarakter, skal ha få feil av denne typen. Nå jobber jeg "bare" på ungdomsskolen, men en oppgave som inneholder flere ekstra ord, halvveis påbegynte setninger og en forside som ikke oppfyller kravene, ville ikke kunne få aller høyeste karakter, selv på ungdomsskolen. Hvis det er å stryke du er redd for, så har du ikke så mye å frykte. Hvis oppgaven er relevant, så stryker du ikke på grunn av dette.

Anonymkode: b09f5...8db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye de trekker, kommer an på hvor god oppgaven var utenom dette. Er oppgaven ellers veldig god, så trekker det ned. Er den helt middels, så trekker det kanskje ikke ytterligere ned. Helhetsinntrykket er det som avgjør. En oppgave som skal stå til en toppkarakter, skal ha få feil av denne typen. Nå jobber jeg "bare" på ungdomsskolen, men en oppgave som inneholder flere ekstra ord, halvveis påbegynte setninger og en forside som ikke oppfyller kravene, ville ikke kunne få aller høyeste karakter, selv på ungdomsskolen. Hvis det er å stryke du er redd for, så har du ikke så mye å frykte. Hvis oppgaven er relevant, så stryker du ikke på grunn av dette.

Takk for svar! Ser nå at jeg også har glemt å skrive ned en kilde🙃 Jaja, får ta det som det kommer. Målet var å ikke få noe under C. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev en skoleeksamen på den måten. Flere skrivefeil, brukte feil pronomen noen steder men jeg hadde med mye pensum, mange sammenhenger og tross rotete språk fordi jeg skrev så fort, så drøftet jeg godt nok til en A. Jeg leser gjennom oppgaven i ettertid flirer av noen grusomme feil. Til og med "kuktur" istedet for kultur, sånne feil på hver tredje linje og noen setninger på sånn ca tjueto ord. 

Hjemmeeksamen som har kort frist, og skal leveres samme dag, har bok tilsvarende terskel for språklige feil, om innholdet er godt. 

Men har du hatt 24+ timer og formelle kriterier har vært kjente, så skal forside, kilder og tid til korrektur være der. De sa rett ut til oss før en 72 timers eksamen at de regnet med alle lagde forside og sjekket at sidetall, topptekst og litteraturliste var riktig før dagen vi fikk oppgaven.. Så da kaaan mye rot med oppsett og skrivefeil trekke en karakter. 

Er faget språkrelatert slik at språkføring er en viktig del av besvarelsen, så trekker det garantert en karakter. 

Anonymkode: 60398...c89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar! Ser nå at jeg også har glemt å skrive ned en kilde🙃 Jaja, får ta det som det kommer. Målet var å ikke få noe under C. 

C er nok fortsatt oppnåelig med slike feil, så lenge oppgaven ellers står til minst en C.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...