heiheihaha Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Bleket håret ca. 2 måneder siden altså med striper. Ble kjempe fornøyd og vil gjerne beholde stripene, men det mørke håret har begynt å vises i røttene. Hvordan opprettholder man fargen og får farge i røttene og? Må man til frisør og stripe på nytt? Men det blir ap fryktelig dyrt p dra til frisør hele tiden og sikkert ikke bra for håret. Finnes det noen andre alternativer?
missLynch Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Har ikke villet gått løs på dette selv…det kan fort få uheldig resultat. Og da ender man opp hos frisør uansett 🙈😅 Striping av liten ettervekst er fort gjort hos frisør, og man betaler mindre enn full striping. Generelt er det å være «kunstig» blond både en tidkrevende og dyr affære. Snakker av erfaring. 💸 Kanskje enklere å legge seg på en litt mørkere farge som ikke krever like hyppige frisørbesøk?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Det er dessverre dyrt å begynne med en hårstil som krever maintanance ja.. Spør salongen din hva det koster å fikse etterveksten og hvor ofte det bør gjøres. Jeg har tatt balayage for å få en litt mer naturlig utvekst, så da blir det bare litt spill i mitt naturlige hår, uten at jeg må gå hver måned. Men, balayage er vel kanskje ganske dyrt, så godt mulig denne løsningen koster det samme jevnt over. Anonymkode: 3d61c...734
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Jeg striper håret selv uten problemer, men har skulderlangt hår da, som kanskje hjelper. Om du vil, så får du det til, bare se litt youtube-videoer og prøv deg frem Viktig å kun ta etterveksten da, så fordele det i håret på slutten av virketiden. Har egentlig råd til frisør, men bruker heller de pengene på hotellweekend for meg og datteren 😇 Har ikke samvittighet til å bruke over 3000kr hos frisør annenhver måned lenger etter at jeg fikk barn. Anonymkode: e88bd...af2
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Jeg bruker denne, blir ikke for lys og blir ikke gul.
AprilLudgate Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Djungelvrål skrev (18 timer siden): Jeg bruker denne, blir ikke for lys og blir ikke gul. I striper? Eller helblondt? Den bleker ikke direkte, men kan løfte hårfargen noen toner ja, siden de inneholder blekemidler. Om du skal forsøke hjemme TS så sørg for å ha en toner - og velg riktig undertone slik du ønsker å ha det (kald eller varm).
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 DundreMilfin skrev (8 minutter siden): I striper? Eller helblondt? Den bleker ikke direkte, men kan løfte hårfargen noen toner ja, siden de inneholder blekemidler. Om du skal forsøke hjemme TS så sørg for å ha en toner - og velg riktig undertone slik du ønsker å ha det (kald eller varm). Jeg tar det i etterveksten og det blir da ikke striper men ikke sånn en mettet blondfarge likevel.
Kenelz Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 IKKE GJØR DETTE SELV!! Spør etter baby highlights så trenger man bare å friske opp 2 ganger i året. 😊
AprilLudgate Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Djungelvrål skrev (4 minutter siden): Jeg tar det i etterveksten og det blir da ikke striper men ikke sånn en mettet blondfarge likevel. Jo, men TS har stripet og ikke helbleket 😊 Denne brukes helt riktig av mange lydblonde, men for striper vil det blir seende veldig kårny ut med heldekkende farge i bunn som er like lys/lysere. Det vanlige er å enten friske opp stripene hos frisøren jevnlig (som en annen sier her TS: si du ønsker mer babylights og eventuelt legg inn lowlights for å dempe) - eller - at man farger bunnen selv mørkere (8-6skala) og frisker innimellom.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Skrevet 20. juni 2022 Jeg striper håret og må til frisøren for å fikse det. Går fire ganger i året, det må jeg bare ta meg råd til for å se okei ut på håret. Anonymkode: 0cdb4...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå