AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Nå er jeg så lei av å være den som passer på at ALT blir gjort og fulgt opp i Familien AS. Det være seg arrangementer på skolen, barnebursdager (huske hvor, når og handle gaver), turdager på skolen (huske å kjøpe inn pølse, pakke riktig sekk), kjøpe inn klær til 17.mai, bake kaker til avslutninger osv i det uendelige. Far er så defensiv!! Det er utrolig irriterende, og det kommer til å ende i en eksplosjon snart… hvorfor er menn så bakpå? Anonymkode: be84c...f69 12
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Fordi de kan. Anonymkode: 66a7d...c95 11 15
Gjest EmKay Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Tror også det er fordi de kan. Vi damer har nok lett for å bare gjøre det selv, kanskje fordi det falles oss mer naturlig, og fordi da får vi det akkurat sånn vi vil ha det? Men jeg tror nok mannfolka også klarer den oppgaven fint. Det krever kanskje litt innkjøring og prøving og feiling, og at vi damer ikke henger over dem med pekefingeren hver gang ting ikke går helt som vi selv ønsker.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Fordi deres fedre var shait på det, så de har lært at slik er mønsteret. Fordi de ikke bryr seg eller ser på det som viktig eller som arbeid. Fordi det er behagelig at noen andre tar hånd om det. (Min mann er ikke sånn, så de som tar sin andel av det organisatoriske finnes altså!) Anonymkode: ecdc6...61b 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Han vet at det blir gjort uansett om han gir faen. Derfor bidrar han IKKE. Du vet at det IKKE blir gjort om du gir faen. Derfor gjør du det. Anonymkode: 77bfa...f2b 18 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Alt for mange bryr seg rett og slett ikke. For det går ikke direkte ut over dem, men barnet. Anonymkode: 9dc10...d66 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Tror det henger i fra oppdragelsen hos enkelte. Min eksmann er også slik og brødrene er like ille. Jeg måtte påminne og ordne da vi var sammen. Gjorde jeg det ikke, skjedde ingenting og ingenting lært heller. Hang aldri over og krevde hvordan ting skulle gjøres, men det må jo gjøres og følges opp mye rundt unger. Jeg forsøkte flere ganger å få han til å ha oversikt, men det var fånyttes. Han glemte rett og slett hele tiden, husket aldri hvilke størrelser ungene brukte eller når hva skjedde. Helt utrolig. Trodde at da vi ble skilt og han faktisk MÅTTE passe på slikt selv i egen husholdning, så kanskje han fikk en aha-opplevelse, men neida. Her glemmes planleggingsdager, når det er svømming, ha-med dag, hvilke klær og sko som bør med etter vær, ta med skittent vått tøy hjem og returnere nytt skiftetøy neste dag, igjen hvilken størrelse ungene bruker og hva som bør pakkes bort, bursdager, fotballkamper and the list goes on. Det verste er at far har samme tilgang til apper og får mail, akkurat som meg. Han er rett og slett uhelbredelig glemsk. Han kan få med seg noe, men langt fra alt. Så jeg må fortsatt holde styr, ellers går det utover ungene. Jeg kunne selvsagt gitt f og bare latt han glemme alt som er, hadde han enda lært av det. Men han gjør jo ikke det heller. Hvor vanskelig kan det være å ha en kalender hvor man legger inn ting fortløpende 🙄 med varsler om ting som må huskes.. Jeg har gitt opp hele mannen. Skal definitivt lære opp sønnen min bedre. Anonymkode: f933e...3f0 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Fordi du alltid ordner opp. Ville forsøkt å si til mannen: nå må du bidra med .. og .. framover. Og så gjør du ikke noe hvis han ikke gjør det - selv om det betyr at barnet møter uten riktig sekk, pølser eller gaver. Tør du det? Hvis ikke mener jeg du kan takke deg selv. Anonymkode: 96f24...026 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nå er jeg så lei av å være den som passer på at ALT blir gjort og fulgt opp i Familien AS. Det være seg arrangementer på skolen, barnebursdager (huske hvor, når og handle gaver), turdager på skolen (huske å kjøpe inn pølse, pakke riktig sekk), kjøpe inn klær til 17.mai, bake kaker til avslutninger osv i det uendelige. Far er så defensiv!! Det er utrolig irriterende, og det kommer til å ende i en eksplosjon snart… hvorfor er menn så bakpå? Anonymkode: be84c...f69 Jepp. Her er det tilfellet med eksen. Vi har 50/50, men jeg må gjete ham og ungene i hans uker slik at lekser, arrangementer på skolen, treninger, stevner, bursdager osv blir avviklet som de skal. Jeg er drittlei, men det er ikke akkurat et annet valg. Barna kan ikke drive med idrett annenhver uke. Anonymkode: b4158...67b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 EmKay skrev (24 minutter siden): Tror også det er fordi de kan. Vi damer har nok lett for å bare gjøre det selv, kanskje fordi det falles oss mer naturlig, og fordi da får vi det akkurat sånn vi vil ha det? Men jeg tror nok mannfolka også klarer den oppgaven fint. Det krever kanskje litt innkjøring og prøving og feiling, og at vi damer ikke henger over dem med pekefingeren hver gang ting ikke går helt som vi selv ønsker. Selvfølgelig klarer MANNFOLK oppgaven fint. Min nye mann har for eksempel hatt en utfordrende oppfølging av de minste da jeg var på motsatt kant av landet, med mye koordinering, kjøring og samordning. Eksen gidder ikke en gang å kjøre dem til et stevne 15 minutter unna, enda jeg har pakket bagene, betalt startavgiften og informert om tid for henting og bringing. Anonymkode: b4158...67b 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Men på jobb klarer de jaggu holde styr på ting… Hjemme derimot, er de ubrukelig fjols. Anonymkode: 563b8...717 24 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men på jobb klarer de jaggu holde styr på ting… Hjemme derimot, er de ubrukelig fjols. Anonymkode: 563b8...717 Ikke bare på jobb, men i hobbyene sine, på kompistreff, middager med deres egen familie osv. Anonymkode: b4158...67b 16 2
Rucula Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Det er et mysterium! Men siden det er så utrolig utbredt oppførsel tror jeg det er en feil ved deres kjønn.. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fordi du alltid ordner opp. Ville forsøkt å si til mannen: nå må du bidra med .. og .. framover. Og så gjør du ikke noe hvis han ikke gjør det - selv om det betyr at barnet møter uten riktig sekk, pølser eller gaver. Tør du det? Hvis ikke mener jeg du kan takke deg selv. Anonymkode: 96f24...026 Noen menn lærer av dette, andre ikke. Og da går det utover ungene. Anonymkode: f933e...3f0 5
ItchyBitchySpider Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen menn lærer av dette, andre ikke. Og da går det utover ungene. Anonymkode: f933e...3f0 Nettopp. Hadde det gått kun ut over mannen selv, ville vi bare kunne drite i det. Men når barna ikke får vært med i bursdag, drar kalde på skoletur på grunn av manglende utstyr, går glipp av en fotballturnering osv, er det ikke greit å bare stå på sidelinja og se på for å få far til å lære. 12
regine Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jepp. Her er det tilfellet med eksen. Vi har 50/50, men jeg må gjete ham og ungene i hans uker slik at lekser, arrangementer på skolen, treninger, stevner, bursdager osv blir avviklet som de skal. Jeg er drittlei, men det er ikke akkurat et annet valg. Barna kan ikke drive med idrett annenhver uke. Anonymkode: b4158...67b Men hvorfor har du gått med på en 50/50 ordning når far åpenbart ikke har den omsorgsevnen som trengs? Skal fedre først ha 50/50, så må de jo også følge opp. Det lilgger jo i sakens natur hvis fedre skal ha halve omsorgen, så MÅ forventningen også være at de faktisk følger opp de forpliktelsene dette medfører. Ellers kan de faktisk ikke ha det. Jeg hadde ikke gått med på en ordning hvor ungen måtte leve under sånne forhold, da hadde jeg gått for hovedomsorg, så kunne far (fortsatt) å være sirkuspappa uten ansvar annenhver helg. Det du lærer barna dine er at mødre HAR ansvaret for barna og alt som omhandler dem, uansett. Dine døtre kommer itl å falle inn i samme mønster, og dine sønner kommer til å ta for gitt at som menn så slipper de ansvar for sine barn, for det tar jo barnas mor. 14
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke bare på jobb, men i hobbyene sine, på kompistreff, middager med deres egen familie osv. Anonymkode: b4158...67b Nei. Men de klarer å takke ja/invitere. Det blir konemor sin jobb å sørge for at ting faktisk skjer, mat blir lagd og alle har rene og passende klær i riktig størrelse slik at ikke kjernefamilien framstår som forvirrede idioter. Anonymkode: 39fb5...3ab 13
Miss91 Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han vet at det blir gjort uansett om han gir faen. Derfor bidrar han IKKE. Du vet at det IKKE blir gjort om du gir faen. Derfor gjør du det. Anonymkode: 77bfa...f2b Enkelt og greit, så enkelt kan det oppsummeres.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 Jeg holder som regel styr på bursdagene. Den ENE gangen min mann var mottaker av en invitasjon, og jeg tenkte at dette husker han på- da glemte han helt bursdagen. Stakkars han inneslutta gutten som bare hadde bedt noen få, og min sønn kommer ikke uten noen som helst begrunnelse 😟 Det var JEG som beklaget til foreldrene etterrpå. Altså….🤬 Anonymkode: be84c...f69 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 Snakk for din egen mann. Ikke generaliser med at alle menn er sånn. Min man er overhodet ikke sånn. Han har ofte bedre oversikt på hva som er av skifteklær i bhg enn hva jeg har. Han har like god kontroll på timer hos helsestasjon, foreldremøter i bhg, aktiviteter, matpakker, osv osv. Anonymkode: 128f1...6bc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå