AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Samme hvor myke skoene er, så får jeg gnagsår. Og det er overalt på foten. Selv om det er sko jeg klarte å gå inn forrige sommer, så er jeg full av gnagsår da jeg skulle starte å gå med de igjen. Har fortsatt ikke klart å gå de inn ennå, men er litt bedre nå. Så var det Sandal forsøk, og valgte da de som er temmelig slitt og myke. Men gnagsår med en gang. Er det noen som har tips. Og er det noe forebyggende man kan gjøre, så man ikke får så mange gnagsår. Anonymkode: e7351...ad3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Du bruker feil skostørrelse. Når skoene er for store, også sandaler, er det mer bevegelse i skoen for føttene dine prøver å holde skoen på plass. Du gjør det ubevisst. Det gjør at foten sklir mer frem og tilbake og øker friksjon, både under og ved hæl. Anonymkode: 0cc70...11a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 23.17): Du bruker feil skostørrelse. Når skoene er for store, også sandaler, er det mer bevegelse i skoen for føttene dine prøver å holde skoen på plass. Du gjør det ubevisst. Det gjør at foten sklir mer frem og tilbake og øker friksjon, både under og ved hæl. Anonymkode: 0cc70...11a Skoene er ikke for store, og dette gjelder alle sko, størrelse, modell osv, spiller ingen rolle. Jeg får gnagsår av alle sko. Anonymkode: e7351...ad3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skoene er ikke for store, og dette gjelder alle sko, størrelse, modell osv, spiller ingen rolle. Jeg får gnagsår av alle sko. Anonymkode: e7351...ad3 Bruk tynne damestrømper i skoa og teipe med compeed eller sportstape. Det forebygger Anonymkode: 759ed...d19 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruk tynne damestrømper i skoa og teipe med compeed eller sportstape. Det forebygger Anonymkode: 759ed...d19 Takk for tipset. Tynne strømper har jeg prøvd, det hjelper ikke. Compeed hjelper litt, men ikke nok. Og nå har jeg gnagsår 4 forskjellige steder på hver fot. Så compeed blir ganske dyrt. Nå så bruker jeg de på de verste stedene, og plaster de andre. Men gnagsårene forsvinner ikke. Og nå nylig fikk jeg betennelse i det ene gnagsåret. Anonymkode: e7351...ad3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for tipset. Tynne strømper har jeg prøvd, det hjelper ikke. Compeed hjelper litt, men ikke nok. Og nå har jeg gnagsår 4 forskjellige steder på hver fot. Så compeed blir ganske dyrt. Nå så bruker jeg de på de verste stedene, og plaster de andre. Men gnagsårene forsvinner ikke. Og nå nylig fikk jeg betennelse i det ene gnagsåret. Anonymkode: e7351...ad3 Jøss, så fælt. Og du bruker sokker og gir føttene jevnlig et grønnsåpebad? Anonymkode: a3fac...08f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Dette er jo ikke normalt? Har du alltid vært slik, eller er dette nyoppstått? Har du gått opp/ned i vekt? Ville uansett tenkt på å gå til legen, om du har ett eller annet medisins problem som gjør føttene dine ekstra sarte? Begynnende diabetes, bindevevssykdom, annet…? Sko fra ifjor, spesielt skinnsko, kan trekke seg sammen litt når de ikke brukes. Væt de litt, og ha de på foten hjemme/uten å gå til de får strukket seg ut noe igjen? Anonymkode: 6ad7c...a2c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Høres rart ut å få så mye gnagsår. Ang compeed så trenger du ikke bruke det, bruk vanlig plaster eller sportstape. Når gnagsåret er der kan du klippe to plaster (kjøp plaster på rull). Det ene plasteret klipper du ett hull i og setter over gnagsåret, det andre plasteret setter du oppå. Ved blemme bruker jeg to lag plaster med hull og ett uten over. Lærte det av røde kors en gang jeg var på korpsfestival. Anonymkode: d5361...60d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Tusen takk for svar. Jeg har alltid vært sånn, men det har nok blitt litt verre de siste årene. Tror det er fordi jeg er blitt kronisk syk, og ufør, og derfor holder meg mer hjemme. Bruker da sjelden sko, og derfor mer og fortere gnagsår. For brukte jeg jo sko hver dag. Og i disse tider man kan få mat og medisiner levert på døra, så kan jeg være hjemme en hel måned, uten å ha på meg sko. Så burde vel kanskje ha på meg sko litt hjemme hver dag, og bare gå litt rundt. Bruker sokker, og tok grønnsåpebad da jeg fikk infeksjonen. Anonymkode: e7351...ad3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skoene er ikke for store, og dette gjelder alle sko, størrelse, modell osv, spiller ingen rolle. Jeg får gnagsår av alle sko. Anonymkode: e7351...ad3 Bruker du sokker i skoene da? Uten sokker får man lett gnagsår. Anonymkode: 3e0d5...792
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Jeg sliter også med dette. Trening; jeg har 5-6 ulike joggesko, så bytter om på hva jeg bruker. kan aldri bruke samme to ganger på rad. Sommer; bor i birkenstock, som jeg har i 4 ulike varianter. Jeg vet at årsaken er at beina er lite herdet. Da jeg har stillesittende kontorjobb, og stort sett kjører bil fra dør til dør. I det jeg beveger meg mye, som om sommeren, og på ferie, får jeg sår overalt. Anonymkode: 4df69...094
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bruker du sokker i skoene da? Uten sokker får man lett gnagsår. Anonymkode: 3e0d5...792 Bruker sokker i skoene. Kjøpte meg birkenstock og de bruker jeg ikke sokker i, men fikk gnagsår med en gang. Så tenker at de får jeg bruke litt inne med sokker først. Der fikk jeg i det minste kun gnagsår et sted. Jeg er litt bedre på sommeren, så vil jo gjerne gå tur. Anonymkode: e7351...ad3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Sliter med det samme med nye sko. Anonymkode: 65e57...9e6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Bruker sokker i skoene. Kjøpte meg birkenstock og de bruker jeg ikke sokker i, men fikk gnagsår med en gang. Så tenker at de får jeg bruke litt inne med sokker først. Der fikk jeg i det minste kun gnagsår et sted. Jeg er litt bedre på sommeren, så vil jo gjerne gå tur. Anonymkode: e7351...ad3 Dropp sokkene, og bruk de mest mulig inne. Sokker kan utvide, og sanaler må sitt akkurat. Jeg har opplevd at d beste faktisk er de med snor mellom tærne. Så snart huden er herdet, selvfølgelig. For det stabiliserer sandalen på hele foten. Anonymkode: 4df69...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå