Gå til innhold

norsk mat?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal lage noe norsk mat til barnehagen til sønnen min, i anledning fn-dagen. Ønsker ideer..... Det skal være langbord, med retter fra alle land barna kommer fra. Helst noe som passer små, men kanskje noe ikke alle har smakt før? Innbiller meg at det blir mye jobb for de voksne hvis det må serveres varmt... Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

har noen forslag som kommer hær :

* Beter suppe

* fårikål (kansje ikke det beste for små mager)

*fiskeboller,fiske pudding,eller fiske kaker ?(ganske sdandar)

*Lapskaus

*hønsefikase

*Blåkveite i hvit sos og gulerøtter (kansje litt dyrt)

*laks

* lutafisk (dårligt forslag )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner kjøttkaker som norsk mat, og mine barn og deres venner elsker kjøttkaker, spesiellt hvis man lager de bittesmå!

Blir vel kanskje kalt kjøttboller da?? Uansett, små kjøttkaker i brunsaus er kjempegodt, og ekstra moro å spise, fordi det er "babykjøttkaker"!

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Nå har jeg ideer nok til mange slike arrangementer..... Det blir spekemat, med litt forskjellige slags pølser og skinker, og selvfølgelig eggerøre og flatbrød. Flere tips til hva som kan være på fatet? Kan vel ikke pynte med melon og paprika, når det skal være norsk? Tips? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! Nå har jeg ideer nok til mange slike arrangementer..... Det blir spekemat, med litt forskjellige slags pølser og skinker, og selvfølgelig eggerøre og flatbrød. Flere tips til hva som kan være på fatet? Kan vel ikke pynte med melon og paprika, når det skal være norsk? Tips? Takk!

Ikke glem rømmen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...