Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes så lite forskning på området. Hadde en vanlig, vaginal fødsel (som gikk raskt og greit) med første mann, men skal nå settes i gang på termin. I utgangspunktet skal jeg vel ikke trenge så mye hjelp for å komme i gang? Eller? Er risikoen for operativ vaginal fødsel (tang, sugekopp) eller ks fremdeles forhøyet? Kroppen min skal jo ha gjort dette før (selv om det ikke virker helt sånn siden det ikke skjer noe). 

Anonymkode: be161...7b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er det desverre ingen som kan spå, men jeg hørte fra jordmor at førstemann har "åpna tunnellen" så nr to glir rett igjennom. 

Nr 1 ble tatt med sugekopp, nr 2 kom ut etter kort tid med pressing og revna ingenting, noe jeg gjorde med nr 1. 

Ble igangsatt med begge to. 

Anonymkode: 3d6b2...683

Skrevet

Som AB sier er det ingen som kan spå det, men de aller fleste har raskere og lettere fødsler andre gang enn første. Jeg vil tro du får fordelene ved å være flergangsfødende selv om du skal settes i gang, som du sier har kroppen gjort dette før. 

Selv ble jeg også igangsatt med nr 2 (første fødsel startet av seg selv). Det gikk veldig greit. Jeg var så moden at jordmor bare trengte å ta vannet og så startet riene av seg selv og fødselen tok bare to timer, så det var en raskere og generelt mye bedre fødsel enn den første. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...