AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har spist redusert karbodiett/lavkarbo i snart 6 mnd. Har omtrentlig gått ned de kiloene jeg ønsker og ser behov for å begynne å planlegge stabilisering i stedet for videre nedgang. Jeg ønsker å ta inn mer karbo i kosten i form av fiberrike grønnsaker, grovbrød og frø fordi jeg plages en del med magen som følge av lite fiber i kosten. Er samtidig litt bekymret for å gå opp i vekt igjen, noe det virker som at veldig mange gjør. Noen som har erfaringer med å slutte på lavkarbo og som vil dele? Tips? Anonymkode: bd5e1...907 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Det som gjør at noen går opp i vekt etter endt lavkarbodiett, er som regel at de går tilbake til å spise like mye (raske) karbohydrater som før. Dersom du innfører mer karbohydrater gradvis og samtidig reduserer mengden fett, så burde det ikke være noe problem. Det kan hende du opplever litt vektoppgang i begynnelsen, men dette er mest vannvekt som kommer av karbohydratinntak når kroppen ikke har vært vant til dette på en stund, og vil stabilisere seg. Anonymkode: b352b...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Ville kanskje tellet kalorier nå den siste tiden på lavkarbo (under vedlikehold). Og deretter passet på å holde samme antall kalorier daglig når du begynner med mer karbohydrater. Lettere å «overspise» karbohydratrik mat. Anonymkode: 8e2f2...2ed
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Det som ble vanskelig for meg var å kutte på fettet etter at jeg begynte å spise mer karbohydrater, fordi før når jeg slanket meg var fett nei nei, men på keto spiste jeg masse fett og ost. Fortsett å telle kalorier og husk at du må roe ned på fett. Og så går du nok litt opp på grunn av vann vekt men det justerer seg! Jeg ble mindre sulten av å droppe frokost, så jeg beholdt fett kaffen. Blodsukkeret ditt holder seg stabilt lengre. Anonymkode: 2af80...b74 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå