AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Samboer har en tendens til å bli for full når vi er ute, normalt har det ikke vært et problem men nå er jeg 35 uker på vei og skal straks føde. Om vi er ute på ting sammen blir han også alt for full, dulter borti meg (magen min) og skal lene seg på meg samt tar ikke hensyn når jeg sier stopp eller det gjør vondt. Hvilke forventninger hadde du til samboer når du var høy gravid? Jeg har alltid sagt han kan gå på fest inni mellom, men har ytret ønske om at han kan begrense alkoholen på fest da han blir såpass full at det er ubehagelig for meg som gravid. Han mener at jeg er gravid er et dårlig argument for at han ikke skal bli så full som han blir. Og jeg mener vel at det bør inngås kompromiss eller vise en form for forståelse eller vise noe hensyn. Jeg har ikke stilt masse krav men mener han kanskje kan roe ned litt, drikke mer for kosen og ikke for å bli stupfull.. sikkert noen som mener jeg er urimelig Alder på samboer er 30 år, jeg er 23 år (hvis det skulle være relevant) Anonymkode: b9caa...28f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboer har en tendens til å bli for full når vi er ute, normalt har det ikke vært et problem men nå er jeg 35 uker på vei og skal straks føde. Om vi er ute på ting sammen blir han også alt for full, dulter borti meg (magen min) og skal lene seg på meg samt tar ikke hensyn når jeg sier stopp eller det gjør vondt. Hvilke forventninger hadde du til samboer når du var høy gravid? Jeg har alltid sagt han kan gå på fest inni mellom, men har ytret ønske om at han kan begrense alkoholen på fest da han blir såpass full at det er ubehagelig for meg som gravid. Han mener at jeg er gravid er et dårlig argument for at han ikke skal bli så full som han blir. Og jeg mener vel at det bør inngås kompromiss eller vise en form for forståelse eller vise noe hensyn. Jeg har ikke stilt masse krav men mener han kanskje kan roe ned litt, drikke mer for kosen og ikke for å bli stupfull.. sikkert noen som mener jeg er urimelig Alder på samboer er 30 år, jeg er 23 år (hvis det skulle være relevant) Anonymkode: b9caa...28f Jeg er enig med deg, som din partner burde han vise hensyn. Ikke tvil om den saken for meg. Han er jo ikke 17 år heller, tvert i mot en voksen mann. Anonymkode: 5aad7...feb
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Skjønner ikke hvorfor folk til stadighet får barn med menn som ikke er voksen? Anonymkode: b492d...4a4 1
ClausSaus Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjønner ikke hvorfor folk til stadighet får barn med menn som ikke er voksen? Anonymkode: b492d...4a4 Ding-ding! 👆 Riktig svar! Spørsmålet er ikke hva han "ikke burde" gjøre. Han er åpenbart en infantil tulling, spørsmålet er hvorfor du går hen og lager barn med en infantil tulling. Hvis jeg går hen og blir sammen med en notorisk slut som har vært utro med alle tidligere kjærester, og så viser det seg til alle gode menn og kvinners stooore overraskelse at lille Emil ikke var min likevel… skal jeg da sitte og sutre over hva hun "ikke burde" ha gjort? Det er da for faen jeg som ikke burde blitt sammen med et slikt kvinnfolk! Hva er det som har skjedd med personlig ansvar…?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 ClausSaus skrev (1 time siden): Ding-ding! 👆 Riktig svar! Spørsmålet er ikke hva han "ikke burde" gjøre. Han er åpenbart en infantil tulling, spørsmålet er hvorfor du går hen og lager barn med en infantil tulling. Hvis jeg går hen og blir sammen med en notorisk slut som har vært utro med alle tidligere kjærester, og så viser det seg til alle gode menn og kvinners stooore overraskelse at lille Emil ikke var min likevel… skal jeg da sitte og sutre over hva hun "ikke burde" ha gjort? Det er da for faen jeg som ikke burde blitt sammen med et slikt kvinnfolk! Hva er det som har skjedd med personlig ansvar…? Vet ikke helt hva du mener her, han er jo en oppegående voksen person. Han klarer bare ikke begrense alkoholen på fest, som samtlige voksne folk ikke klarer men likevel er gode foreldre i hverdagen. Han er jo ikke full hver dag, har heller ikke et alkohol problem, han blir bare veldig revet med på fest. Han forstår ikke hvorfor jeg tenker han må begrense seg nå som jeg er høy gravid, han mener det er dårlig argument at jeg er gravid- og vil vel helst ikke jeg skal stille krav. Jeg mener jeg ikke urimelig nå som jeg er høygravid, men han mener nok jeg er det. Så jeg lurer vel mest på andres erfaringer:-) jeg er ikke i tvil om han blir en god far, kommer åpenbart ikke drikke seg full når vi har et barn i hus.. Anonymkode: b9caa...28f 1
skreppamedleppa Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Ser du har fått 'typisk kg svar' alla "dump han" kategorien her "Hvorfor ble du gravid med tullingen" osv som er kg i et nøtteskall og ikke tar hensyn til at verden ikke er svart/hvitt hele tiden alla: enten er noen dritsekker hele tiden og er noen store idioter 100%, ellers er de helt amaizing og det ikke finnes det tøddel galt og de er 100% perfekt hele tiden.. Stort sett finnes normale mennesker i gråsoner her... Slik som din samboer virker det som Nå har jeg like lite greie på graviditet som et ekorn har greie på å skifte dekk (helt frivillig) Men selv jeg synes nok kanskje (selvfølgelig) at han samboeren din burde ta visse menneskelige hensyn når det gjelder din graviditet. Det er tross alt barnet deres dette dreier seg om. Og det å påføre deg stress/vondt og ubehag er jo på ingen måte ok. Mulig at han ser dette som sin 'siste mulighet' for litt ansvarsløst frihet før barnet kommer og at det er derfor han mener du ikke kan stille krav (for i hans verden føler han kanskje at det blir nok år med krav) men jeg tenker at fra det øyenblikket dere viste at dere skulle ha barn så burde den røllpe fulle væremåten hans ha opphørt. Det handler om å stille opp for deg og barnet nå. Så selv om jeg på ingen måte kan sette meg inn i situasjonen din så tenker jeg at den sunne fornuften her er at selvsagt kan du stille krav og forvente at han tar ansvar og hensyn!! At du får vondt av hans oppførsel i fylla og at det bagateliseres av han er jo ikke ok!! Han er sikkert en fin fyr som du sier utenom dette men du kan og skal såklart si fra at dette ikke er ok av han på noen måte. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå