Gå til innhold

Kildesortering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kildesortering tar mye plass i hjemmet. Vi har et 60 cm skap under vasken og det er jo ikke allverdens plass der. Det er jo også avløpsrør under der. Skal vi fylle skapet med bare spann, så er det ikke plass til feks vaskemidler (Zalo, kjøkkendøra, klorin etc) som vi har stående der. Da må det få en ny plass, men ofte er vaskemidler i høye flasker og ikke lett å plassere andre steder. 
Kildesortering her er plast, matavfall, restavfall og papp/papir. 

Hvor plasserer dere disse spannene egentlig?

Anonymkode: a3d36...a01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Papp kastes hver dag og en sekk med plastikk i garasjen eller boden. Har kun mat, restavfall og plastikk i skapet. Plass til alt annet.

Anonymkode: 84151...ab8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Papp kastes hver dag og en sekk med plastikk i garasjen eller boden. Har kun mat, restavfall og plastikk i skapet. Plass til alt annet.

Anonymkode: 84151...ab8

Hvor stort skap har du? Vi har spann til restavfall og plast inni skapet. Et lite spann til matavfall med lokk hadde vi i skapet før, men nå står det på disken ved siden av vasken. Problemet er avløpsrør som gjør at vi i halve skapet ikke kan ha noe spann som er særlig høyt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har plast/rest/bio under vasken. Papir i egen kasse et anna sted, den må ikke stå der. Vaskemidler utenom Zalo står i vaskebøtta der den står.

Anonymkode: b88c0...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 80 cm skuffe under vasken, med en liten skuffe inni den igjen (IKEA). Har god plass til avfall, og i den lille skuffen har vi zalo, oppvaskhansker etc. Har man lite plass, må man bare tømme oftere tenker jeg. 

Anonymkode: f4f9a...c7a

Skrevet

Her har jeg tre søppelspann under vasken til restavfall, mat og plast. Vi kildesorterer som dere. En boks til papir står på kjøkkenet.

Her har jeg god plass til vaskemiddel osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har 80 cm skuffe under vasken, med en liten skuffe inni den igjen (IKEA). Har god plass til avfall, og i den lille skuffen har vi zalo, oppvaskhansker etc. Har man lite plass, må man bare tømme oftere tenker jeg. 

Anonymkode: f4f9a...c7a

Tømme oftere? Må vel fremdeles ha en plass til avfallet selv om vi tømmer ofte… Blir litt styr om vi må bære med oss ut hver gang vi har en plastbit som skal kastes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sorterer kun papp og vanlig søppel. Samboeren sorterte ut matavfall i begynnelsen, men han glemte å ta det ut og det begynte å leve igjen…nå har vi sluttet med det og sparer tid med å kaste alt sammen. Koster jo uansett en del å kaste søppel, gidder ikke å lage noe mer arbeid i det.

Anonymkode: 87cbb...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har restavfall i en bøtte under vasken. Ved siden av den har vi metall/glass og plastikkposer. Ved siden av kjøkkenøyen har vi to skittentøydunker i plast, der den ene er til plastavfall og den andre er til papp/papir. Vi kildesorterer ikke matavfall.

Anonymkode: e95eb...87c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to 80-skuffer til avfall. En med plast, rest, bio og en liten beholder til batterier/småelektronikk. Den andre med panteflasker, glass, metall og papir. En liten skuff rett under vasken til zalo, oppvaskmiddel og den slags. 

Syns det er vanskelig å få det komprimert mere enn dette når det fortsatt skal være praktisk i hverdagen. Men så har vi generelt god plass på kjøkkenet også så da fungerer det for oss. 

Anonymkode: 36e34...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Under vasken har vi to spann til plast og rest, og et lite spann til glass og metall. I tillegg en stor bokashi-bøtte. Svamper, boks med bokashistrø og slikt ligger litt innimellom rørene. Det blir ganske fullt. Zalo har vi på benken, og oppvaskmiddel i et overskap. Andre vaskemidler har vi på vaskerommet, i et låsbart skap.

Papir og pant har vi øverst i kjellertrappa.

Anonymkode: 0f818...c86

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare restavfall, mat og plast under vasken. Har ordnet i inneboden så jeg samler papp/papir, tomflasker og glass/metall etc der. 

Anonymkode: 332b0...957

AnonymBruker
Skrevet

Har restavfall under vasken, samt oppheng for matavfallsbøtte på innsiden av den skapdøra. Av en eller annen grunn er den bøtta likevel ofte på et annet sted, akkurat nå står den på en krakk ved kjøkkenbenken. Jeg har litt smale bøtter med lokk (fra Clas) til plast og papir, de står oppå hverandre i en krok av kjøkkenet. En bøtte av samme type brukes til glass og metall, den står under bordet der jeg har mikro og kaffemaskin.

Når jeg tømmer bøtta med plast går det i en sekk som henger i bakkant av stumtjeneren i gangen, så den ikke er så synlig.

Anonymkode: 93037...e3b

AnonymBruker
Skrevet

Papirboss i boden, små spann under vasken (dobbeltvask) til glass/metall, plast, restavfall og matavfall. Har sånne spann på skinner så man kan ha flere bak hverandre, så det er lett å bruke hele dybden av skapet.

Anonymkode: 1bdc3...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...