Gå til innhold

Noen som har reist til Tyrkia nå i juni? Nye regler fra 1 juni.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står på innreise info til Tyrkia at man ikke lenger trenger legge frem negativ test, eller noe annet ang covid. Men noen som har reist ned og kan fortelle hvordan det var ved ankomst?

Anonymkode: 2fd16...4fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

« 

Reiseinformasjon | Sist oppdatert: 01.06.2022 | Utenriksdepartementet

Generelt er det sørøstlige Tyrkia og grenseområdene mot Syria og Irak preget av uforutsigbarhet og spenninger. Det er ikke lenger krav om framvisning av vaksinasjonskort, PCR-test eller antigen hurtigtest ved innreise. «

Anonymkode: 2fd16...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke dette, men jeg ville printet ut / hatt tilgjengelig vaksinasjonsbevis i tilfelle enkelte restauranter eller butikker krever dette. 

Anonymkode: cba15...25f

Skrevet

Jeg reiste til Tyrkia to ganger i fjor sommer, under covid, og trengte ikke å vise frem noe. Samme da jeg reiste til Istanbul i slutten av mai nå. Tyrkia har vært veldig enkle og runde rundt reglene når det gjelder covid. Ingenting å bekymre seg for, eller tenke på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker noen egentlig å reise til sånne varme områder midt på sommeren?

Kommer til å bli sinnsykt ubehagelig med all denne varmen...           

Anonymkode: f507b...5e3

Skrevet
Safiye skrev (1 minutt siden):

Jeg reiste til Tyrkia to ganger i fjor sommer, under covid, og trengte ikke å vise frem noe. Samme da jeg reiste til Istanbul i slutten av mai nå. Tyrkia har vært veldig enkle og runde rundt reglene når det gjelder covid. Ingenting å bekymre seg for, eller tenke på. 

Hvordan er Tyrkia som ferieland? Har du reist dit alene som kvinne? 

Skrevet
TLR skrev (3 minutter siden):

Hvordan er Tyrkia som ferieland? Har du reist dit alene som kvinne? 

Jeg har vært i Istanbul 5 ganger de tre siste årene. Alle 4 første gangene gikk som en drøm, Istanbul er magisk så lenge du oppholder deg på de riktige stedene. Dro dit med venninner, og følte oss aldri utrygge på noen som helst måte. Fantastisk mat, fantastisk stemning og de vi møtte var utrolig hjelpsomme og hyggelige. Tyrkere (i Istanbul) er veldig hjelpsomme og vennlige, men pass på, det finnes alltid unntak. De snakker dårlig engelsk, men man kommer veldig langt med google translate. 

Ellers har jeg vært i Bodrum og Cappadokia. Begge to var som en drøm. Anbefaler ikke å reise til Istanbul alene, men om du skal reise til strand-destinasjonene tror jeg ikke du kommer til å ha et problem. Kunne lett vært i Bodrum og Cappadokia alene. 

• Liker 1
Skrevet
Safiye skrev (16 minutter siden):

Jeg har vært i Istanbul 5 ganger de tre siste årene. Alle 4 første gangene gikk som en drøm, Istanbul er magisk så lenge du oppholder deg på de riktige stedene. Dro dit med venninner, og følte oss aldri utrygge på noen som helst måte. Fantastisk mat, fantastisk stemning og de vi møtte var utrolig hjelpsomme og hyggelige. Tyrkere (i Istanbul) er veldig hjelpsomme og vennlige, men pass på, det finnes alltid unntak. De snakker dårlig engelsk, men man kommer veldig langt med google translate. 

Ellers har jeg vært i Bodrum og Cappadokia. Begge to var som en drøm. Anbefaler ikke å reise til Istanbul alene, men om du skal reise til strand-destinasjonene tror jeg ikke du kommer til å ha et problem. Kunne lett vært i Bodrum og Cappadokia alene. 

Takk for svar. Det er vel som i resten av verden tar man forhåndsregler så går det greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne faktisk ikke falt meg inn å reise til Tyrkia. Det er tidene drittland.

Anonymkode: 30d75...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...