Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

det er veldig rart at pensjon ikke er noe stabilt og konstruktivt, men har blitt en spill der offentlige gjør det vanskeligere for folk. 

For meg virker det som at pensjon er blitt en kynisk spill der staten skal ta mest ut av kaka likevel. 

Hvorfor kan ikke folk vite eksakt hva de kan forvente i pensjon når tiden er inne for det?

Hvorfor skal pensjon prat bli et usikker spill?

Anonymkode: cc13e...498

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pensjon prat? Hva er det?

Anonymkode: eaf6f...e55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pensjon prat? Hva er det?

Anonymkode: eaf6f...e55

Det snakkes i media om at du må det og det, og da får jeg inntrykk det er ikke fastlagt... For meg virker pensjon utrygt måten det snakkes om media... Du må jobbe mer, du må det osv. ikke minst de som plutselig mister AFP, fordi dem ikke jobbet ett år ekstra... eller annet tull prat...

Da er det jo et spill.

• Liker 1
Skrevet

For noen år siden døde folk når de var 75 år og ble pensjonert som 67 åring.

Nå lever mange til de er nærmere 90 og går fortsatt av når de er 67 år.

I stedet for pensjon i 7 år skal de ha pensjon i over 20 år.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det snakkes i media om at du må det og det, og da får jeg inntrykk det er ikke fastlagt... For meg virker pensjon utrygt måten det snakkes om media... Du må jobbe mer, du må det osv. ikke minst de som plutselig mister AFP, fordi dem ikke jobbet ett år ekstra... eller annet tull prat...

Da er det jo et spill.

Det er jo ikke tullprat? 

Det er ikke nok pensjon til kommende generasjon. Spesielt pga det @Illuminatumsier over. Man bør absolutt tenke på pensjon på egenhånd. 

JEt har ikke spart til det selv, og ikke har jeg jobbet meg opp særlig mye, men det går bra, for jeg kommer til å bli rik. 🤣

Anonymkode: 5a718...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...