Gå til innhold

Reise til Tyrkia med baby 11 mnd. Bilstol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å reise til Tyrkia med sønnen min på 11 mnd. Buss til og fra hotell/flyplass ved ankomst og reise. Har jeg bare baby på fanget eller finnes det bilstoler? Ønsker ikke å ta med bilstol. 

Anonymkode: f9bcd...7a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det finnes bilstol så er den nok fremovervendt. Ingen god løsning, men bedre enn å sitte på fanget. 

Men med tanke på den aggressive kjørestilen de har så hadde jeg vurdert sterkt å ta med babybilstol

Anonymkode: 2203e...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Om du har med bilstol, er du ikke sikker på å få festet den, så da er du like langt. 

Anonymkode: 13e80...977

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du har med bilstol, er du ikke sikker på å få festet den, så da er du like langt. 

Anonymkode: 13e80...977

Man må bare velge transport/taxi med omhu. Funket fint med bilstol for oss da vi var der, men måtte presisere hver gang at vi måtte ha bil med trepunktsseler.

Å sitte med baby på fanget er galskap, herregud for en fart og en kjøring det var der!

Anonymkode: 13e94...d97

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du reiser med et selskap som tilbyr buss på flyplass til og fra hotell på turen, så burde de kunne bistå med bilstol så lenge du snakker med de eller sier ifra under bestilling. 

Men hvis du reiser på egen hånd, og ikke via et reiseselskap så må du ha med de nødvendige tingene selv. 

Anonymkode: 70b82...a24

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor i all verden skal man reise såpass langt med en liten unge uansett? 

ungen får vel ingenting "ut av dette" bortsett fra å hate fly-reisen, og det vanvittig varme været der... 

Anonymkode: 2f547...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde uten tvil tatt med bilsete. Å ikke gjøre det kan bli en avgjørelse du angrer på resten av livet. Og ikke stol på at taxiselskap eller lignende skriver at de har babysete - jeg har selv prøvd det (annet land, men i Europa), og de kom trekkende med en beltestol til barn 5+ til min baby på sju måneder!!! 
Hvis du ikke ville gjort det i Norge, bør du ikke gjøre det i Tyrkia. Enkelt og greit.

Anonymkode: a2694...c49

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er villig til å bruke transfer-selskap i stedet for buss så har de ofte barneseter 😊 Prøv f.eks SEF Transfer

Anonymkode: 8ad4d...e76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...