AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har holdt på med en mann i ca halvannet år. Vi snakket aldri om å være ekslusive, men heller det at vi ikke lå med andre. Han var så fin på alle måter, han tok meg inn i livet sitt, lot meg møte barna, familie og venner. Han viste meg rundt og invisterte så utrolig mye i meg. Vi møttes hele tiden og for første gang i mitt liv så var jeg forelsket, men så fikk jeg plutselig en melding av ei venninne med screenshot av Tinderprofilen hans... Denne profilen var helt ny med tekst og bilder (som forøvrig jeg tok av han 🙃) som viste at han var ute etter mer enn å bare styrke sitt ego. Hjertet mitt sank og jeg forsto ingenting. Jeg ringte han, men fikk til svar at han hadde issues etter at det ble slutt med hun forrige som varte i mange år. Han unngikk å prate om det, og ble kald. Så jeg viste han like lite respekt ved å sende han en melding der jeg ønsket han alt godt, men at det nå var over. Hva får menn til å gjøre noe sånt? Alt var normalt, han var like kjærlig som alltid, men nå har jeg ikke engang hørt noe fra han i ettertid. Jeg endte det på lørdag. Skulle jo tro han hvertfall ville sende en forklaring, men nada. Merker jeg kommer til å ha vanskelig for å stole på en mann igjen etter dette 😔 Anonymkode: c84a0...e1c 1 10 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Et råttent egg. Anonymkode: 4d57a...cf1 10 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 For en tulling. Husk til neste gang at det er viktig med eksklusiv-eller ikke -praten. Dere hadde nok aldri den fordi han ikke ville binde seg. Jeg hadde følt meg grådig utnyttet av mindre. 1,5 år er LENGE. Husk å ønskene dine og tydelige hva du vil i et forhold.. Du har nok vært altfor snill Anonymkode: 8e083...89d 9 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Du har vært altfor snill! Bra du avsluttet det på den måten. Anonymkode: 27094...9b5 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Dumt av deg å tro at han skal kontakte deg igjen etter at du klart og tydelig har sagt i fra om at deres relasjon er over... Siden dere ikke var eksklusive, men bare tilbragte tid sammen/hadde sex med hverandre og ikke andre, er han en fri mann, og kan innlede relasjoner med hvem han ønsker. Også på Tinder. Han har forklart deg nå hvorfor han ikke var ute etter et fast forhold med deg (fordi han har issues) og regner med at det er en god nok forklaring. Han føler sikkert at han ikke skylder deg noe mer enn det all den tid han tenkte at deres relasjon var avklart, altså at dere bare var friends with benefits. Kanskje han ønsker flere beilere eller nå er klar for noe seriøst. Hvem vet? Uansett, anser/anså han ikke deg som en kandidat som han ønsker/ønsket noe dypere med. Du ble forelsket, det ble ikke han. Kjipt for deg. Fortalte du han om at du hadde utviklet disse følelsene for han? Var du åpen og ærlig om det? Anonymkode: 50b38...d80 2
Serafin Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har holdt på med en mann i ca halvannet år. Vi snakket aldri om å være ekslusive, men heller det at vi ikke lå med andre. Han var så fin på alle måter, han tok meg inn i livet sitt, lot meg møte barna, familie og venner. Han viste meg rundt og invisterte så utrolig mye i meg. Vi møttes hele tiden og for første gang i mitt liv så var jeg forelsket, men så fikk jeg plutselig en melding av ei venninne med screenshot av Tinderprofilen hans... Denne profilen var helt ny med tekst og bilder (som forøvrig jeg tok av han 🙃) som viste at han var ute etter mer enn å bare styrke sitt ego. Hjertet mitt sank og jeg forsto ingenting. Jeg ringte han, men fikk til svar at han hadde issues etter at det ble slutt med hun forrige som varte i mange år. Han unngikk å prate om det, og ble kald. Så jeg viste han like lite respekt ved å sende han en melding der jeg ønsket han alt godt, men at det nå var over. Hva får menn til å gjøre noe sånt? Alt var normalt, han var like kjærlig som alltid, men nå har jeg ikke engang hørt noe fra han i ettertid. Jeg endte det på lørdag. Skulle jo tro han hvertfall ville sende en forklaring, men nada. Merker jeg kommer til å ha vanskelig for å stole på en mann igjen etter dette 😔 Anonymkode: c84a0...e1c Fordi en mann var kjip mot deg så skal du generalisere og tenke at alle menn er vanskelige å stole på? For en logikk. Det er sånn det er med kjærligheten. Du vil støte på motstand av og til. Og du vil finne den rette. Men du må tørre å møte noen kjipe menn på veien og føle deg sårbar for å finne den rette. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 vel måtene varierer men prinsippet er det samme, han mistet rett og slett interesse for deg, mulig fant deg en annen, det er jo helt vanlig, du har sikkert vært kald imot mange menn og helt sikkert avist mange på både tinder og i real i dine glans dager. hva fikk deg til å avise dem? det spørsmålet hadde du blitt fornærmet av. tenningen ble skrudd av og det er ferdig. finn deg en ny! Anonymkode: a9438...525 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Du endte relasjonen deres, og ønsket ham lykke til videre. Da kun du ikke klandre ham for å ta avvisningen som en mann, og ikke kontakte deg noe mer. Dere var heller ikke eksklusive, kun en avtale om å ikke ligge med andre mens dere ligger sammen. At han da samtidig var på Tinder betyr ikke at han har brutt den avtalen. Det kan like gjerne være at han har datet andre, uten å ligge med dem, i håp om at noen ville dukke opp som faktisk ønsket å være eksklusive. Sorry, men denne tvetydige kommunikasjonen din må du ta på egen kappe, og ikke klandre menn for. Du er ikke et barn. Anonymkode: 4ebcd...cda 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Og dere, her ser vi jo viktigheten av at folk sier ifra. Hvor lenge hadde dette hanglet og gått om ikke venninnen gav beskjed om at hun fant han på Tinder? Han hadde jo åpenbart ikke tenkt å si noe selv med det første. Anonymkode: 4d57a...cf1 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: For en tulling. Husk til neste gang at det er viktig med eksklusiv-eller ikke -praten. Dere hadde nok aldri den fordi han ikke ville binde seg. Jeg hadde følt meg grådig utnyttet av mindre. 1,5 år er LENGE. Husk å ønskene dine og tydelige hva du vil i et forhold.. Du har nok vært altfor snill Anonymkode: 8e083...89d Ja, det er lenge og jeg føler meg som en verdiløs idiot akkurat nå. Jeg har heller aldri tatt den praten tidligere. I mitt naive hode så faller det seg naturlig når man blir glade i hverandre. Vi hadde jo en avtale om at vi holdt oss til hverandre, så sånn sett så brøt han jo det. Det verste er vel at han gikk bak ryggen min og ikke var ærlig på det. Om jeg ikke hadde funnet det ut så ville han vel dumpet meg som en varm potet når han fant noe "bedre". Før han så holdt jeg på med en som lå med ei annen, (mer casual/kun sex) men han var i det minste ærlig om det og det gjorde saken en helt annen, han viste meg i det hvertfall den respekten ved å være ærlig med meg. Anonymkode: c84a0...e1c 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er lenge og jeg føler meg som en verdiløs idiot akkurat nå. Jeg har heller aldri tatt den praten tidligere. I mitt naive hode så faller det seg naturlig når man blir glade i hverandre. Vi hadde jo en avtale om at vi holdt oss til hverandre, så sånn sett så brøt han jo det. Det verste er vel at han gikk bak ryggen min og ikke var ærlig på det. Om jeg ikke hadde funnet det ut så ville han vel dumpet meg som en varm potet når han fant noe "bedre". Før han så holdt jeg på med en som lå med ei annen, (mer casual/kun sex) men han var i det minste ærlig om det og det gjorde saken en helt annen, han viste meg i det hvertfall den respekten ved å være ærlig med meg. Anonymkode: c84a0...e1c Tror du må ha oversett en del røde flagg.. Kanskje skrive dem ned og sørge for at du ikke velger samme type mann igjen? Er mange bra menn der ute, men man må passe på man ikke kaster bort tiden på de som ikke vil det samme som en selv. Anonymkode: 8e083...89d 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du endte relasjonen deres, og ønsket ham lykke til videre. Da kun du ikke klandre ham for å ta avvisningen som en mann, og ikke kontakte deg noe mer. Dere var heller ikke eksklusive, kun en avtale om å ikke ligge med andre mens dere ligger sammen. At han da samtidig var på Tinder betyr ikke at han har brutt den avtalen. Det kan like gjerne være at han har datet andre, uten å ligge med dem, i håp om at noen ville dukke opp som faktisk ønsket å være eksklusive. Sorry, men denne tvetydige kommunikasjonen din må du ta på egen kappe, og ikke klandre menn for. Du er ikke et barn. Anonymkode: 4ebcd...cda Hva er forskjellen på ekslusiv og å ikke ligge med andre? Anonymkode: 9289a...c14 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Å ikke være eksklusive betyr faktisk at man bare er midlertidig. Og hvis man ikke ligger med andre er man vel egentlig eksklusiv? Du kan forvente mer forpliktelse av en mann som faktisk vil være med deg. Han her hadde deg som place holder før noe bedre kommer hans vei.. Anonymkode: 1c1f6...811 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er forskjellen på ekslusiv og å ikke ligge med andre? Anonymkode: 9289a...c14 Eksklusiv = dater kun deg etc, og alt det innebærer. Er ikke på tinder Ligger ikke med andre= du kan være alt fra en fuck friend til en man ligger med inntil man dater noen andre og vil ligge med dem. Anonymkode: 8e083...89d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 Kanskje ha FORHOLDSPRATEN da, ettersom eksklusiv etc. Hadde forventet etter 1 år med dating at man kanskje kalte hverandre kjærester eller noe? Anonymkode: 8e083...89d 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 .. ettersom eksklusiv etc er noe som kan tolkes i flere retninger Anonymkode: 8e083...89d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er lenge og jeg føler meg som en verdiløs idiot akkurat nå. Jeg har heller aldri tatt den praten tidligere. I mitt naive hode så faller det seg naturlig når man blir glade i hverandre. Vi hadde jo en avtale om at vi holdt oss til hverandre, så sånn sett så brøt han jo det. Det verste er vel at han gikk bak ryggen min og ikke var ærlig på det. Om jeg ikke hadde funnet det ut så ville han vel dumpet meg som en varm potet når han fant noe "bedre". Før han så holdt jeg på med en som lå med ei annen, (mer casual/kun sex) men han var i det minste ærlig om det og det gjorde saken en helt annen, han viste meg i det hvertfall den respekten ved å være ærlig med meg. Anonymkode: c84a0...e1c Hva stod det i bioen? Stod det at han leter etter kjæreste? Stod det at han er ute etter casual sex? Hva gjaldt det? Hvis ikke sex eller forhold var nevnt, så kan du like gjerne anta at han ikke har brutt avtalen deres - han kan da ha datet andre uten å ligge med dem. Det er jo lov mtp avtalen om å ikke ligge med andre..? Snakket dere noengang om hvorvidt dere var friends with benefits, eller sa dere begge to at dere har følelser for hverandre? For meg høres det ut som han trodde dere var friends with benefits... Anonymkode: 60fe0...196 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 Hadde fyren barn selv? Anonymkode: 8e083...89d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Dumt av deg å tro at han skal kontakte deg igjen etter at du klart og tydelig har sagt i fra om at deres relasjon er over... Siden dere ikke var eksklusive, men bare tilbragte tid sammen/hadde sex med hverandre og ikke andre, er han en fri mann, og kan innlede relasjoner med hvem han ønsker. Også på Tinder. Han har forklart deg nå hvorfor han ikke var ute etter et fast forhold med deg (fordi han har issues) og regner med at det er en god nok forklaring. Han føler sikkert at han ikke skylder deg noe mer enn det all den tid han tenkte at deres relasjon var avklart, altså at dere bare var friends with benefits. Kanskje han ønsker flere beilere eller nå er klar for noe seriøst. Hvem vet? Uansett, anser/anså han ikke deg som en kandidat som han ønsker/ønsket noe dypere med. Du ble forelsket, det ble ikke han. Kjipt for deg. Fortalte du han om at du hadde utviklet disse følelsene for han? Var du åpen og ærlig om det? Anonymkode: 50b38...d80 Det er klart, jeg forventer det på ingen måte. Men nå var det vel han som avsluttet det ved å ha profil på Tinder. Om jeg ikke avsluttet det så ville jeg ikke hatt noe selvrespekt igjen, så jeg så ingen annen utvei. Jeg forsøkte jo å prate med han om det, men når han unngår temaet så er jeg ikke interessert i å bli holdt på gress. Han er absolutt en fri mann, men vi hadde praten om det, det var ikke slik at det kun var sex. Han introduserte meg for familien, han tok kontakt hver eneste dag og han var sjalu og usikker når jeg var ute uten han (og jeg ga han aldri noen grunn til å være usikker). Om det er den ekslusive praten som skal til for at han ikke skal ligge med andre så tenker jeg at de tankene ville vært der uansett. Han visste hva jeg følte for han, selv om jeg ikke åpnet meg helt så visste han det godt. Han hadde ingen grunn til å tro at jeg ville fordufte eller gjøre noe, og det fortalte jeg han flere ganger, og det samme sa han til meg. 10 minutter siden, Serafin said: Fordi en mann var kjip mot deg så skal du generalisere og tenke at alle menn er vanskelige å stole på? For en logikk. Det er sånn det er med kjærligheten. Du vil støte på motstand av og til. Og du vil finne den rette. Men du må tørre å møte noen kjipe menn på veien og føle deg sårbar for å finne den rette. Neida, men jeg så absolutt ingen tegn på at det ville komme, som regel vil jeg tro de tar litt avstand, at man merker det på en eller annen måte, men det her kom som lyn fra klar himmel. Alt var fint (trodde jeg...) Anonymkode: c84a0...e1c 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du må ha oversett en del røde flagg.. Kanskje skrive dem ned og sørge for at du ikke velger samme type mann igjen? Er mange bra menn der ute, men man må passe på man ikke kaster bort tiden på de som ikke vil det samme som en selv. Anonymkode: 8e083...89d Jeg er veldig flink til å se objektivt på det, og jeg så absolutt ingen røde flagg. Han oppførte seg forelsket, ville ha besøk hele tiden og gjøre andre ting enn sex, han invisterte virkelig, og fortalte meg om planer, fortiden, familie, venner +++ Han er virkelig en bra mann (selv om synet mitt selvsagt er farget rødt akkurat nå). Så jeg vet faktisk ikke hvilke tegn jeg skal se etter neste gang når alt virket så fint og ukomplisert. Men mulig at han bare mistet interessen, men da synes jeg det er veldig rart at han tok kontakt like hyppig og ville møtes på lik linje som før, spesielt når han ville gjøre helt dagligdagse ting når vi møttes og ikke kun sex. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva stod det i bioen? Stod det at han leter etter kjæreste? Stod det at han er ute etter casual sex? Hva gjaldt det? Hvis ikke sex eller forhold var nevnt, så kan du like gjerne anta at han ikke har brutt avtalen deres - han kan da ha datet andre uten å ligge med dem. Det er jo lov mtp avtalen om å ikke ligge med andre..? Snakket dere noengang om hvorvidt dere var friends with benefits, eller sa dere begge to at dere har følelser for hverandre? For meg høres det ut som han trodde dere var friends with benefits... Anonymkode: 60fe0...196 Interesser, "krav" til fremtidig partner. Fikk ikke noe inntrykk av at det handlet om casual sex. Han visste nok veldig godt hva jeg følte for han, for det var ikke til å ta feil av. Jeg inkluderte han i mitt liv også selvsagt. Har alltid tenkt at eklsusivitet har kommet automatisk og naturlig om man bare betyr nok for den andre. Og har aldri hatt noen problemer med dette tidligere da jeg og de jeg har holdt på med har visst hvor vi har hverandre. Men ja, kanskje det er nødvendig. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde fyren barn selv? Anonymkode: 8e083...89d Ja, og de ble veldig glade hver gang jeg kom på besøk. Anonymkode: c84a0...e1c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå