AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Har planlagt en skikkelig fin roadtrip i sommer (to voksene og to barn), men synes alle ulykkene er så skremmende😢 Vi har en nyere og trygg bil og mannen kjører som en drøm men jeg blir likevel så skremt. Ser ut som ulykkene skjer overalt nå! Anonymkode: 2bdc1...b8c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Irasjonell tankegang. Snakk med lege eller psykolog Anonymkode: ce855...e68 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har planlagt en skikkelig fin roadtrip i sommer (to voksene og to barn), men synes alle ulykkene er så skremmende😢 Vi har en nyere og trygg bil og mannen kjører som en drøm men jeg blir likevel så skremt. Ser ut som ulykkene skjer overalt nå! Anonymkode: 2bdc1...b8c Hvor er dette? Har ikke hørt om en eneste ulykke her i hvertfall. Anonymkode: 40b18...ea5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Jeg skjønner godt hva du mener. Til alt overmål hadde vi en veldig nære-på-ulykke tidligere i vår. Mannen kjørte. Han pratet og virket helt fin. Plutselig fortsatte bilen rett frem i en sving, i 80 km/h. Jeg skikkelig hylskrek til mannen, og han rykket til og rettet opp bilen. Da hadde han bare forsvunnet. Uten forvarsel. Han følte seg ikke trøtt. Men hadde da tydeligvis sovnet. Nå er jeg livredd for å kjøre på biltur igjen... Anonymkode: da5b8...56a 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er dette? Har ikke hørt om en eneste ulykke her i hvertfall. Anonymkode: 40b18...ea5 Da har du jaggu ikke lest mye aviser i år.. Det har vært ørten artikler på nrk.no om at det er rekordmange dødsulykker her til lands i år. Det er vel opp i over 46 allerede hittil i år. Anonymkode: da5b8...56a 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Irasjonell tankegang. Snakk med lege eller psykolog Anonymkode: ce855...e68 Takk for ditt nyttige innspill🙄 Anonymkode: 2bdc1...b8c 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Det har vært ekstremt mange trafikkulykker den siste tiden, er redd selv.🥺 Skal på en lang roadtrip i sommer. Anonymkode: f1080...d59 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Takk for ditt nyttige innspill🙄 Anonymkode: 2bdc1...b8c Hva? Det er sannheten. Det er ekstremt liten sjanse for å havne ulykker, dermed irasjonelle tanker. Psykolog kan hjelpe deg. Anonymkode: ce855...e68 3 1
Gjest Warrior Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Ulykker kan alltid skje og ikke bare på veiene, men det skjer de færreste. Tenk på alle bilene som kjører på veiene hver dag som det går helt fint med. Noen ganger skjer det flere ulykker og andre ganger er det en periode med få ulykker. Prøv å tenk positivt og nyt bilturen. Man kan aldri være 100 % sikker men av alle biler som kjører på veiene hver dag og natt så skjer det få ulykker. Prøv å husk på det. Sjansen er størst for at det går bra. Endret 16. juni 2022 av Warrior
Arkana Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Jeg kan skjønne hva du tenker, men prøve å huske på at selv om det har vært rekordmange ulykker hittil i år så er det likevel svært svært få ulykker i forhold til hvor uendelig mange biler det er ute på veiene hver eneste dag, hvert eneste minutt. Gjør ditt beste for å være en trygg sjåfør selv og prøv å ikke la slike tanker styre eller ødelegge planene for det som etter all sannsynlighet blir en veldig fin sommerferie. Endret 16. juni 2022 av Arkana 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da har du jaggu ikke lest mye aviser i år.. Det har vært ørten artikler på nrk.no om at det er rekordmange dødsulykker her til lands i år. Det er vel opp i over 46 allerede hittil i år. Anonymkode: da5b8...56a Nei, etter to år med pandemi avløst av krig har jeg faktisk boikotta nyheter. Får ikke gjort noe med det uansett så da fokuserer jeg kun på det positive i livet. Nå bryr jeg meg kun om nyheter som skjer i umiddelbar nærhet og dermed er relevant for meg, og her har det ikke vært ene neste ulykke i år. Anonymkode: 40b18...ea5 1
SinfulBby Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Jeg ble så jævlig redd jeg, for å leve da jeg fant ut at hver 3 person får kreft
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Var på road trip med samboer i fjor og forfjor. Kjør forsiktig og ta pauser. Da vi kjørte flere timer en dag, tok vi en pause for å ta en lur i bilen i en halvtime. Kanskje ikke like lett med barn, men man kan jo bytte på eventuelt. Har lest om noen ulykker i media i det siste, men det handler som oftest om folk som er uoppmerksome. Driver på mobilen eller skjønner ikke at bilen foran har stoppa osv. Anonymkode: 15671...753
Anim92 Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor er dette? Har ikke hørt om en eneste ulykke her i hvertfall. Anonymkode: 40b18...ea5 Vi er vel oppi over 50 døde i trafikken hittil i år, og annenhver dag er det en ny ulykke i nyhetene. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 La være å lese nyheter så blir livet, og angsten, meget mye bedre Anonymkode: e22c7...28d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 Antall trafikkskadde/drepte går nedover og nedover. Du må slutte å lese aviser hvis du blir så bekymret over slikt. Anonymkode: b4c3f...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner godt hva du mener. Til alt overmål hadde vi en veldig nære-på-ulykke tidligere i vår. Mannen kjørte. Han pratet og virket helt fin. Plutselig fortsatte bilen rett frem i en sving, i 80 km/h. Jeg skikkelig hylskrek til mannen, og han rykket til og rettet opp bilen. Da hadde han bare forsvunnet. Uten forvarsel. Han følte seg ikke trøtt. Men hadde da tydeligvis sovnet. Nå er jeg livredd for å kjøre på biltur igjen... Anonymkode: da5b8...56a Men det er jo bare å gjøre selv. Det har jeg alltid følt er det aller tryggeste. Selv om jeg også stoler på mannen stoler jeg mest på meg selv. På langturer kjører vi 1-2 timer, så bytter vi. For man mister noe av konsentrasjonen etterhvert. Anonymkode: 7f4c2...ca7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 Anim92 skrev (26 minutter siden): Vi er vel oppi over 50 døde i trafikken hittil i år, og annenhver dag er det en ny ulykke i nyhetene. Det var vel ikke det jeg spurte om.... Anonymkode: 40b18...ea5
Anim92 Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var vel ikke det jeg spurte om.... Anonymkode: 40b18...ea5 Ah, så du vil ha sted for alle ulykkene? Sorry Mac, det gidder jeg ikke. Poenget å svare antall ulykker, var å påpeke at det er rekordmange selv om ikke akkurat du har lest om de. Men stedene er alt fra nord til sør i landet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 Det er ikke rekordmange dødsulykker hittil i år. Det er verre en på noen år, men på ingen måte en rekord. Anonymkode: 57fa8...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå