Gå til innhold

Et mareritt å være på stranda, kjæresten gjorde det ikke noe bedre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke brun uansett hvor lenge jeg ligger ute i solsteken. Jeg har sensitiv nordisk hud. Venninna mi tar betakaroten og blir brun etter bare  få timer i sola. Kjæresten min blir også veldig fort brun. Vi var på stranden forrige uke, jeg og kjæresten min og en venninne av meg og typen hennes. Jeg er veldig lys i huden som sagt og har ikke det underlaget som de har, så jeg ble sittende en del i skyggen med solhatt og godt smurt inn med solfaktor 30. Så smeller det fra kjæresten min - bleika mi, sett deg i sola, du trenger det, vennen. Jeg har ikke tatt han på det enda, men det frister sterkt. Jeg skulle så ønske at jeg selv ble solbrun nå på sommeren, det er så fint! Så klart gjør det noe med selvtilliten når jeg er på stranda. Andre som kjenner litt på det? 

Anonymkode: 00a30...e39

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvbruning da? Det bruker jeg... Tar jo tuuuuusen år og pine seg i solsteiken.. Hater det i lengden... Så hver sommer så er det selvbruning og jeg føler meg smashing 😄

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Feel ya sistah. 😂🫣

Jeg er rød i håret og lys i huden. Får jeg farge så er det veldig lys gyllen. Så får i det minste farge. Skille fra bikini er bra nok for meg 😂

Hadde ikke giddet og tatt det opp. Typen min er 28 og grå i håret. Tuller litt med det, og han flirer heldigvis selv. ☺️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ehm. Vil han at du skal få hudkreft eller? Man må ta hensyn til hva slags hud man har.  Det er helt idiotisk å forvente at alle skal kunne bli like brune.

Anonymkode: 21eac...0a0

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (8 timer siden):

Feel ya sistah. 😂🫣

Jeg er rød i håret og lys i huden. Får jeg farge så er det veldig lys gyllen. Så får i det minste farge. Skille fra bikini er bra nok for meg 😂

Hadde ikke giddet og tatt det opp. Typen min er 28 og grå i håret. Tuller litt med det, og han flirer heldigvis selv. ☺️

Jeg synes grått hår er bedre enn hårtap.

Anonymkode: bf613...5b6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme hudtype som deg, ts. Har hatt komplekser for det hele livet, er 32 og jobber fremdeles med å godta at jeg aldri blir brun og fresh om sommeren. 

Anonymkode: 02053...b2d

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bli brun? Hvorfor ikke være fornøyd med den hudfargen du har?

Minner meg om Asia hvor alle vil bli så hvite som mulig, går med paraply om sommeren og smører seg inn med blekningskremer. Uting.

Anonymkode: 7cb47...e65

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare white trash som styrer med soling. Opplyste folk vet bedre nå for tida. Hold deg i skyggen!

Anonymkode: b57cc...74f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir heller aldri brun, blir bare solbrent og får fregner. So what?

Anonymkode: e71a3...172

AnonymBruker
Skrevet

ett mareritt faktisk... Er kritthvit selv men kaller det det elfenbenfarget ha ha. Og vet rynkene vil komme senere for må ha faktor 50 og skygge. 

Om kjæresten din såret deg kan du jo nevne det. Og mulig jeg er ufølsom som gjør litt  narr av ordet "mareritt" men... Om dette er ditt mareritt er du ganske heldig.

Anonymkode: 76494...d44

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

I fare for å høres sleezy ut; det er sexy med sol-naive damer. Får assosiasjoner til jomfrulighet, det hellige kjød osv. 

Anonymkode: a9336...f69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg blir ikke brun uansett hvor lenge jeg ligger ute i solsteken. Jeg har sensitiv nordisk hud. Venninna mi tar betakaroten og blir brun etter bare  få timer i sola. Kjæresten min blir også veldig fort brun. Vi var på stranden forrige uke, jeg og kjæresten min og en venninne av meg og typen hennes. Jeg er veldig lys i huden som sagt og har ikke det underlaget som de har, så jeg ble sittende en del i skyggen med solhatt og godt smurt inn med solfaktor 30. Så smeller det fra kjæresten min - bleika mi, sett deg i sola, du trenger det, vennen. Jeg har ikke tatt han på det enda, men det frister sterkt. Jeg skulle så ønske at jeg selv ble solbrun nå på sommeren, det er så fint! Så klart gjør det noe med selvtilliten når jeg er på stranda. Andre som kjenner litt på det? 

Hvorfor bruker du ikke selvbruning hvis det er så viktig med solbrun hud? Syntes du er over gjennomsnittet hårsår hvis du er sint pga den kommentaren. Tydelig at han prøvde å tulle-flørte litt med deg, og ville ha deg i nærheten. Du burde få deg litt selvironi, hvis ikke så kommer det nok til å bli mange slike situasjoner i fremtiden hvor du blir dødelig fornærmet fordi du tar deg selv seriøst 🤣.

Anonymkode: 994da...806

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I fare for å høres sleezy ut; det er sexy med sol-naive damer. Får assosiasjoner til jomfrulighet, det hellige kjød osv. 

Anonymkode: a9336...f69

Æsj! 

Anonymkode: 994da...806

• Liker 3
Gjest Muffin man
Skrevet (endret)

bleika mi, sett deg i sola, du trenger det, vennen.

Mener ikke å være ufølsom, men humret godt over kommentaren :fnise:

Bare ut i fra ordene han bruker høres han ut som en spøkefugl. Regner med at han bare ertet deg litt uten å tenke at kommentaren kunne oppleves som sårende for deg.

Vel.. Du kjenner typen din best så om han er typen til å være spydig på denne måten får du evaluere selv ;) 

Endret av Muffin man
AnonymBruker
Skrevet

Alt vi skal la oss krenkes av. Han vet ikke at du ikke blir brun, bare brent? Snakker dere ikke sammen?

Noen tror visstnok at sunnhet er forbundet med solbrun hud, merkelige greier. Vi er mange som ikke blir særlig brune, kun brente her i nord. For min del så har jeg aldri brydd meg noe som helst av at jeg er melkehvit i huden året rundt. Alle som skal konkurrere som å blir brunest kommer til å angre når de har rynker og solskader. 

Vær stolt av deg selv og beskytt deg mot solen. Og for all del, begynne å kommuniser med kjæresten din.

Anonymkode: 1e3a0...232

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å drite i. Bruk solfaktor og lev med den fargen du får. Det finnes viktigere ting i livet enn brunfarge. I tillegg vil du nok se betydelig yngre ut enn dine solglade venner når dere blir litt eldre. Jeg er fem år eldre enn min søster men jeg ser yngst ut. Hun er superbrun hver eneste sommer, jeg tar hensyn til hudtype og orker i tillegg ikke sitte så mye i sola. Lys hud er også fint 😊😊

Anonymkode: 3b4f0...79b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg gjette, så handlet ikke kommentaren om din bleke hud, men at du satt litt borte fra gjengen og de merket det. Han ville nok bare inkludere deg, og for å ikke si det høyt, pakket han det inn i at det handlet om å få farge på huden

Anonymkode: b1e27...65c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om man får lett farge, er det viktig med solkrem. Sol skader huden selv om man ikke blir solbrent, og man får mye fortere rynker. 

Ta spraytan hvis du vil ha farge, men det er lurt å være forsiktig i solen uansett. Lys hud og sol er ingen bra kombinasjon. 

Anonymkode: 621e2...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er vi like bleike begge to. Du får si ifra til han om du føler på det. Tving han til å forstå hvor sårt det er for deg. 

Anonymkode: 9d0da...09a

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg tolker kommentaren var det en spøk og at forsøk på å inkludere deg, men dessverre spøkte han med noe som er sårt for deg. Vet han at du syns det er sårt? Nå kjenner jo ikke jeg kjæresten din da, men ville eventuelt tatt det opp så du får det oppklart. Men ta det opp på en fin og ikke anklagende måte. 

At du holder deg i skyggen og smører deg godt er bare fornuftig! Du forebygger mot hudkreft (og du slipper å bli så rynkete som en bonus). Jeg syns forresten det kan være utrolig vakkert med lys hud! 

Anonymkode: 160a0...fe2

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...