Gå til innhold

De nye pensjonsreglene.... vi skal jobbe til vi dør, helst!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vi som jobber bare en melkeku som skal unyttes maksimalt helt frem til vi dør for å betale for alle de som bare lever på fellesskapet? 

C25547D1-42CA-400E-A93F-B3CF383FA9FA.thumb.png.c6d372eed47e41863a2551942e7bfacc.png

Anonymkode: 7af57...d4f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når halve Norge lever på trygd, staten skal betale og fikse alt i folks liv, inkludert å betale flere millioner pr mnd for at ett menneske som klager i TV2nyehtene skal få leve litt lenger, ja da koster det penger. Og penger må komme et sted fra, ergo må folk jobbe lenger. 

Anonymkode: 55cd0...3fb

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare skremselspropaganda. Det var samme nyheter for 10 og 20 år siden. Når en kommer oppi 60 årene, vil en se tilfelle at det går ikke for folk flest. Skal alle havne på sosialpenger da eller bil uføretrygdet de siste årene fordi helsen svikter?

Jeg har aldri jobbet i livet jeg.

Anonymkode: ca1b3...180

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er bare skremselspropaganda. Det var samme nyheter for 10 og 20 år siden. Når en kommer oppi 60 årene, vil en se tilfelle at det går ikke for folk flest. Skal alle havne på sosialpenger da eller bil uføretrygdet de siste årene fordi helsen svikter?

Jeg har aldri jobbet i livet jeg.

Anonymkode: ca1b3...180

Du har aldri jobbet? 

Gratulerer, du er en av mange dessverre

• Liker 9
Skrevet

I 2080 er jeg heldigvis dau.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av og til tenker jeg folk gjør seg dumme. Som elektrikeren som stod frem om at han «neppe klarte jobbe som elektriker til han ble 70»

Ok. Ingen forventer at du jobber som elektriker til du blir 70. Du jobber som elektriker til du blir 40 eller 50. Så omskolerer du deg selvsagt, og så jobber du videre, kanskje som el-konsulent eller noe. Eller går inni et nytt fagområde. Man forventes omskolere seg 1-3 ganger om man ønsker fungere ok her i livet.

Og du jobber ikke til du dør, ts. Du forventes leve til du er 100. Det er 30 år med pensjon, det.

Alternativt kan du spare opp egen formue og ta fri på egen regning. Lov det.

Anonymkode: f09fc...c0d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er vi som jobber bare en melkeku som skal unyttes maksimalt helt frem til vi dør for å betale for alle de som bare lever på fellesskapet? 

C25547D1-42CA-400E-A93F-B3CF383FA9FA.thumb.png.c6d372eed47e41863a2551942e7bfacc.png

Jupp, angrip de som er for syke til å jobbe, og som per i dag ikke får opptjening til alderspensjon til de fyller 67, kun fram til 62... Det hjelper kanskje på mindreverdighetskompleksene dine... Du forstår ikke engang at du antagelig lever på fellesskapet selv. Du har kanskje barn, får barnetrygd, drar til lege noen ganger og kun betaler egenandel, det er ganske mye ting her i samfunnet som er sponset av "fellesskapet". Og alle lever på fellesskapet når de blir alderspensjonister. Men det var vel de uføre du skulle angripe her da? Det er visst veldig populært å være sjalu på de som er syke og har lav inntekt pga sykdommen sin... Regner med du kunne ha fått byttet til syk kropp og lav lønn, hvis du syns det er så attraktivt!!!

AnonymBruker
Skrevet

Ganske håpløst å spare til pensjon hvis pensjonsalderen stadig rykker lengre unna, i hvert fall. Håper det blir varslet i god tid den dagen pensjonsalderen faktisk flyttes. Men jeg tror det sitter langt inne, en regjering som innfører noe sånt blir ikke populær. Men at noen må gjøres med pensjonene på sikt er nok ganske klart. Mye kunne vært gjort med frivillighet, da mange ønsker å stå lengre i jobb. 

Anonymkode: 67b27...b9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
fransine skrev (17 minutter siden):

Jupp, angrip de som er for syke til å jobbe, og som per i dag ikke får opptjening til alderspensjon til de fyller 67, kun fram til 62... Det hjelper kanskje på mindreverdighetskompleksene dine... Du forstår ikke engang at du antagelig lever på fellesskapet selv. Du har kanskje barn, får barnetrygd, drar til lege noen ganger og kun betaler egenandel, det er ganske mye ting her i samfunnet som er sponset av "fellesskapet". Og alle lever på fellesskapet når de blir alderspensjonister. Men det var vel de uføre du skulle angripe her da? Det er visst veldig populært å være sjalu på de som er syke og har lav inntekt pga sykdommen sin... Regner med du kunne ha fått byttet til syk kropp og lav lønn, hvis du syns det er så attraktivt!!!

men er det rett at vi skal bruke våre liv tiø å forsørge dere?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får håpe du aldri blir syk eller skadet da, så andre slipper å forsørge deg. Kan jo gjøre faen så vondt å falle ned fra den høye hesten din, så hvem vet🫠

Anonymkode: 48f6a...ba3

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ah, jeg orker ikke jobbe til jeg er 72 faens år. Det får holde med 67. Staten får bruke litt mindre. Fra 60 og oppover begynner man å bli litt avdanka.

Anonymkode: 6cc9e...d03

• Liker 5
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er den norske modellen som er sånn. Og man vet aldri hvem som vil bli syk, havne i en ulykke osv. Så ja, det er rett at vi betaler inn penger til fellesskapet. De fleste uføre har også betalt inn til fellesskapet via skatteseddelen før vi ble syke. Som nevnt så er det ganske så mye andre ting man bruker fellesskapets penger på. Neste gang er det kanskje du som trenger det? Men du takker vel nei du da, siden du ikke ønsker å bruke fellesskapets penger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reagerte på det samme. Ingen premie eller motivasjon for de av oss som faktisk jobber for livets opphold. MER til de som ikke bidrar derimot. Det er jo helt bakvendt hele greiene.. ikke faen om jeg jobber til jeg er 80 bare fordi staten skal legge til rette for unnasluntrere.

Gleder meg allerede til å gå av som 62 - og jeg er 33! HATER å måtte jobbe! (Har allerede omskolert meg 1 gang, selve jobben er ikke problemet, konseptet å måtte selge tiden min er problemet)

Anonymkode: f3aff...2bf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det skal vi. Men er man over 50 år vil ikke arbeidsgiver ansette deg. 

Anonymkode: 34a37...066

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg håper inderlig jeg får forbli blant forsørgerne i samfunnet, jeg er frisk og innbiller meg at det er mye kjipere å være syk.

Endret av ♥
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk, men jeg går av når jeg er 62 uansett jeg. Mange fysiske jobber er det umulig å stå i til man er 70 og omskolering fungerer heller ikke for alle. Det ender med flere uføre som prøver å stå til de er for syke til å greie mer. Er DET noe samfunnet er tjent med? 

Anonymkode: b904b...31a

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt logikken i økonomi argumentert. Man får ikke høyere skatteinntekter av at folk jobber lengre; verdiskapningen er en funksjon av totalbefolkningen, ikke de sysselsatte. 

Skrevet
Druid skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt logikken i økonomi argumentert. Man får ikke høyere skatteinntekter av at folk jobber lengre; verdiskapningen er en funksjon av totalbefolkningen, ikke de sysselsatte. 

Arbeidskraft er et knapphetsgode, til flere som er tilgjengelige til bedre er det. Det gir ikke mening at vi blir forsørget de tjue første og tredve siste årene av livet, det er mer en halvparten av årene vi kan forvente å få.

Skrevet

Her mener jeg de heller må fokusere på å få flere i arbeid og færre på trygd. Det at 1/3 av den voksne befolkningen ikke jobber er helt hårreisende. At de ikke ser det selv! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg reagerte på det samme. Ingen premie eller motivasjon for de av oss som faktisk jobber for livets opphold. MER til de som ikke bidrar derimot. Det er jo helt bakvendt hele greiene.. ikke faen om jeg jobber til jeg er 80 bare fordi staten skal legge til rette for unnasluntrere.

Gleder meg allerede til å gå av som 62 - og jeg er 33! HATER å måtte jobbe! (Har allerede omskolert meg 1 gang, selve jobben er ikke problemet, konseptet å måtte selge tiden min er problemet)

Anonymkode: f3aff...2bf

Helt enig! 

noen få av oss skal vie livet på å betale for alle andre. Ikke faen om jeg gidder! 

jeg hater også å jobbe og ikke kunne bruke tiden på det jeg selv ønsker. 

Og jeg tror faktisk det blir flere og flere som tenker sånn etterhvert. Det er ikke verdt det!

Tilslutt kommer folk til å finne måter å slippe å jobbe på, og hvem skal betale da? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...