Gjest prøver Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Hvordan er det igjen med EL-tester? Jeg brukte Clearblue sin EL-test, og fikk positiv test for noen dager sidnen. Det var siste test i pakka, så jeg har kastet bruksanvisningen, og nå husker jeg ikke om det sånn at EL er den dagen testen viste positiv eller om det er 24-36 timer etter. Det er i forbindelse med beregning av lengden på lutealfasen jeg lurer på det. For den regnes vel fra og med dagen etter EL til og med siste dag før menstruasjon.
Malama Skrevet 13. november 2005 #2 Skrevet 13. november 2005 Det er vel stort sett "innen 48 timer", så du kan ikke vite nøyaktig hvilken dag det var, basert på en slik test. Dessutne kan man få positiv test flere dager på rad, så... det er ikke detaljnøyaktig med sånne tester. Dessverre får jeg ikke opp clearblue sin hjemmeside nå, ellers kunne du lest bruksanvisningen der. Det ser utfra det jeg finner ut ut til at "stigningen finner sted 24-36 timer før el, men også at disse testne "hjelper deg å finne de to mest fruktbare dagne", så... Uansett, du kan ikke vite eksakt hvilken dag el fant sted basert på en eggløsningstest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå