volvo91 Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Hei! Skal begynne på voksenopplæring til høsten for å ta generell studiekompetanse å har valget å ta disse seks fagene på et år eller å ta de på to år. Er 31 år gammel med mange år i arbeid bak meg så er en stund siden sist jeg studerte, men jeg lærer fort å er veldig motivert til å begynne med studier. Skal ikke jobbe vedsiden så vil ha mye tid til studiene, men har to barn også som krever sitt. Vet at stipend å lån blir veldig redusert hvis jeg tar det på to år så aller helst vil jeg ta det på et år. Studiestedet anbefaler å ta det over to år, men det finns flere som skal ta det på et år. Er dette gjennomførbart? Greia er jo ikke at jeg bare skal få "ok" karakterer, de må være såpass gode at jeg kommer inn på universitet senere. Ser at studiene jeg vil ta hadde en poenggrense på 47.1 ved forrige opptak. Norsk, historie, samfunnsfag å engelsk skal jeg nok greie relativt lett, noe mer usikker på matte å naturfag.. Noen her som har erfaringer å dele eller noen gode råd?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Jeg tok de fagene på ett år, på voksenopplæring. Det gikk helt fint. Med barn så er du mest sannsynlig strukturert og leser når du har mulighet. Anonymkode: bd3c0...f52
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Jeg vil si det kommer mest an på hvor strukturert/disiplinert og «smart» du er, i betydning om du tar ting lett og er god til å formulere deg skriftlig. Det siste er viktig. Når du har tid mellom 8-16 hver dag fem dager i uka har di tid i massevis til å lese - hvis du er strukturert. Hvis du bruker tiden på tull (stå opp sent, gjøre husarbeid, avtaler med ungene, kafé, trener) - så blir det verre. Du må se på det som en jobb med åtte timers arbeidsdag. Åtte effektive arbeidstimer. Jeg ville hatt null problem med å klare de fagene på et år, men det betyr ikke at det er riktig valg for alle. Utgangspunktet ditt har alt å si. Anonymkode: bc78b...52b
volvo91 Skrevet 16. juni 2022 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg vil si det kommer mest an på hvor strukturert/disiplinert og «smart» du er, i betydning om du tar ting lett og er god til å formulere deg skriftlig. Det siste er viktig. Når du har tid mellom 8-16 hver dag fem dager i uka har di tid i massevis til å lese - hvis du er strukturert. Hvis du bruker tiden på tull (stå opp sent, gjøre husarbeid, avtaler med ungene, kafé, trener) - så blir det verre. Du må se på det som en jobb med åtte timers arbeidsdag. Åtte effektive arbeidstimer. Jeg ville hatt null problem med å klare de fagene på et år, men det betyr ikke at det er riktig valg for alle. Utgangspunktet ditt har alt å si. Anonymkode: bc78b...52b Det er undervisning fra 08.20-15.35 hvis jeg skal ta det på et år
volvo91 Skrevet 16. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg tok de fagene på ett år, på voksenopplæring. Det gikk helt fint. Med barn så er du mest sannsynlig strukturert og leser når du har mulighet. Anonymkode: bd3c0...f52 Hvor mye tid burde man legge på studiene hjemme etter skoletid isåfall? Er undervisning fra 08.20-15.35 hvis jeg skal ta det på et år
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 volvo91 skrev (4 minutter siden): Det er undervisning fra 08.20-15.35 hvis jeg skal ta det på et år Har du da ork og selvdisiplin til å gjøre skolearbeid etter at ungene er i seng? Er du effektiv slik at du klarer å nyttiggjøre deg av undervisningen slik at du ikke trenger å sitte i timevis hver kveld fordi du spacet ut på dagtid? Bare du vet hva du klarer her. Det blir jo litt som å gå på vanlig videregående. Anonymkode: bc78b...52b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Hei, tok 23/5 på ett år (9 mnd undervisning, 1 1/2 måned med eksamener). Det var tøft, fint at flere her skriver at det var lett/som å gå på "vanlig videregående", det var i alle fall ikke min opplevelse lol. 300+ timer med norsk som skal klemmes inn i noen få timer ukentlig, historie er et stort fag, og matte faller ikke naturlig for min del heller slik som du nevner TS. Det betyr absolutt ikke at det er umulig, jeg fikk det til jeg også - men ca. halve klassen hadde falt av til jul for å si det sånn:) Jeg jobbet deltid ved siden av, og var vel 27 eller 28 når jeg gjorde dette. Hadde ingen problemer med å lese mye/følge med i timen, men det er altså 3 års vgs pensum du skal gjennom på 2 ganske korte semester før eksamen setter inn. Mine tips etter å ha tatt en del eksamener om igjen for å få snittet opp til 54 poeng; - om du er litt ekstra lur, enten ta først de fagene du sliter med - eller få inn noen av de enkleste eksamen (engelsk, samfunnsfag) før jul. Eventuelt del opp så du får noen av de tyngre fagene over 3 semester - norsk f.eks som er 3 eksamener. Den tøffeste uka var den der hele klassen + noen tusen stykker satt i Valhall fra mandag til fredag med alle de skriftlige, norsk hovedmål, sidemål, begge mattefagene + engelsk. Da hadde vi hatt 3 eksamener uken før og de fleste av oss hadde ikke sovet så godt eller spist noe særlig, vi var ganske rufsete/dårlige mot slutten. Ble en skikkelig runde med influensa som jo er uflaks, men det var rett og slett veldig slitsomt å skulle være fokusert på så mange fag og ha nerver etter to veldig hektiske semestere. Å studere på universitetet etterpå var en lek i forhold:) Finn deg en studiegruppe/venn som er fokusert og ikke sitter med mobil når dere skal pugge; kjøp/få notater fra tidligere studenter med gode resultater hvis du får god hjelp fra sammenfatninger, benytt online ressurser, snakk mye om fag og prioriter ettersom skoleoppgavene kommer inn; det er intensivt å følge opp alle hjemmeleksene i fagene samtidig spesielt om du har et fag du blir hengende etter eller sliter mer med. Benytt deg av skolens rådgivere, og sett opp et excel-ark med karaktermål der du kan fylle inn tilbakemeldinger fra faglærere ettersom de kommer, så ser du før siste semester er i gang om det er realistisk for deg å nå karaktermålet ditt. Da kan du droppe, utsette fag/eksamen eller unngå å bruke masse privatistpenger på eksamener du "vet" du ikke får bra nok karakter i for det du vil studere videre. Vi var 13-15 stykker som "skulle" inn på veterinær, medisin, psykologi osv. og vi var vel 4 stykker som nådde opp. Det var de som fulgte opp eget opplegg hele veien:) Jeg måtte ta opp matte og norsk hovedmål 1 ekstra gang, så kom jeg inn. Jeg droppet deltidsjobben de siste 3 månedene. Hadde ikke klart å jobbe 60%, men noen må og de får det jo til. Det går selvsagt både på faglig styrke og kapasitet:) Lykke til! Anonymkode: b99fa...10c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 4 hours ago, volvo91 said: Hei! Skal begynne på voksenopplæring til høsten for å ta generell studiekompetanse å har valget å ta disse seks fagene på et år eller å ta de på to år. Er 31 år gammel med mange år i arbeid bak meg så er en stund siden sist jeg studerte, men jeg lærer fort å er veldig motivert til å begynne med studier. Skal ikke jobbe vedsiden så vil ha mye tid til studiene, men har to barn også som krever sitt. Vet at stipend å lån blir veldig redusert hvis jeg tar det på to år så aller helst vil jeg ta det på et år. Studiestedet anbefaler å ta det over to år, men det finns flere som skal ta det på et år. Er dette gjennomførbart? Greia er jo ikke at jeg bare skal få "ok" karakterer, de må være såpass gode at jeg kommer inn på universitet senere. Ser at studiene jeg vil ta hadde en poenggrense på 47.1 ved forrige opptak. Norsk, historie, samfunnsfag å engelsk skal jeg nok greie relativt lett, noe mer usikker på matte å naturfag.. Noen her som har erfaringer å dele eller noen gode råd? Det er veldig gjennomførbart hvis du kan dedikere mye tid på det. Jeg tok selv hele greia på et halvt år da jeg var 35 år, men uten familieforpliktelsene du har. Skolegangen gjorde det relativt enkelt, men hadde jeg måtte studere alt på egenhånd hadde det blitt verre. Når man har levd noen år så blir fag som historie og samfunnsfag særdeles enkle, mye av pensum har man fått inn bare ved å følge litt med, se et par debatter og stemt ved et valg eller tre. Jeg gikk ut med et snitt på 5,5, og med alderspoeng i tillegg så var det lett å komme inn på drømmestudiet. Jeg gjorde egentlig ikke noe spesielt, jeg fulgte godt med i timene, null fravær, gjorde alt av lekser og oppgaver og øvde mye til prøver. Når det dukket opp emner jeg var mer usikker på, så brukte jeg tid på NDLA.no for å lese, søkte opp relevante oppgaver andre har gjort ol. Så rett og slett jobbe med fag. Gjør alt av oppgaver, også de som ikke er obligatoriske. Mange lærebøker har oppgaver ved slutten av kapitler og lignende, anbefaler å gjøre alt som dukker opp av slikt. Anonymkode: 6a552...894
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Hvis du har voksenrett og får standpunktkarakterer (og kanskje uansett egentlig), så vær aktiv i timene. Rekk opp hånda, svar på spørsmål fra lærer, spør selv når du lurer på noe. Anonymkode: 6a552...894
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 Jeg jobbet ved siden av, men på generell basis vil jeg si det er dumt å ta det på et år dersom en må ha gode karakterer (altså overvekt av 6ere). Der jeg gikk var det ikke mulig å ta det på et år lengre, fordi flesteparten arbeidet og hadde barn ved siden av, og da blir det vanskelig å følge opp så mye på en gang. Du får 8 ekstra poeng ved maks uttelling i alder, og da trenger du bare 4 i snitt for å oppnå poenggrensen du skal ha. Det bør være overkommelig på et år, dersom du er strukturert og har anlegg for det. Anonymkode: 19637...3dd
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Jeg tok påbygg selv, men før fylte 25 år, så hadde norsk, kroppsøving, historie, matte, naturfag og sosiologi. Gjorde dette med digitalt og ingen undervisning gjennom sonans. Min erfaring er at det gikk strålende til tross for 8 eksamener på 1 år. Lærerne var kun fokusert på det som gjelder til eksamen i tillegg til at de var sykt dyktige til å lære bort- det er av min erfaring enklere enn vanlig vgs. Likevel er det kjempeviktig at du er disiplinert. Jeg jobbet 25 timer i uka ordelt på 5 dagrr på det tidspunktet. Jrg leste dermed 5 timer hver dag- også helgene. Jeg måtte være streng på det da jeg trengte gode karakterer for det studiet jeg ville inn på. Anonymkode: 5da23...702
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tok påbygg selv, men før fylte 25 år, så hadde norsk, kroppsøving, historie, matte, naturfag og sosiologi. Gjorde dette med digitalt og ingen undervisning gjennom sonans. Min erfaring er at det gikk strålende til tross for 8 eksamener på 1 år. Lærerne var kun fokusert på det som gjelder til eksamen i tillegg til at de var sykt dyktige til å lære bort- det er av min erfaring enklere enn vanlig vgs. Likevel er det kjempeviktig at du er disiplinert. Jeg jobbet 25 timer i uka ordelt på 5 dagrr på det tidspunktet. Jrg leste dermed 5 timer hver dag- også helgene. Jeg måtte være streng på det da jeg trengte gode karakterer for det studiet jeg ville inn på. Anonymkode: 5da23...702 Men igjen- jeg hadde ikke barn. Er trolig mye tyngre dersom en har barn som spiser tiden betraktelig 😅 Anonymkode: 5da23...702
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 volvo91 skrev (5 timer siden): Hei! Skal begynne på voksenopplæring til høsten for å ta generell studiekompetanse å har valget å ta disse seks fagene på et år eller å ta de på to år. Er 31 år gammel med mange år i arbeid bak meg så er en stund siden sist jeg studerte, men jeg lærer fort å er veldig motivert til å begynne med studier. Skal ikke jobbe vedsiden så vil ha mye tid til studiene, men har to barn også som krever sitt. Vet at stipend å lån blir veldig redusert hvis jeg tar det på to år så aller helst vil jeg ta det på et år. Studiestedet anbefaler å ta det over to år, men det finns flere som skal ta det på et år. Er dette gjennomførbart? Greia er jo ikke at jeg bare skal få "ok" karakterer, de må være såpass gode at jeg kommer inn på universitet senere. Ser at studiene jeg vil ta hadde en poenggrense på 47.1 ved forrige opptak. Norsk, historie, samfunnsfag å engelsk skal jeg nok greie relativt lett, noe mer usikker på matte å naturfag.. Noen her som har erfaringer å dele eller noen gode råd? Hvis du skal studere bør du ta studiekonpetansen over ett år. Det vil gi fin trening til arbeidsmengden som møter deg på universitet som gjerne består av 4000 sider pensum pr studieår. Normalt regnes det vel ca 1000 sider pensum pr 15 studiepoeng så et fullt studieår vil utgjøre 4000 sider. Du er langt under den mengden på å ta studiekompetanse. Ikke glem at du kan få inntil 8 alderspoeng om du er litt oppi 20-årene. Og har du gått yrkesfag tidligere har du sannsynligvis fag du allerede har bestått. Med et snitt på 4 på hver eksamen vil du med max alderspoeng ha 48 konkurransepoeng. Ingen umulighet, og arbeidsmengden på universitetet er minst det dobbelte om du har ambisjoner om å få noe annet enn E og D i snitt. Anonymkode: 773db...756 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, tok 23/5 på ett år (9 mnd undervisning, 1 1/2 måned med eksamener). Det var tøft, fint at flere her skriver at det var lett/som å gå på "vanlig videregående", det var i alle fall ikke min opplevelse lol. 300+ timer med norsk som skal klemmes inn i noen få timer ukentlig, historie er et stort fag, og matte faller ikke naturlig for min del heller slik som du nevner TS. Det betyr absolutt ikke at det er umulig, jeg fikk det til jeg også - men ca. halve klassen hadde falt av til jul for å si det sånn:) Jeg jobbet deltid ved siden av, og var vel 27 eller 28 når jeg gjorde dette. Hadde ingen problemer med å lese mye/følge med i timen, men det er altså 3 års vgs pensum du skal gjennom på 2 ganske korte semester før eksamen setter inn. Mine tips etter å ha tatt en del eksamener om igjen for å få snittet opp til 54 poeng; - om du er litt ekstra lur, enten ta først de fagene du sliter med - eller få inn noen av de enkleste eksamen (engelsk, samfunnsfag) før jul. Eventuelt del opp så du får noen av de tyngre fagene over 3 semester - norsk f.eks som er 3 eksamener. Den tøffeste uka var den der hele klassen + noen tusen stykker satt i Valhall fra mandag til fredag med alle de skriftlige, norsk hovedmål, sidemål, begge mattefagene + engelsk. Da hadde vi hatt 3 eksamener uken før og de fleste av oss hadde ikke sovet så godt eller spist noe særlig, vi var ganske rufsete/dårlige mot slutten. Ble en skikkelig runde med influensa som jo er uflaks, men det var rett og slett veldig slitsomt å skulle være fokusert på så mange fag og ha nerver etter to veldig hektiske semestere. Å studere på universitetet etterpå var en lek i forhold:) Finn deg en studiegruppe/venn som er fokusert og ikke sitter med mobil når dere skal pugge; kjøp/få notater fra tidligere studenter med gode resultater hvis du får god hjelp fra sammenfatninger, benytt online ressurser, snakk mye om fag og prioriter ettersom skoleoppgavene kommer inn; det er intensivt å følge opp alle hjemmeleksene i fagene samtidig spesielt om du har et fag du blir hengende etter eller sliter mer med. Benytt deg av skolens rådgivere, og sett opp et excel-ark med karaktermål der du kan fylle inn tilbakemeldinger fra faglærere ettersom de kommer, så ser du før siste semester er i gang om det er realistisk for deg å nå karaktermålet ditt. Da kan du droppe, utsette fag/eksamen eller unngå å bruke masse privatistpenger på eksamener du "vet" du ikke får bra nok karakter i for det du vil studere videre. Vi var 13-15 stykker som "skulle" inn på veterinær, medisin, psykologi osv. og vi var vel 4 stykker som nådde opp. Det var de som fulgte opp eget opplegg hele veien:) Jeg måtte ta opp matte og norsk hovedmål 1 ekstra gang, så kom jeg inn. Jeg droppet deltidsjobben de siste 3 månedene. Hadde ikke klart å jobbe 60%, men noen må og de får det jo til. Det går selvsagt både på faglig styrke og kapasitet:) Lykke til! Anonymkode: b99fa...10c Mange gode råd her angående hvordan man kan komme seg gjennom, men jeg ønsker å legge til/kommentere ang det som er markert med bold over. Halve klassen hadde sluttet før jul - er det fordi det var så vanskelig? Eller fordi de hadde undervurdert arbeidsmengden - i kombinasjon med deltidsjobber og barn/familie? Det er ikke det samme som at det er vanskelig, det betyr bare at folk har planlagt dårlig/vært urealistiske. I tillegg er det jo ofte en grunn til at man skal ta alle disse fagene, og det er jo at man ikke har lyktes med det før. Det kan være en grunn til at de ikke klarte det da de var 18 - det er en selektert gruppe, nemlig de som har mislyktes enten med hele videregående eller med å få gode karakterer da de var 16-18. Og nei, det er IKKE tre års videregående på ett år. Det er noen FÅ av fagene man har på videregående, og de aller fleste av fagene man må ta på 23/5 er på førsteklassenivå. Unntaket er først og fremst norsken, det er mye. Det er jet enig i. Men resten av fagene som er på 23/5-lists kan jeg med hånden på hjertet si var noen av de fagene jeg jobbet MINST med på videregående. De mest krevende fagene var dem dere slipper, nemlig fordypningsfagene (jeg hadde tre realfag) - og muligens også fremmedspråk. Anonymkode: bc78b...52b 2
volvo91 Skrevet 16. juni 2022 Forfatter #15 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du skal studere bør du ta studiekonpetansen over ett år. Det vil gi fin trening til arbeidsmengden som møter deg på universitet som gjerne består av 4000 sider pensum pr studieår. Normalt regnes det vel ca 1000 sider pensum pr 15 studiepoeng så et fullt studieår vil utgjøre 4000 sider. Du er langt under den mengden på å ta studiekompetanse. Ikke glem at du kan få inntil 8 alderspoeng om du er litt oppi 20-årene. Og har du gått yrkesfag tidligere har du sannsynligvis fag du allerede har bestått. Med et snitt på 4 på hver eksamen vil du med max alderspoeng ha 48 konkurransepoeng. Ingen umulighet, og arbeidsmengden på universitetet er minst det dobbelte om du har ambisjoner om å få noe annet enn E og D i snitt. Anonymkode: 773db...756 Jeg har ikke gått yrkesfag tidligere, har kun jobbet siden jeg fyllte 18. Rekker det alikevel med et snitt på 4 da?
volvo91 Skrevet 16. juni 2022 Forfatter #16 Skrevet 16. juni 2022 Her var det mye respons med gode råd, tusen takk allesammen! Tar gjerne imot mer tips hvis noen har mer å komme med
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #17 Skrevet 17. juni 2022 volvo91 skrev (12 timer siden): Jeg har ikke gått yrkesfag tidligere, har kun jobbet siden jeg fyllte 18. Rekker det alikevel med et snitt på 4 da? Hva mener du? Om du får 4 i snitt på alle eksamene vil du få 40 konkurransepoeng. Har du max alderspoeng vil poengsummen din bli 48. Om det rekker er det ingen som vet, poenggrensa kan endre seg fra år til år. Den kan gå opp og ned. Med 4 i snitt og alderspoeng vil du jo ligge nesten et poeng over fjorårets grense. Men om det er nok vet man ikke før det siste opptaket er klart. Anonymkode: 773db...756
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #18 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mange gode råd her angående hvordan man kan komme seg gjennom, men jeg ønsker å legge til/kommentere ang det som er markert med bold over. Halve klassen hadde sluttet før jul - er det fordi det var så vanskelig? Eller fordi de hadde undervurdert arbeidsmengden - i kombinasjon med deltidsjobber og barn/familie? Det er ikke det samme som at det er vanskelig, det betyr bare at folk har planlagt dårlig/vært urealistiske. I tillegg er det jo ofte en grunn til at man skal ta alle disse fagene, og det er jo at man ikke har lyktes med det før. Det kan være en grunn til at de ikke klarte det da de var 18 - det er en selektert gruppe, nemlig de som har mislyktes enten med hele videregående eller med å få gode karakterer da de var 16-18. Og nei, det er IKKE tre års videregående på ett år. Det er noen FÅ av fagene man har på videregående, og de aller fleste av fagene man må ta på 23/5 er på førsteklassenivå. Unntaket er først og fremst norsken, det er mye. Det er jet enig i. Men resten av fagene som er på 23/5-lists kan jeg med hånden på hjertet si var noen av de fagene jeg jobbet MINST med på videregående. De mest krevende fagene var dem dere slipper, nemlig fordypningsfagene (jeg hadde tre realfag) - og muligens også fremmedspråk. Anonymkode: bc78b...52b Hei! Det stemmer nok at mange hadde urealistiske målsetninger og derfor falt av. Mange hadde barn/andre prioriteringer og/eller greide ikke å strukturere skolehverdagen. Det var flest av dem som hadde tatt de fleste vgs fag, men som av ulike grunner måtte ta opp fag for å bedre karakterer. De fleste av dem trodde de kunne seile gjennom og komme inn på f.eks medisin. Du har rett i at det ikke er -alle- vgs fagene også; men en del av oss måtte også ta vanskeligere matte, språk og realfag ved siden av de 5 hovedfagene fordi vi skulle inn på studier som krever mer enn P1/P2 matte, tilleggspoeng osv. Jeg tok f.eks geologi og språk i tillegg. Men det var også en del enkle fag som du nevner, samfunnsfag og engelsk er relativt lett spesielt hvis man har levd noen år/brukt engelsk på reise og i livet ellers:) Jeg hadde også vært gjennom vgs men sluttet flere ganger pga flytting og vanskelige hjemmeforhold, så hadde et visst sammenligningsgrunnlag altså. Og det var definitivt tøffere å ta 23/5, men mest fordi det er så komprimert og fordi man har etablert et liv i voksen alder og ikke har det like inne med skolegangen som det man har når man kommer rett fra ungdomsskolen + at det å jobbe ved siden av var tøft. Det er selvfølgelig veldig individuelt:) Jeg delte bare min opplevelse, men hadde også veldig strengt regime både for å komme gjennom alle fagene og for å få veldig gode karakterer på eksamen, og synes dermed universitetet etterpå var veldig mye mindre krevende enn dette korte året nettopp fordi det var mindre intense økter med lesing, færre oppgaver over tid og mye mer egeninnsats/lesing man kunne dele opp etter eget ønske. Det kan man sikkert gjøre på 23/5 også, men jeg fulgte lærernes oppgaver og gjorde hjemmeoppgaver og ekstraoppgaver hver dag hele uken etter undervisningstiden og gjerne til utpa natta Anonymkode: b99fa...10c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #20 Skrevet 26. juni 2022 Jeg tok to eksamener på ett semester og resten på et annet, og det gikk helt fint. Fikk 6 i nesten alle fag, bortsett fra matte hvor jeg fikk 3 og 4. Anonymkode: ee6a7...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå