Gå til innhold

Er jeg rar som synes brukt sengetøy er ekkelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moren min skulle på IKEA og spurte om hun skulle kjøpe med noe til meg. Jeg svarte at jeg trengte et sengetøy til, i barnestørrelse.

Neste gang vi møtes kom hun med en pose brukt sengetøy som hun hadde fått fra en venninne. Hun var veldig fornøyd med at jeg da hadde spart 150 kr. Jeg ble helt satt ut og svarte at jeg ikke visste om jeg ville ha det. Hun ble veldig fornærmet og satt igjen posen hjemme hos meg.

Er jeg rar som synes det er ekkelt? Venninnen til moren min er ca 70 år og hvis dette er etter ungene hennes så er jo sengetøyet over 40 år gammelt. Kan jeg bare kvitte meg med det?

Anonymkode: 1c587...ee7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å arve sengetøy dersom det ser ok ut og er vasket. 

Anonymkode: 06dee...e54

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare kastet det uten å si ifra til mor/venninne. Syns det var en god tanke☺️

Anonymkode: 850a4...e62

• Liker 3
Skrevet

Synes det er sært så lenge det ser fint nok ut, sengetøy kan jo vaskes på høye temperaturer, og det er jo absolutt ingen automatikk i at gammelt = ekkelt.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er rar dersom sengetøyet er i fin stand. 

Anonymkode: ecfc8...1ea

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Gammelt sengetøy er noe av det sunneste man kan få. Det blir ikke renere eller bedre, helt fritt for kjemikalierester. Kjempebra, særlig når det skal brukes av barn.

Anonymkode: 48d2d...430

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også syntes det var ekkelt, men jeg hadde takket pent og kastet det i skjul 😂

Anonymkode: 231cf...af5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Moren min skulle på IKEA og spurte om hun skulle kjøpe med noe til meg. Jeg svarte at jeg trengte et sengetøy til, i barnestørrelse.

Neste gang vi møtes kom hun med en pose brukt sengetøy som hun hadde fått fra en venninne. Hun var veldig fornøyd med at jeg da hadde spart 150 kr. Jeg ble helt satt ut og svarte at jeg ikke visste om jeg ville ha det. Hun ble veldig fornærmet og satt igjen posen hjemme hos meg.

Er jeg rar som synes det er ekkelt? Venninnen til moren min er ca 70 år og hvis dette er etter ungene hennes så er jo sengetøyet over 40 år gammelt. Kan jeg bare kvitte meg med det?

Du er normal. De som sier det er ok, de er rare. 

Det hadde vært greit å godta hvis du hadde dårlig råd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt sengetøyet jeg har til mini er arvet. Deilige dundyner og puter likeså. Har aldri tenkt at det skulle vært et problem. Har jo vaskemaskin. 

Anonymkode: d4f0f...829

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt sengetøyet jeg har til mini er arvet. Deilige dundyner og puter likeså. Har aldri tenkt at det skulle vært et problem. Har jo vaskemaskin. 

Det har forresten ikke noe med økonomi å gjøre. Ble tilbudt en eske med masse fint oppi, og da tok jeg gladelig imot. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Småfrekk40
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du er ikke rar. Så smil og ta det med ro😊

Kast det og smil

AnonymBruker
Skrevet

Sover du aldri på hotell eller besøker noen du da? Tar med eget kanskje?

Anonymkode: 85879...2ce

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Bor aldri på hotell du da.

Kjipt å havne på sykehus og.

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem???Det er jo bedre enn nytt. Alle kjemikaliene vasket bort, miljøvennlig, og sparer penger.  Supert!

Anonymkode: be04a...924

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest inakristine
Skrevet (endret)

.

Endret av inakristine
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du sånn hvis du bor på hotell også? Eller tar du med deg sengetøy hjemmefra? :P  

Arvet sengetøy er ikke ekkelt i mine øyne, så lenge det er vasket så klart! 

Anonymkode: a1b65...3de

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du kan jo bare levere det på Fretex etc, ja. Men godt brukt sengetøy er jo det vi alle sover i når vi betaler 2000-5000 kroner natta for luksus på hotell. Så er det ekkelt? Ikke eklere enn et opphold på the thief.. 

Anonymkode: 5f1b4...5b8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si tusen takk og kast det.
Hadde tatt imot noe pent brukt sengetøy til barnet mitt fra aller nærmeste familie (sånn barna til min bror), men absolutt ikke fra hvem som helst. 

Anonymkode: 22171...a42

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg synes det er ganske rart.... 🤔 Har ikke noe problem med å ta imot brukt sengetøy, så lenge man vasker det før bruk 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sengetøy kan kokvaskes, renere enn det får du det ikke. Brukt sengetøy er også mykere enn nytt.

Anonymkode: b2b20...f4d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...