Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bleket håret ca. 2 måneder siden altså med striper. Ble kjempe fornøyd og vil gjerne beholde stripene, men det mørke håret har begynt å vises i røttene. Hvordan opprettholder man fargen og får farge i røttene og? Må man til frisør og stripe på nytt? Men det blir ap fryktelig dyrt p dra til frisør hele tiden og sikkert ikke bra for håret. Finnes det noen andre alternativer?

Skrevet

Har ikke villet gått løs på dette selv…det kan fort få uheldig resultat. Og da ender man opp hos frisør uansett 🙈😅
Striping av liten ettervekst er fort gjort hos frisør, og man betaler mindre enn full striping. 
Generelt er det å være «kunstig» blond både en tidkrevende og dyr affære. Snakker av erfaring. 💸 Kanskje enklere å legge seg på en litt mørkere farge som ikke krever like hyppige frisørbesøk? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre dyrt å begynne med en hårstil som krever maintanance ja.. Spør salongen din hva det koster å fikse etterveksten og hvor ofte det bør gjøres. 

Jeg har tatt balayage for å få en litt mer naturlig utvekst, så da blir det bare litt spill i mitt naturlige hår, uten at jeg må gå hver måned. Men, balayage er vel kanskje ganske dyrt, så godt mulig denne løsningen koster det samme jevnt over. 

Anonymkode: 3d61c...734

AnonymBruker
Skrevet

Jeg striper håret selv uten problemer, men har skulderlangt hår da, som kanskje hjelper. Om du vil, så får du det til, bare se litt youtube-videoer og prøv deg frem :) Viktig å kun ta etterveksten da, så fordele det i håret på slutten av virketiden. Har egentlig råd til frisør, men bruker heller de pengene på hotellweekend for meg og datteren 😇 Har ikke samvittighet til å bruke over 3000kr hos frisør annenhver måned lenger etter at jeg fikk barn. 

Anonymkode: e88bd...af2

Skrevet

Jeg bruker denne, blir ikke for lys og blir ikke gul.  

Loreal Paris Recital Preference 10.21 Stockholm Extra Ljus Pärlemorblond

Skrevet
Djungelvrål skrev (18 timer siden):

Jeg bruker denne, blir ikke for lys og blir ikke gul.  

Loreal Paris Recital Preference 10.21 Stockholm Extra Ljus Pärlemorblond

I striper?

Eller helblondt? 

Den bleker ikke direkte, men kan løfte hårfargen noen toner ja, siden de inneholder blekemidler. 

Om du skal forsøke hjemme TS så sørg for å ha en toner - og velg riktig undertone slik du ønsker å ha det (kald eller varm). 

Skrevet
DundreMilfin skrev (8 minutter siden):

I striper?

Eller helblondt? 

Den bleker ikke direkte, men kan løfte hårfargen noen toner ja, siden de inneholder blekemidler. 

Om du skal forsøke hjemme TS så sørg for å ha en toner - og velg riktig undertone slik du ønsker å ha det (kald eller varm). 

Jeg tar det i etterveksten og det blir da ikke striper men ikke sånn en mettet blondfarge likevel.  

Skrevet

IKKE GJØR DETTE SELV!! 

Spør etter baby highlights så trenger man bare å friske opp 2 ganger i året. 😊

Skrevet
Djungelvrål skrev (4 minutter siden):

Jeg tar det i etterveksten og det blir da ikke striper men ikke sånn en mettet blondfarge likevel.  

Jo, men TS har stripet og ikke helbleket 😊

Denne brukes helt riktig av mange lydblonde, men for striper vil det blir seende veldig kårny ut med heldekkende farge i bunn som er like lys/lysere.

Det vanlige er å enten friske opp stripene hos frisøren jevnlig (som en annen sier her TS: si du ønsker mer babylights og eventuelt legg inn lowlights for å dempe) - eller - at man farger bunnen selv mørkere (8-6skala) og frisker innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg striper håret og må til frisøren for å fikse det. Går fire ganger i året, det må jeg bare ta meg råd til for å se okei ut på håret. 

Anonymkode: 0cdb4...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...