AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har alltid trodd at det skal kastes i matavfall, for det blir jo borte det, som matrester, trodde jeg???? Hvorfor skal det i restavfall, noen som vet? Synes det var så rart….. Anonymkode: f803e...cb6
tdm900 Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Du må følge det kommunen har satt som retningslinjer for sortering. Her skal alt organisk i dunken med brunt lokk. I nabokommunen skal det kun matavfall i den. Forskjellen er i hvordan det blir håndtert etter at bilen har tømt lasset etter innhenting. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Her går alt i restavfallet. Enklest det Anonymkode: beec2...a4b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Fordi kommunen din ikke kan ta vare på det i kildesorteringen. Tidligere skulle det i matavfallet. Anonymkode: c0e40...a39
Leo Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid trodd at det skal kastes i matavfall, for det blir jo borte det, som matrester, trodde jeg???? Hvorfor skal det i restavfall, noen som vet? Synes det var så rart….. Anonymkode: f803e...cb6 Om det er eneste årsak vet jeg ikke, men hvis matavfallet komposteres kan det bidra til å spre plantesykdommer. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Kan være en del sprøytegifter i blomster, særskilt snittblomster. Men største risikoen er vel som allerede nevnt spredning av plantesykdommer. Renovasjonsetaten lager og selger gjerne komposten etterpå. Anonymkode: 28f64...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå