AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Del Skrevet 16. juni 2022 Testet ikke hos lege, kun med et sånt billig apparat fra apoteket. Men skal vel i utgangspunktet være korrekt da.. Anonymkode: f7c39...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Del Skrevet 16. juni 2022 Tror bare du skal ta turen innom legekontoret snarest og få sjekket langtidsblodsukkeret ditt. Anonymkode: 97368...507 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 16. juni 2022 #3 Del Skrevet 16. juni 2022 Jeg ville nok ikke brukt ett sånt apparat til å stille en diagnose Tenker jeg først ville prøvd en gang til, for evt å luke ut feil. Får du samme svar da ville jeg tatt kontakt med fastlegekontoret og spurt om en test der med bakgrunn i dette resultatet. Ikke sikkert du trenger legetime en gang i første omgang. Og så er det jo neste, har du noen symptomer på diabetes? Eller føler du deg helt frisk? Hva var grunnen til at du testet med dette apparatet i utgangpunktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 16. juni 2022 #4 Del Skrevet 16. juni 2022 Det er høyt. Tror normalt blodsukker skal være rundt 5. Ville fått sjekket blodsukkeret hos lege, det er ikke bra å gå med for høyt blodsukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Del Skrevet 16. juni 2022 Vi bruker sånne hele tiden vi som har dia så de er ganske nøyaktig. Men kommer ann på bruk. Rene hender og hvor lenge fastende . Men du kan nok være glukosetoleranse. Men dra til lege skjekk der . Og har du andre symptomer. Anonymkode: 25d0d...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Del Skrevet 16. juni 2022 2 minutter siden, Bøtteballetten said: Det er høyt. Tror normalt blodsukker skal være rundt 5. Ville fått sjekket blodsukkeret hos lege, det er ikke bra å gå med for høyt blodsukker. Normal er mellom 4 og 10. Men fastene over 7 er tegn på glukosetoleranse. Anonymkode: 25d0d...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Del Skrevet 16. juni 2022 Og aktiviteter . Trim øker faktisk blodsukker den første halvtimen etter. Anonymkode: 25d0d...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 16. juni 2022 #8 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Normal er mellom 4 og 10. Men fastene over 7 er tegn på glukosetoleranse. Anonymkode: 25d0d...266 I følge legen min så er normal mellom 4,5 og 7. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Del Skrevet 16. juni 2022 Du må dra til fastlegen for å måle langtidsblodsukkeret. Anonymkode: a31a7...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Del Skrevet 16. juni 2022 Fastlege eller diabetes sykepleier . For hun sa mellom 4 og 10. Men jeg tror det er når du har diabetes at det er normal . Ikke når du ikke har denne sykdommen Anonymkode: 25d0d...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Normal er mellom 4 og 10. Men fastene over 7 er tegn på glukosetoleranse. Anonymkode: 25d0d...266 4-10 er feil når det er snakk om fastende blodsukker, 4-6 er normalt 6,1-6,9 kalles prediabetes. Da er det snakk om personer uten diabetes og fastende. Anonymkode: d6663...cc7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Del Skrevet 16. juni 2022 Fra diabetes forbundet. Men ja ukke fastdene som jeg har skrevet . Men kommer jo hvir lenge man fastet og hva man spiste før. Jeg har alltid høyt blodsukker på morgen pga noe som heter dawning. Kroppen øker blodsukker når jeg sover. Starter sånn 5 tiden på natta. Anonymkode: 25d0d...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet 16. juni 2022 #13 Del Skrevet 16. juni 2022 Fra diabetes.no: Fastende blodsukker. Dette er blodsukkeret etter at du ikke har spist på 8-12 timer. Du har diabetes hvis du får målt fastende blodsukker på 7mmol/l eller mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Del Skrevet 16. juni 2022 snillOnkel skrev (1 minutt siden): Fra diabetes.no: Fastende blodsukker. Dette er blodsukkeret etter at du ikke har spist på 8-12 timer. Du har diabetes hvis du får målt fastende blodsukker på 7mmol/l eller mer Og med fastende så menes totalt fastende. Du kan drikke et glass vann, men tyggis, pastiller og kaffe er ikke å være fastende. Anonymkode: fba5d...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Del Skrevet 16. juni 2022 Det kommer helt an på andre faktorer også! Blodsukker er ikke det eneste du kan gå ut i fra 🥴🤧🤷♀️🤦🏼♀️ Allmennkunnskap….. Anonymkode: a1da2...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 16. juni 2022 #16 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Fra diabetes forbundet. Men ja ukke fastdene som jeg har skrevet . Men kommer jo hvir lenge man fastet og hva man spiste før. Jeg har alltid høyt blodsukker på morgen pga noe som heter dawning. Kroppen øker blodsukker når jeg sover. Starter sånn 5 tiden på natta. Anonymkode: 25d0d...266 Ja, overvekt og lite mosjon er viktige årsaker. Pluss det er arvelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Del Skrevet 16. juni 2022 Det er stor forskjell på hva som er akseptabelt blodsukker for en med diabetes, og hva som er normalt for en frisk uten diabetes. Det ser ikke ut som alle svarene her helt klarer å skille. Til ts: du bør absolutt dra til lege og få sjekket dette ordentlig. Anonymkode: a3899...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er stor forskjell på hva som er akseptabelt blodsukker for en med diabetes, og hva som er normalt for en frisk uten diabetes. Det ser ikke ut som alle svarene her helt klarer å skille. Til ts: du bør absolutt dra til lege og få sjekket dette ordentlig. Anonymkode: a3899...c63 Hvorfor det, egentlig? Det er like skadelig for diabetikeren. Anonymkode: ca445...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Del Skrevet 16. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor det, egentlig? Det er like skadelig for diabetikeren. Anonymkode: ca445...3a1 Kommer litt ann på type dia . Dia1 da er det ikke bra og du må ha insulin øyeblikkelig . Dia2 det er skadelig når du har dette høye blodsukkeret over tid . Dia 2 der har du som regel nok insulin i kroppen men kroppen klarer ikke å bruke den godt nok . Noen bruker insulin noen bruker tab en del bare kost og de må bare passe på . Gå seg en tur og virkelig passe på hva de putter i seg. Jeg har dia 2 får ikke så mye symptomer viss jeg får høyt blodsukker men jeg hva jeg får høyt blodsukker av. Det som er tingen er hvor fort det går ned igjen . For meg er det ok viss jeg ligger jevnt mellom 5 og 10 igjenom dagen for det som teller for meg er gjennomsnitt. Langtidblodsukker altså . Min dia var arvelig. Anonymkode: 25d0d...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. juni 2022 #20 Del Skrevet 16. juni 2022 Få deg en legetime ganske fort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå