Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sex med en som ikke har hatt sex på lenge. Hvordan er det da med utløsningen osv, er det da «gammel» sæd? Eller fornyes den hele tida? Herregud så dumt men jeg forstår ikke… ble redd for at om jeg ble gravid så er sædcellene dårlige pga at de ikke er helt «ferske»…. Er det noen som skjønner hva jeg mener?😭

Anonymkode: d4b55...a61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han runker kvitter han jo seg med "gammel sæd". 

Anonymkode: 92868...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du føder en gamling?

Anonymkode: f0187...c86

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis han runker kvitter han jo seg med "gammel sæd". 

Anonymkode: 92868...8cd

Det er ikke tilfelle 😬

AnonymBruker
Skrevet

"Gammel" sæd vil ikke gi sykt barn, hvis det er det du er redd for. Hvis sæden ikke er helt frisk fordi han ikke har fått utløsning på en stund så vil den sæden ikke klare å befrukte egget. Det er det verste som kan skje.  

Anonymkode: 2a45e...48a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var slik at menn produserer ny og ny sæd. Mens kvinner har er visst antall egg og produserer ikke nye. 

Anonymkode: d1187...819

AnonymBruker
Skrevet

Det vil produseres nytt likevel. Tror det er mer tull dette med «gammel sæd» Min mann har nedsatt sædkvalitet og med første prøvde vi over 2 år og nå sist på nr 3, som vi dessverre nå har mistet i en nylig spontanabort så prøvde vi og over 2 år. Barn nr 2 derimot ble til uten at vi prøvde, jeg hadde knapt eggløsning eller syklus fordi jeg ammet nr 1. og vi hadde knapt sex fordi vi var så slitne pga den lille. Tror vi hadde sex EN gang på hvertfall en måned og gravide ble vi. Så at han hadde «spart opp» sæd tror jeg faktisk var bedre enn hyppig. 

Anonymkode: cb3cf...346

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed om at det var lurt at mannen ikke hadde mer enn 2 dager mellom hver utløsning da vi var til utredning fordi jeg ikke ble gravid. Han hadde litt redusert kvalitet. Og selv om sæden fornyes hele tiden, ville det være flere av cellene som var blitt dårlige om det gikk for lang tid mellom hver utløsning. Det kan godt hende det gjelder først og fremst hos dem som har litt få gode til å begynne med, og at det vanligvis alltid er nok igjen uansett. Men som det blir sagt over, det vil bare føre til at en ikke blir gravid. Har du blitt gravid, var det med en frisk og rask sædcelle.

Anonymkode: 39da2...1dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sæd produseres hele tiden, og de "gamle" går til grunne etter hvert. Det er ikke sånn at sædcellene i pungen hans er 18 mnd gamle hvis det er 18 mnd siden forrige utløsning.

Anonymkode: 83d36...633

AnonymBruker
Skrevet

Om så var tilfelle, så løses det ved å.la han komme i deg regelmessig 

Anonymkode: 2ed64...f9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen ikke runker, vil sæden komme ut uansett vel? (Drypper ut i søvne osv). Kroppen lager jo sperm hele tiden 

Anonymkode: e70c3...8e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er ikke tilfelle 😬

Hva mener du? At han ikke runker?

Anonymkode: 9eb62...9c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kanskje du føder en gamling?

Anonymkode: f0187...c86

Hahahahahahha benjamin button opplegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...