Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer med å føde på Ahus? 

Hva så du på som fordeler og ulemper? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødte nr to der i desember. Første ble født på et mindre lokalsykehus. Ahus var perfekt for barn nr to, for det er et trygt maskineri som funker, men som ikke gir rom for spesielt mye personlig oppfølging. Hadde hatet å være førstegangsfødende der, for på det lille lokalsykehuset fikk vi så mye god hjelp på barsel og følte oss så ivaretatt. På Ahus tok det gjerne førti minutter fra du dro i snora til de kom, men ettersom vi ikke hadde noen store behov for oppfølging og hjelp utover litt smertestillende til meg, så var det helt ok. Jeg ville egentlig bare kose med nurket, spise smågodt og se på håndball uansett 😂

Anonymkode: c2631...752

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fødte nr to der i desember. Første ble født på et mindre lokalsykehus. Ahus var perfekt for barn nr to, for det er et trygt maskineri som funker, men som ikke gir rom for spesielt mye personlig oppfølging. Hadde hatet å være førstegangsfødende der, for på det lille lokalsykehuset fikk vi så mye god hjelp på barsel og følte oss så ivaretatt. På Ahus tok det gjerne førti minutter fra du dro i snora til de kom, men ettersom vi ikke hadde noen store behov for oppfølging og hjelp utover litt smertestillende til meg, så var det helt ok. Jeg ville egentlig bare kose med nurket, spise smågodt og se på håndball uansett 😂

Hadde forøvrig styrtfødsel, og kom inn og fødte før rushet som visstnok ofte er på morgenkvisten, så har ikke så mye annet å si om fødselen annet enn at jeg før jeg kom oppi og holdt på å drukne meg selv var glad for tilgangen på badekar, for det elsket jeg i første fødsel. Og jordmora mi var helt fantastisk! Verdens tryggeste dame! Aner ikke hvordan tilgangen på smertestillende etc er for det var det ikke tid til å styre med, og jeg er uansett redd for epidural. 

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt mye bra om føden på ahus - de er vel også det eneste sykehuset i stor-Oslo med lystgass!

Anonymkode: 7e655...c37

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Har hørt mye bra om føden på ahus - de er vel også det eneste sykehuset i stor-Oslo med lystgass!

Anonymkode: 7e655...c37

Har de sluttet på Bærum og?

Anonymkode: 608c8...9ca

AnonymBruker
Skrevet

De har lystgass på Bærum også.

Anonymkode: edbea...0f6

• Liker 1
Skrevet

Fødte min første der i august 2020, og skal føde min andre der i januar. Fødte under korona, så det var jo en del usikkerhetsfaktorer knyttet til det - men hvis man ser bort i fra det var vi veldig fornøyde. Kompetent personell som tok godt vare på oss. Nye og fine lokaler. Store fødestuer med ulike hjelpemidler. Badekar og lystgass på alle fødestuer. Etter fødsel måtte vi først på barselavdeling. Der måtte jeg dele rom, og det var veldig hektisk. De hadde ikke helt tid til meg der. Fikk flytte over på barselhotellet på kvelden, og det var noe helt annet. Kjempeflinke folk som fulgte oss godt opp, veiledet amming, god mat og fine rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...