Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Trenger hjelp!!!!

Er dette typisk sykepleier turnus i 80%? Jeg har jobbet før i 80% og jeg hadde mindre timer i uken og mindre vakter i UKEN enn denne turnusen som dere ser her. Er det noen som vet hvordan man skal regne ut at denne turnusen tilsvarer 80% jeg får ikke helt til å stemme. Det føles som mer enn 80%.

Screenshot_20220615-223917_Word.jpg

Anonymkode: ebbd8...a68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du regne ut antall timer i hele turnusperioden for 80% stilling. Turnusen er over 10 uker, og hvis du har 35,5 t uke som er vanlig i helsevesenet så blir det vel 35,5 x 0,80 x 10 = 284 timer skal det være i 80% stilling over 10 uker.  Så må du telle antall timer dine vakter er, og da ser du om det er for mye eller for lite. 

Anonymkode: eba9d...bee

AnonymBruker
Skrevet

De 4 første ukene av planen din jobber du totalt 117.25 timer. Gang det med 100 og del på (37.5 x 4.33) = 78%

Skal man regne i måneden så må man regne totalt antall timer fra 01-30/31 × 100 / 37.5 x4.33).

(Jeg er veldig usikker på antall timer i uken, om det er 37.5 eller 35 i helsevesenet)

Anonymkode: 0b5e9...fcb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 100% og har gjennomsnittlig 5 vakter i uken. 80% har 4. Men! Noen arbeidsgivere er smarte og lager korte vakter, slik at du må jobbe flere for å nå timeantallet. Jeg vet jo ikke hva vaktkodene på din turnus står for, men det ser ut som du har en blanding, og siden du har to 4-dagers langfri også, så ser det greit ut. 

Anonymkode: ff0f5...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det totale timeantallet ditt? Har du 35,5 timer (får man redusert timeantall når man ikke går natt?). Se jo ut om at du jobber 4 vakter i uken, og grovt regnet vil jo det være 80% så lenge de er ca like lange?

Anonymkode: 9317f...282

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 37.5 timer i uken.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har 37.5 timer i uken.

Ts

Du har 10 ukers turnus, da skal du jobbe 284 timer i løpet av denne perioden. Snittet er 37.5 time i uka, men leder kan bestemme flere eller færre så lenge det ikke overstiger 284 timer i løpet av 10 uker. Så du må regne sammen hvor mange du har i løpet av de 10 ukene. Men det ser helt riktig ut i første øyekast. Er du i tvil, gå til TV og snakk med h*n. TV har godkjent turnusen din, så regner med det er korrekt

Anonymkode: 3be24...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...