Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en tidligere kreftpasient?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kreft for noen år siden, men er kreftfri nå. Er imidlertid blitt uføretrygdet på grunn av senskader etter behandlingen. 
Har nå lyst til å begynne å date igjen. Har fått høre at jeg har humor, er positiv, impulsiv, og empatisk. Og at jeg ser bra ut. Aldri hatt problemer med å finne meg kjæreste tidligere.

Men ville du datet en som er ufør og med nedsatt helse?

Anonymkode: 69ed6...e7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Men, og det er et men. Jeg vil bli kjent naturlig, så ikke unnskyld og si med én gang at du er ufør, men ikke før personen bak lyset ved å lyve eller vente for lenge  heller. Jeg har best erfaring med å chatte og etteehvert ringes før man møtes. Da blir jeg fort kjent med personen for samtaler blir dypere når man ikke sitter på en kafé e.l. 

Anonymkode: 1cb26...c4c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja! Men, og det er et men. Jeg vil bli kjent naturlig, så ikke unnskyld og si med én gang at du er ufør, men ikke før personen bak lyset ved å lyve eller vente for lenge  heller. Jeg har best erfaring med å chatte og etteehvert ringes før man møtes. Da blir jeg fort kjent med personen for samtaler blir dypere når man ikke sitter på en kafé e.l. 

Anonymkode: 1cb26...c4c

Jeg elsker dette rådet. Lyv til potensielle romantiske partnere akkurat lenge nok. Ikke for lenge. Ikke for kort. 

Det er som å høre mor Theresa selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt skeptisk til ufør og nedsatt helse pga min exmann som periodevis var (og er) veldig syk (ikke kreft men mye annet) da dette var og er veldig slitsomt (vi har barn sammen) Uføren i seg selv er forsåvidt ikke noe problem (jeg er delvis ufør selv også men jobber de % jeg kan).

MEN, så møtte jeg en mann da som har en sykdom som er relativt alvorlig men nå under kontroll. Men det kan blusse opp samt kan være problemer i perioder. Men, jeg vil ha han likevel 😍 

Anonymkode: 638fb...3ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen planer om verken å lyve eller ta det med i presentasjonen. Men det med jobb er gjerne en av de tingene man snakker om når man blir kjent. Så da vil det vel komme fram ganske naturlig?

Når det gjelder det med helsa er det ikke snakk om noe annet enn utmattelse, samt at jeg har nerveskader i hender og føtter. Så blir fort kald, og har litt smerter. 

Skrevet

Det kunne jeg så absolutt blitt, men jeg er ufør selv så det spørs vel heller om vedkommende kunne tenke seg å bli sammen med meg og mine skavanker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd med uførehat....

Anonymkode: 71d9d...52b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde kreft for noen år siden, men er kreftfri nå. Er imidlertid blitt uføretrygdet på grunn av senskader etter behandlingen. 
Har nå lyst til å begynne å date igjen. Har fått høre at jeg har humor, er positiv, impulsiv, og empatisk. Og at jeg ser bra ut. Aldri hatt problemer med å finne meg kjæreste tidligere.

Men ville du datet en som er ufør og med nedsatt helse?

0 problem. Er gift med en leukemi overlevende med senskader 

Anonymkode: ef337...798

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (1 time siden):

Jeg elsker dette rådet. Lyv til potensielle romantiske partnere akkurat lenge nok. Ikke for lenge. Ikke for kort. 

Seriøst, det er da ikke sånn at man må utbasunere alt første dagen liksom. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er gift med en som har hatt hjernesvulst tre ganger og har senskader så ja, ingen problem.

Anonymkode: 59485...01b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Enda en tråd med uførehat....

Anonymkode: 71d9d...52b

Nei det er det absolutt ikke! Jeg postet innlegget her fordi jeg har gått å tenkt en stund på om jeg skulle ta sjansen på dating igjen. Og det at jeg nevner i innlegget at jeg er ufør er bare for å vise alvorlighetsgraden av mine senskader.

ts.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er gift med en som har hatt hjernesvulst tre ganger og har senskader så ja, ingen problem.

Anonymkode: 59485...01b

Men du giftet deg kanskje med han før han ble syk?

Skrevet

Helt klart❤️ har ingenting å si så lenge du er en fin person ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

0 problem. Er gift med en leukemi overlevende med senskader 

Men møtte du han etter at han hadde vært syk?

Skrevet (endret)

Godt å høre at du har blitt frisk igjen; det er det viktigste.

Selv hadde jeg ikke hatt problemer med tanke på å bli kjent med deg, men hvis du med "dating" tenker på Tinder etc. der man raskt setter folk i bås, er jeg usikker på hvordan dette vil bli tatt imot - at du har humor, er positiv, impulsiv, og empatisk, som du selv skriver - er jo gode menneskelige egenskaper, men "datingappene" er et stykke unna virkeligheten, for å si det slik.

Så skulle jeg ha kommet med et forsiktig råd, tror jeg du ville ha hatt større muligheter for å bli kjent med noen i det virkelige liv enn gjennom et overfladisk opplegg som Tinder, men det er jo opp til deg. Husker at det for en god stund tilbake var en tråd her på Kvinneguiden om en som satt i rullestol som ville at man skulle bli kjent med ham som menneske før han fortalte om rullestolen, og reaksjonene i datingforumet var temmelig negative - det var ikke måte på hvor opptatt folk plutselig ble av mosjon og intensive fjellturer.

Ønsker deg uansett lykke til videre, og håper du får en riktig fin sommer. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Beklager dobbelt innlegg; klarte å rote det til.

Men kan legge til at jeg tror jeg har klart å finne rullestoltråden jeg nevnte i forrige innlegg; om jeg ikke tar helt feil, var det denne:

Synes mange av svarene i tråden ovenfor er rimelig forhåndsdømmende; uansett om man har problemer med helsen eller ei, er man fortsatt den man er, og det må da være mulig å bli kjent med folk uten å sette dem i en bestemt bås; man skal jo ikke akkurat løpe og gifte seg samme kveld ...?

Problemet er at det i dagens samfunn er så stort fokus på perfeksjon og det å være vellykket, at folk som faller utenfor A4-mønsteret ikke blir verdsatt som det de faktisk er - nemlig levende mennesker; det er ikke sykdommen som definerer en - om man er hvit, svart, slank, litt rundere i formene, frisk, sitter i rullestol, eller har hatt kreft, er man likefullt et uendelig verdifullt menneske, og det er det som til syvende og sist betyr noe. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker oddsen er på din side :hjerte:. En konkrèt livshendelse er lettere å forstå bakgrunnen for. 

Anonymkode: 68eed...64c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (2 timer siden):

Forteller du alt om deg selv i samme sekund som du treffer en ny partner? 

Anonymkode: 51506...99b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forteller du alt om deg selv i samme sekund som du treffer en ny partner? 

Anonymkode: 51506...99b

Det er vel stor forskjell på å lyve og på å la vær å fortelle alt? Tenker ts her kommer langt med sannheten, men ikke nødvendigvis trenger å si noe om hva hun sliter med før det blir spørsmål om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...