AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Nå er jeg lei. Jeg er vokst opp med å ta vare på tingene mine, om det så er små billige duppeditter til dyrere utstyr. Jeg sparer for å unne meg ordentlige ting, og er stolt av å kunne kjøpe meg det jeg ønsker meg. Problemet er at jeg er sammen med en som tar seg til rette og bruker mine ting som den største selvfølge, og han er heller ikke særlig forsiktig med de. Opp gjennom årene har jeg fått ødelagt utallige headset, termoser og termokopper blir gjenglemt på arbeidsplasser, fjellstøvler er tråkket stykker (ja, vi har ganske like skostørrelser). Det er så mye av det jeg eier som bare fordufter. Jeg gir snart opp! jeg har snakket med han om dette utallige ganger, og bedt han om å erstatte, og iblandt sier han at han skal gjøre det, men det skjer aldri. Hender også at han bare ler det bort, for det at han glemmer igjen en termokopp jeg fikk til jul av familien, er jo null stress! Han har også fått streng beskjed om at han ikke lenger får låne mine ting, uten at han tar noe særlig hensyn til dette. Hva skal jeg gjøre? Jeg er helt blank, og har forsøkt det meste. Gjerne kom med konstruktive tips. Brudd er uaktuelt selvfølgelig, men jeg er kommet til at jeg snart skal begynne å gjemme hans sine ting, så han kan føle litt på det selv. Anonymkode: 91f38...dc0 3 1
Drizzt Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Dere bor på to forskjellige planeter. Jeg tror ikke jeg ville orket en mann som mister, glemmer, ødelegger og roter bort så mye og til og med også mine ting. Det er økonomisk uforsvarlig blant annet i tillegg til at nytt må kjøpes for å erstatte hele tiden. Løsningen er ikke at du gjemmer hans ting. Løsningen er å få ham til å forstå at han ikke får røre dine ting. Han får ikke lov rett og slett. Hvis han er såpass umoden at han ikke skjønner dette med mine-dine, lov-ikke lov, så bør du revurdere hele forholdet og om du vil fortsette å investere i et forhold med en umoden mann. Jeg ville bare takket for meg og avsluttet det. 22 7
NiceOrNothing Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er jeg lei. Jeg er vokst opp med å ta vare på tingene mine, om det så er små billige duppeditter til dyrere utstyr. Jeg sparer for å unne meg ordentlige ting, og er stolt av å kunne kjøpe meg det jeg ønsker meg. Problemet er at jeg er sammen med en som tar seg til rette og bruker mine ting som den største selvfølge, og han er heller ikke særlig forsiktig med de. Opp gjennom årene har jeg fått ødelagt utallige headset, termoser og termokopper blir gjenglemt på arbeidsplasser, fjellstøvler er tråkket stykker (ja, vi har ganske like skostørrelser). Det er så mye av det jeg eier som bare fordufter. Jeg gir snart opp! jeg har snakket med han om dette utallige ganger, og bedt han om å erstatte, og iblandt sier han at han skal gjøre det, men det skjer aldri. Hender også at han bare ler det bort, for det at han glemmer igjen en termokopp jeg fikk til jul av familien, er jo null stress! Han har også fått streng beskjed om at han ikke lenger får låne mine ting, uten at han tar noe særlig hensyn til dette. Hva skal jeg gjøre? Jeg er helt blank, og har forsøkt det meste. Gjerne kom med konstruktive tips. Brudd er uaktuelt selvfølgelig, men jeg er kommet til at jeg snart skal begynne å gjemme hans sine ting, så han kan føle litt på det selv. Anonymkode: 91f38...dc0 Hvis brudd er uaktuelt har du to valg . Akseptere det, eller låse inn tingene dine på et eget rom. Han kommer ikke til å endre seg . 12 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Jeg hadde slitt med å bo med noen som er så dårlig til å ta vare på ting, da jeg er lik deg. Men slikt kan man jo finne løsninger på, og akseptere at man er ulike. Jeg hadde imidlertid aldri bodd med en mann som lo det bort om jeg forsøkte å ta opp noe som er viktig for meg. Det er fullstendig respektløst. Anonymkode: 1a405...87a 7 3
Vimsepims Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Du må jo sette ned foten, mye hardere enn du tidligere har gjort. Det at han tar seg så tilrette og uten å bry seg om dine ting er ganske usympatisk og usjarmerende. Hva med å sende vipps-krav for det som blir borte eller ødelagt? 4
TinaChristina Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Vært borti det samme. Ting ble ødelagt, var jo ikke så nøye siden det ikke var hans. Uforsiktig med ting, bare "brøt på", tok minnekort for å bruke i sin tlf, rotet bort minnekort med videoer og bilder av min nyfødte datter osv😥 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 hva med å begynne å ta av hans ting, og så legger du igjen tingene i for eksempel bilen din eller på arbeidsplassen din? så får mannen kanskje litt mer "perspektiv" på hvordan dette egentlig føles... Anonymkode: 40b11...004 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Jeg sa i fra, minnet på, ble sint, kjeftet, gjemte unna, men det eneste som virkelig hjalp var å gå fra mannen. Det var selvsagt ikke grunnen til at det ble brudd, men en av tingene jeg virkelig nyter er å få ha tingene mine i fred igjen. Anonymkode: 9c359...82f 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Det hjalp for øvrig fint lite å prøve "å gjøre igjen". Han hadde like lite oversikt og interesse for å ta vare på egne ting. Anonymkode: 9c359...82f 4
BobbySocks Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 Ville dratt han med på butikken og TVUNHET han til å kjøpe nytt alt han glemmer eller ødelegger. Nekter han da, ja, da har han ingen respekt for deg. 6 1
Mt3 Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Finnes det ett utseende/farge som han definitivt ikke ville rørt? Rosa,gul, turkis, blomster, kyssemerker, frosker, edderkopper.... Kjøp deg ett garderobeskap med kodelås som du setter skoa i, gjem headsett i klesskuffen når du ikke bruker det. Og send han vipskrav/bruk hans kort når du kjøper noe for å erstatte det han roter bort. 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: (...) jeg er sammen med en som tar seg til rette og bruker mine ting som den største selvfølge, og han er heller ikke særlig forsiktig med de. Opp gjennom årene har jeg fått ødelagt utallige headset, termoser og termokopper blir gjenglemt på arbeidsplasser, fjellstøvler er tråkket stykker (ja, vi har ganske like skostørrelser). Det er så mye av det jeg eier som bare fordufter. Jeg gir snart opp! jeg har snakket med han om dette utallige ganger, og bedt han om å erstatte, og iblandt sier han at han skal gjøre det, men det skjer aldri. Hender også at han bare ler det bort, for det at han glemmer igjen en termokopp jeg fikk til jul av familien, er jo null stress! Anonymkode: 91f38...dc0 Etter 15 år med tomme trusler skal han plutselig ta deg alvorlig? Held og lykke med det. Du kan kun skylde på deg selv for at du har akseptert det uten å la det få konsekvenser for idioten. Anonymkode: 8d495...484 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 BobbySocks skrev (1 time siden): Ville dratt han med på butikken og TVUNHET han til å kjøpe nytt alt han glemmer eller ødelegger. Nekter han da, ja, da har han ingen respekt for deg. Feil.. Respekten ble borte i det han tjuvlåner ting som han egentlig ikke får lov til å røre. Anonymkode: 24f2c...744 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 Mt3 skrev (1 time siden): Finnes det ett utseende/farge som han definitivt ikke ville rørt? Rosa,gul, turkis, blomster, kyssemerker, frosker, edderkopper.... Kjøp deg ett garderobeskap med kodelås som du setter skoa i, gjem headsett i klesskuffen når du ikke bruker det. Og send han vipskrav/bruk hans kort når du kjøper noe for å erstatte det han roter bort. Det gjør jeg med paraplyer. Mannen min roter dem bort og jeg blir sur fordi jeg liker dyre kvalitetsparaplyer som holder lenge og er små og nette og lett får plass i vesken. Nå kjøper jeg knæsje farger til meg som han ikke rører og billige svarte fra Nille han kan få glemme på bussen. Anonymkode: 92b8c...97c 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er jeg lei. Jeg er vokst opp med å ta vare på tingene mine, om det så er små billige duppeditter til dyrere utstyr. Jeg sparer for å unne meg ordentlige ting, og er stolt av å kunne kjøpe meg det jeg ønsker meg. Problemet er at jeg er sammen med en som tar seg til rette og bruker mine ting som den største selvfølge, og han er heller ikke særlig forsiktig med de. Opp gjennom årene har jeg fått ødelagt utallige headset, termoser og termokopper blir gjenglemt på arbeidsplasser, fjellstøvler er tråkket stykker (ja, vi har ganske like skostørrelser). Det er så mye av det jeg eier som bare fordufter. Jeg gir snart opp! jeg har snakket med han om dette utallige ganger, og bedt han om å erstatte, og iblandt sier han at han skal gjøre det, men det skjer aldri. Hender også at han bare ler det bort, for det at han glemmer igjen en termokopp jeg fikk til jul av familien, er jo null stress! Han har også fått streng beskjed om at han ikke lenger får låne mine ting, uten at han tar noe særlig hensyn til dette. Hva skal jeg gjøre? Jeg er helt blank, og har forsøkt det meste. Gjerne kom med konstruktive tips. Brudd er uaktuelt selvfølgelig, men jeg er kommet til at jeg snart skal begynne å gjemme hans sine ting, så han kan føle litt på det selv. Anonymkode: 91f38...dc0 Dette er tydelig mangel på respekt for deg. En god partner ville aldri stadig gjort ting han vet erger/plager den viktigste personen i livet sitt. Jeg ville ikke være overrasket over at det er nettopp derfor dette skjer, han vet det erger deg og han ønsker å se reaksjonen din. Har erfaring selv med dette med min eks. Han syntes det var gøy å plage med med slikte "småting". Eneste måten min sluttet å gjøre ting jeg ikke likte, var å ikke bry meg eller sette en konsekvens på handlingen, som med et barn. Men når jeg til slutt forstod at jeg måtte fortelle en godt voksen mann i 40 årene hvordan man behandler et annet menneske med respekt, så orket jeg ikke mer. Han ville aldri bli voksen rett og slett. Anonymkode: e051b...b25 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 Leste en tråd her inne om en mor som har en sønn som stadig vekk mistet ting. En gang kom denne sønnen hjem uten sko på føttene...!!! Hvordan er dèt mulig??? Kanskje mannen din er i relasjon med denne sønnen? Anonymkode: b5250...ab4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Leste en tråd her inne om en mor som har en sønn som stadig vekk mistet ting. En gang kom denne sønnen hjem uten sko på føttene...!!! Hvordan er dèt mulig??? Kanskje mannen din er i relasjon med denne sønnen? Anonymkode: b5250...ab4 Min første tanke om en gutt kommer hjem uten sko er at noen har tatt dem fra ham. Anonymkode: 157f5...c74 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 Kjøp deg et skap hvor kun du har tilgang til låsen. Anonymkode: 981bd...a06
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 Utnytt situasjonen. Han har jo tydeligvis ikke peiling på hva ting koster. Så da kjøper du billige solbriller, han bruker og roter bort, så krever du kortet hans og handler fine RayBans. Headset ødelagt? Nye med noise cancelation fra Bose er ikke billige de. Dra kortet hans. Da lærer han kanskje? Eneste jeg ville vært knallhardt på er uerstatlige ting. Bilder på minnepinne eller minnekort f.eks. Da ville jeg investert i en ekstra som blir deponert hos noe andre, det er jo lurt å gjøre uansett, hvis huset brenner ned med mobilen din inni er nok også minnepinnen der. Lærer han ikke ville jeg bli barnslig og drive med hevn. Han har vel ting han er glad i? Favorittkopp? Oisann, falt fra arbeidsbenken og gikk i stykker. Favorittgenser? Oisann, tålte den ikke kokvask? Bilnøkkel? Erstatte med tom batteri og være tidlig på jobb, og stedet der ekstrabatterier pleier å være er tom. Anonymkode: e7a03...3cb 8
ItchyBitchySpider Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 NiceOrNothing skrev (5 timer siden): Hvis brudd er uaktuelt har du to valg . Akseptere det, eller låse inn tingene dine på et eget rom. Han kommer ikke til å endre seg . Hun har enda et valg - å betale ham med samme mynt - begynne å glemme hans ting på jobben sin, "miste" tingene hans (gjemme dem et sted) og se hvordan han liker det da. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå