AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Du som følte at vagina ble (varig!) slappere og videre etter første gang du fødte, hvordan ble det etter andre/påfølgende fødsler? Anonymkode: b178d...22f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Verre og verre for hver gang. Anonymkode: 3a390...14a 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Verre og verre for hver gang. Anonymkode: 3a390...14a Du ble det ja? Hvordan opplevde du det? Valgte du å operere eller bare lever du med sånn det ble? Anonymkode: b178d...22f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Har født fire barn og er ikke noe slappere eller videre. Har hatt flaks og ikke revnet noen av gangene heller. Heller ikke plaget med lekkasjer. Tror det er veldig individuelt. Anonymkode: 7b3f9...989 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har født fire barn og er ikke noe slappere eller videre. Har hatt flaks og ikke revnet noen av gangene heller. Heller ikke plaget med lekkasjer. Tror det er veldig individuelt. Anonymkode: 7b3f9...989 Jeg har hatt uflaks da sikkert... Tør ikke få flere barn tror jeg, det er jævlig nok etter én fødsel. Anonymkode: b178d...22f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Nei. Man blir heller ikke slappere i munnen for hver gang man gjesper, eller slappere i rumpa for hver gang man bæsjer. Anonymkode: 9df75...ae9 9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Man blir heller ikke slappere i munnen for hver gang man gjesper, eller slappere i rumpa for hver gang man bæsjer. Anonymkode: 9df75...ae9 Hva er galt med deg?? Hva slags svar er dette? Man kan bli det, selvfølgelig, for mange opplever det jo. Føler meg ødelagt og ubrukelig, og så er det ikke engang lov å spørre på internett om det er andre som har opplevd det samme? Anonymkode: b178d...22f 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er galt med deg?? Hva slags svar er dette? Man kan bli det, selvfølgelig, for mange opplever det jo. Føler meg ødelagt og ubrukelig, og så er det ikke engang lov å spørre på internett om det er andre som har opplevd det samme? Anonymkode: b178d...22f Joda, jeg svarer bare ut i fra egen erfaring. Har flere barn selv. Var ikke stygt ment heller, bare for å illustrere/sammenligne. Voldsomt så nærtakende enkelte skal være altså😂 Anonymkode: 9df75...ae9 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, jeg svarer bare ut i fra egen erfaring. Har flere barn selv. Var ikke stygt ment heller, bare for å illustrere/sammenligne. Voldsomt så nærtakende enkelte skal være altså😂 Anonymkode: 9df75...ae9 Totalt blottet for empati er enkelte andre, tydeligvis. Hjertelig takk for ditt svar, det var både unyttig og fikk meg til å føle meg enda dårligere. Anonymkode: b178d...22f 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Man blir heller ikke slappere i munnen for hver gang man gjesper, eller slappere i rumpa for hver gang man bæsjer. Anonymkode: 9df75...ae9 Begynner dere ikke å bli lei av å maskere sannheten? Det virker som om dere ikke ønsker å fortelle sannheten, og eller at dere ønsker å skjule virkeligheten. Hva er dere redd for? Enhver fødsel kan føre til at man blir videre nedentil, og det kan føre andre komplikasjoner også. Slik er livet - det er ikke mulig å posisjonere seg mot alle eventualiteter. MEN, det er et stort MEN. I dag, i det 21. århundre så er det slik at man får hjelp mot det som kan skje under en fødsel. I tillegg står man fritt til å trene på egen hånd. Det gis ingen garanti mot at noe kan skje, for alt kan skje. Det er ikke slik at menn generelt er i mot at kvinner er vide nedentil, på samme måte som at kvinner generelt ikke er imot at menn har en normal stor penis. Disse personene som hevder "Alle menn", eller "Alle kvinner" - bla bla bla ukeblad. De er bitre, de er såret, de representerer ikke den vanlige gode nordmann. Eller nordkvinne om du vil. Anonymkode: 661f4...68c 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begynner dere ikke å bli lei av å maskere sannheten? Det virker som om dere ikke ønsker å fortelle sannheten, og eller at dere ønsker å skjule virkeligheten. Hva er dere redd for? Enhver fødsel kan føre til at man blir videre nedentil, og det kan føre andre komplikasjoner også. Slik er livet - det er ikke mulig å posisjonere seg mot alle eventualiteter. MEN, det er et stort MEN. I dag, i det 21. århundre så er det slik at man får hjelp mot det som kan skje under en fødsel. I tillegg står man fritt til å trene på egen hånd. Det gis ingen garanti mot at noe kan skje, for alt kan skje. Det er ikke slik at menn generelt er i mot at kvinner er vide nedentil, på samme måte som at kvinner generelt ikke er imot at menn har en normal stor penis. Disse personene som hevder "Alle menn", eller "Alle kvinner" - bla bla bla ukeblad. De er bitre, de er såret, de representerer ikke den vanlige gode nordmann. Eller nordkvinne om du vil. Anonymkode: 661f4...68c Vet ikke jeg. Føler meg lurt. Hadde jeg visst hvordan det skulle bli så hadde jeg droppet å føde barn selv og adoptert i stedet. Anonymkode: b178d...22f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Joda, jeg svarer bare ut i fra egen erfaring. Har flere barn selv. Var ikke stygt ment heller, bare for å illustrere/sammenligne. Voldsomt så nærtakende enkelte skal være altså😂 Anonymkode: 9df75...ae9 Til opplysning, tyggekraften i kjeven blir svakere, du blir også slappere i anus - faktisk så blir alle muskler svakere, og alle sener mister kraft og elastitet gjennom årene. Og det samme vil selvfølgelig vagina. Men bare fortsett å si imot generell kunnskap om anatomi. Ha i bakhodet at du samtidig bekrefter at du ikke er spesielt opplyst. Anonymkode: 661f4...68c 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 De som er svært vide og slarkete i utgangspunktet vil nok ikke merke noe endring etter fødsel. For de fleste blir det derimot verre og verre for hver fødsel. Dessverre er det knapt en kvinne over 40 som ikke har urinlekkasje av en eller annen grad🙈 Anonymkode: a98d5...420 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke jeg. Føler meg lurt. Hadde jeg visst hvordan det skulle bli så hadde jeg droppet å føde barn selv og adoptert i stedet. Anonymkode: b178d...22f Da stusser jeg litt på hvor gammel og oppdatert du er. For dette er basic kunnskap. Anonymkode: 661f4...68c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som er svært vide og slarkete i utgangspunktet vil nok ikke merke noe endring etter fødsel. For de fleste blir det derimot verre og verre for hver fødsel. Dessverre er det knapt en kvinne over 40 som ikke har urinlekkasje av en eller annen grad🙈 Anonymkode: a98d5...420 Kvinnekroppen suger For et makkverk. Tror ikke jeg skal la meg overtale til å få flere. Anonymkode: b178d...22f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da stusser jeg litt på hvor gammel og oppdatert du er. For dette er basic kunnskap. Anonymkode: 661f4...68c Jeg er 30. Det er én ting å få høre at "kroppen forandrer seg, men det går stort sett bra med de fleste altså" og å faktisk oppleve selv at underlivet blir direkte ødelagt Anonymkode: b178d...22f 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har født étt barn i 2018, og fikk et slags fremfall som jeg ikke blir kvitt. Det er mye bedre enn det var første året etter fødsel, og jeg har ikke problemer med sexliv, inkontinens eller slike ting. Men kan kjenne at det er noe som presser på/ned inni der ved enkelte anstrengelser. Jeg vegrer meg for å bli gravid og føde igjen, da jeg er redd skaden blir verre og fører til varige problemer. Anonymkode: 16915...23a 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har født étt barn i 2018, og fikk et slags fremfall som jeg ikke blir kvitt. Det er mye bedre enn det var første året etter fødsel, og jeg har ikke problemer med sexliv, inkontinens eller slike ting. Men kan kjenne at det er noe som presser på/ned inni der ved enkelte anstrengelser. Jeg vegrer meg for å bli gravid og føde igjen, da jeg er redd skaden blir verre og fører til varige problemer. Anonymkode: 16915...23a Ja Man vet hva man har men ikke hvor mye verre det kan bli. Anonymkode: b178d...22f 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De som er svært vide og slarkete i utgangspunktet vil nok ikke merke noe endring etter fødsel. For de fleste blir det derimot verre og verre for hver fødsel. Dessverre er det knapt en kvinne over 40 som ikke har urinlekkasje av en eller annen grad🙈 Anonymkode: a98d5...420 Det er vel heller omvendt. De som er elastiske og «trange» før fødsel trekker seg gjerne fortere tilbake siden de har veldig elastisk vev. Jeg har hele livet vært «trang», og selv om det har blitt bedre fordi jeg har lært meg å slappe mer av og sørge for at jeg er klar kan det fortsatt, etter fire barn, gjøre vondt med samleie. Selv om mange blir forandret i underlivet etter fødsel blir ikke alle det. Og det betyr heller ikke at de er slappere i utgangspunktet… Anonymkode: 7b3f9...989 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja Man vet hva man har men ikke hvor mye verre det kan bli. Anonymkode: b178d...22f I tillegg er nok selve skjedeåpningen forandret, vevet er litt rart etter at jeg ble sydd. Anonymkode: 16915...23a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå