Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup - har dere tips til god drikke til maten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha et alkoholfritt bryllup med tapas, altså både fisk, kjøtt, vegetarisk osv. Vi er selv ikke så glad i alkoholfritt vin og andre erstatninger for alkohol, så vi er ikke så veldig kjent med gode produkter der. Vi tenkte også å ha god eplemost og brus for dem som ønsker. Har dere noen gode tips til meg?

Anonymkode: 5f8c3...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mye god alkoholfri øl nå. Mine favoritter er Big Drop sine (lager og IPA), og Lervig sine med fruktsmak😄

Anonymkode: 4136b...a56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg har vært steder der det var Mozell som det alkoholfrie alternativet.

Nå finnes det også alkoholfri Clausthaler radler med sitronsmak. Det er også en med grapefrukt.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre ingen spesielle tips. Men dere kan forhøre dere med Vinmonopolet. De har en god del alkoholfrie alternativer og vet hva som kan matche til serveringen deres. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker masse alkoholfri øl nå pga samsoving, der er det masse godt nå! Jeg er glad i Lervig no worries, Klokk&co Gringo og Fripa og Sagene Kjørepils. Ikke noe fan av alkoholfri vin så har ikke noe  tips der. 

Av sprudlende ting er Sprudlande Margaret fra Balholm godt!

Sjekk ut de lokale epleprodusenter og bryggerier, mer stas med kortreist:)

Anonymkode: cc3ef...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfri sider er veldig godt til mye mat. Både lettere og tyngre retter, fisk og kjøtt. Synes jeg.

Anonymkode: 8b96b...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til evt alkoholfri vin/sider og brus, bør dere absolutt ha godt med alkoholfritt øl! Ikke alle liker søtt drikke. Uten alkohol vil jeg nok foretrekke brus/øl framfor vin, selv om jeg er veldig glad i vin med alkohol.

Anonymkode: 9ad1f...002

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddbirds Blanc de blancs er den beste alkoholfrie sprudlevinen jeg har funnet. Jeg elsker musserende vin, og dette er et perfekt alkoholfritt alternativ.

Anonymkode: ef6af...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker alkoholholdig vin til god mat, men om det ikke er alternativ, så hadde jeg hadde blitt glad for brus. Light brus, som Pepsi Max, Mosell light, Villa light, 7up light, den nye Fanta Mango osv
Ikke placebo alkoholdrikker som alkoholfri vin, øl etc.
Husk god kaffe til dessert og kaker:)

Anonymkode: 16003...7e0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare drukket vann, tror jeg. Syns det gjør seg aller best til festmat om vin og øl ikke er noe alternativ. Men som andre sier; de på vinmonopolet er jo flinke til å komme med råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere informerte om at det var alkoholfritt i invitasjonen før folk takket ja?

Anonymkode: b69fe...23d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.6.2022 den 10.57):

Vi skal ha et alkoholfritt bryllup med tapas, altså både fisk, kjøtt, vegetarisk osv. Vi er selv ikke så glad i alkoholfritt vin og andre erstatninger for alkohol, så vi er ikke så veldig kjent med gode produkter der. Vi tenkte også å ha god eplemost og brus for dem som ønsker. Har dere noen gode tips til meg?

Sprudle te. Det er ikke for søtt men litt bittert som pssser til mat. Fu finner det på Vinmonopolet. 

Anonymkode: ffc4a...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt inn mange varianter av alkoholfri øl, med og uten ekstra smak, god eplemost/sider, godt utvalg av bris/vann med bobler og brus. Alkoholfri vin er virkelig ikke godt.

Anonymkode: 80200...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips :) Her var det virkelig mye å velge mellom!

Og ja, vi har selvfølgelig opplyst om at det ville være alkoholfritt slik at folk slapp å ordne taxi og overnatting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mozell har noen nye smaker, den med pære og rips var lett og god, smaker egentlig ikke pære, men mer en anelse syrlig av rips. Tenker den ville passet godt sammen med også finere mat. :) 

Anonymkode: bb482...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...