Gå til innhold

Vanlig med sommergave til lærere på ungdomskolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er klassekontakt og lurer på om det er vanlig med en oppmerksomhet til lærerne på ungdomskolen? Dette er ungdom som kommer tilbake til høsten, så ikke avslutning sånn sett. 

Vi har ikke klassekasse da INGEN av foreldrene i klassen var interessert i det, så jeg må da evt betale av egen lomme. 

Er veldig usikker hva jeg skal gjøre 🤷‍♀️

Anonymkode: ce14f...aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig siden dette er første år vi har ungdomsskoleelev, men eldstes kontaktlærer fikk gave fra klassen ved sommeravslutningen forrige uke. Klassekontakten skrev på klassen FB-side at de som ville kunne vippse litt til henne innen en gitt dato og så skulle hun kjøpe noe til lærer av det som kom inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig, i 10 klasse. 

Anonymkode: 22f7e...ea7

• Liker 1
Skrevet

Dette er forskjellig fra klasse til klasse. Gir man gave, er det ofte fordi klassekontakten tenker på det og tar initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar dere. Da tror jeg det heller får bli neste år mtp på veldig lunken interesse for å være med på noe som koster penger blandt de andre foreldrene. Jeg skal liksom ikke stå alene for gaver til mange lærere, så får se om det er mer interesse for ting neste år. Greit å vite at det ikke er forventet fra lærerne sin side ihvertfall 😊

Anonymkode: ce14f...aa0

AnonymBruker
Skrevet

8-9 klasse vippser de foreldrene som vil litt og lærerne får noe og 10. klasse samles det inn litt mer.  Ikke noe klassekasse

Anonymkode: 6046a...6b7

AnonymBruker
Skrevet

10.trinn er greit. Må det være gaver til sommer og jul hvert eneste år? I tilegg mange som har veldig dårlig råd no.Men alt som er økt at renter,strøm,bilavgifter osv. De trenger ikke gaver hele tiden!!

Anonymkode: 13a66...090

• Liker 1
Skrevet

Man må selvfølgelig ingenting, men jeg vet lærerne setter utrolig pris på gavene og takken for jobben de gjør. Selv om det er jobben deres er det hyggelig med en fysisk anerkjennelse likevel. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

8-9 klasse vippser de foreldrene som vil litt og lærerne får noe og 10. klasse samles det inn litt mer.  Ikke noe klassekasse

Anonymkode: 6046a...6b7

Dette blir jo samme prinsipp som en klassekasse. Penger som samles inn til klassen av foreldre/elever=klassekasse. Brukes på turer, utstyr, gaver, etc.. 

Hos oss vippses penger til klassekassen så kjøpes det en gave. 

Anonymkode: 72a9a...cff

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig alle årene her 

Anonymkode: 2186c...6be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kontaktlærer på ungdomsskolen i mange år og har kun fått gave fra foreldre i forbindelse med vitnemålsutdeling når klasser jeg har hatt ut. Det er det som er vanlig her, ikke gave hvert år til alle lærere. 

Jeg syntes det er en uting når det blir en forventning om at man må gi noe hver sommer, for ikke like familier har mulighet til det. Men, hvis jeg får en liten gave setter jeg kjempestor pris på det, det føles veldig spesielt om noen tenker på det selv om det ikke er en forventning :)

Anonymkode: 01376...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Lærerne får gave og takk på konto hver måned. Det kalles lønn. Gavehysteriet i skolen må ta slutt! Gaver i arbeidslivet gir assosiasjoner til korrupte regimer og det har en eim av nedlatenhet ved seg. En overfra-og-ned-holdning å liksom gi en almisse eller håndsrekning til lærere i en liksom lavere klasse (not!) enn tullejobbtittlene som de mest gaveivrige av foreldrene har rævslikket seg til. De foreldre jeg ser pusher mest på for gaver er oftest de nekene som innbiller seg å være blant fiffen i byen. "Sommergave"..hva faen er det?

Anonymkode: fb92a...146

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om.

Anonymkode: 20f65...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...