Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger sårt råd til hvordan jeg kan få baby til å akseptere vogn. Har ei lita frøken på 2 måneder som er nesten umulig å trille tur med, noe som gjør at jeg blir ekstremt inaktiv om dagene. Tror jeg i gjennomsnitt ligger på 1000-2000 skritt, ettersom jeg som kun kommer meg ut døren når mannen er hjemme og kan passe lille. Trenger å komme meg ut litt for både kropp og sjel - har en ulvehunger uten like siden jeg ammer, og vekta bare øker. 

Hvis jeg legger henne våken i vogna blir hun krakilsk. Bysser jeg henne til hun sover lett våkner hun og blir krakilsk etter 2 minutter. Av og til klarer jeg å lure henne i vogna når hun er i dyp søvn, men hvis hun våkner mens vi enda triller så blir hun krakilsk. Jeg må da trille hjem fort som bare juling mens jeg styrer vogna med ei hånd, holder henne i hånda med den andre, og henger over vognåpningen så hun får ansiktet mitt nært sitt. Har da en hånd for lite, ettersom jeg også har en hund på slep. 

Noen som har vært borti det samme og klarte å finne en løsning? Kan nevne at hun ikke har problemer med å sove i verken babynest, sofa, seng eller på fanget, og ellers er en svært blid og fornøyd baby. Det er bare vogna som er grusom, uansett om vi triller på asfalt eller grusvei. 

Anonymkode: 5221a...893

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler bæresele eller bæresjal for å komme deg ut døra 😅 min første begynte å godta vogn rundt 4-5 måneder. Brukte det gjerne når vi hadde vært ute på noe, f.eks babysang, da var hun så trøtt etterpå at hun ikke orka protestere og sovna på et blunk. Ble også bedre da vi bytta til sportsdel noen måneder seinere. 

Men i mellomtida, bæretøy!

Anonymkode: 164c8...0b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med hun over! Ingen av mine har tålt å være våkne i vogna et eneste minutt før vi har byttet til sportsdelen sånn at de kan se seg rundt.

Første sov i timesvis i vogna (i bevegelse) fra fødsel. Andre sov ikke noe godt der, trilling eller ei. Så babyer er veldig forskjellige. For andremann så ble løsningen bæresele. Jeg synes   egentlig det er mer praktisk enn vogn når man blir vant til det :)

Anonymkode: 4702e...1a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er vel som bikkjer. De ligger i vognen, skriker og førsre reaksjonen din er å ta dem opp. Hvem liker ikke det. La dem ligge, de blir vant til det tilslutt. Stikk en hånd nedi og ha på brystkassen så de vet du er der.

Anonymkode: 36800...a38

AnonymBruker
Skrevet

Bæretøy er dessverre ikke superpopulært det heller, men mulig jeg bare ikke har funnet teknikken helt. Sliter med å få ryggen krum nok. Får øve når det blir litt varmere i været, foreløpig utgår bæresele uansett siden det bare er 5-6 grader her jeg bor for tiden :) 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er vel som bikkjer. De ligger i vognen, skriker og førsre reaksjonen din er å ta dem opp. Hvem liker ikke det. La dem ligge, de blir vant til det tilslutt. Stikk en hånd nedi og ha på brystkassen så de vet du er der.

Anonymkode: 36800...a38

Nei, det er fullstendig uaktuelt å la henne ligge og gråte seg hes i vogna. Skjer ikke. Første reaksjonen min er heller ikke å ta henne opp, jeg forsøker å roe henne i vogna først ved å holde og prate til henne mens hun ser meg. Har prøvd, det nytter ikke, og hun kaver seg bare mer og mer opp til det er hysterisk gråting. DA tar jeg henne opp for trøst. 

Anonymkode: 5221a...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...