AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har sinnsyke smerter i en del ledd i kroppen. Mest av alt hånden opp helt til albuen. Det er så ille at jeg til tider ikke greier å gripe ting, åpne flasker eller holde telefonen. Nå vil legen min utrede for en eller annen form for leddgikt diagnose. Så dere som har det har dere mulighet til å fortelle om deres opplevelse og hvordan dette ble oppdaget? Anonymkode: a1faa...d9a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Fikk diagnosen RA for snart to år siden. Gikk i lang tid med diffuse symptomer - hodepine, svimmelhet, stive ledd og nakke. Hadde noen utbrudd med hovne ledd som forsvant like fort som de kom. Fikk påvist forhøyet anti-CCP og RF på blodprøver som er markører for RA. Ble henvist revmatolog som stilte diagnose med bakgrunn i blodprøver, symptombilde og ultralyd av leddene. Har ved ett tilfelle tappet leddvæske, ellers stabilt sykdomsforløp i remisjon. God effekt av tabletter. Plages av og til med smerter og hevelser, men ikke mer en tålelig. Håper det holder seg slik. Anonymkode: c8f95...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå