AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Kjenner du noen som har vært fengslet for (grov) vold? Som ikke er ille personer? Hva skjedde da de begikk volden, hva er deres forklaring på at det skjedde, hvordan ble de rehabilitert i fengselet, hvem er de nå i følge deg, og hvordan fremstiller de seg selv nå? Anonymkode: 44705...7d4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Finn deg en annen kjæreste. Antar at du håper å få noen solskinnshistorier her, men når en person er dømt for grov vold, viser det at han mangler selvkontroll, uansett hvor mange forsøk på "rehabilitering" han har hatt i fengselet. Hvordan han fremstiller seg overfor deg når alt går veien, og han er opptatt av å komme på god fot med deg, det kan være noe ganske annet enn den han blir når han kjenner seg trygg på deg. Da kommer den kontrollerende siden frem. Alle vil forsøke å stille seg selv i et godt lys overfor en potensiell kjæreste. Ord er bare ord. Ta lærdom av alle kvinnene som forteller om opphold på Krisesentre, hemmelige adresser, besøksforbud, og at de lever i konstant frykt. Anonymkode: 90f71...60d 15
Gjest StellaNova Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Gode mennesker som også har sittet inne for grov vold...? Sånne mennesker endrer seg ikke, og om så var.....vil du ha noe med dem å gjøre? Vær forsiktig, uansett hvorfor du spør. Her er en historie jeg har. Jeg har sittet og ventet på legevakten med en venninne mens hun hadde fått så mye juling at jeg hadde ikke kjent henne igjen. Bokstavelig talt, jeg tenkte at om hun døde så hadde jeg ikke kunne identifisert henne. Kjæresten mente han hadde forandret seg og at han "bare" hadde aggresjons problemer. Det er jo mulig å fikse? Merkelig nok var det bare kroppen hennes som fikk kjenne på "aggresjons problemene" hans. Han var tålmodig og sjarmerende mot alle andre. Sånne personer har nok gode unnskyldninger. Fremstiller seg selv som ofrene. Han var den som var knust over at hun ikke forstod hans problemer. Rehabilitering i fengsel? Tror det er noe de må ønske selv og be om selv. Du endrer deg ikke av fengsel alene i sånne tilfeller, og om du har vært i terapi så er det alltid en fare for at du gjør det igjen. Har noe med respekten for andre mennesker og empati og gjøre, det endrer seg sjeldent selv om du lærer å takle sinne eller andre følelser bedre. Det er hva jeg tror. Ikke alle fortjener en sjanse til. Beklager, dette ble langt, men jeg blir så engasjert og sint når tenker på det.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har gjort vold noen ganger, har også sittet inne for vold men ser ikke på meg selv som et dårlig menneske for det. Men de som gjør vold mot damer, barn osv de er dårlige mennesker. Anonymkode: 8e9af...5b7 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Ja. Da han var ung. Men dette var en slåsskamp, ikke vold mot relasjoner eller barn. Da er det best å styre unna. Anonymkode: 62c7d...271
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Ja og han leser jeg om i avisa en gang i måneden. I følge han selv er han guds gave til kvinnen. Selv når han har voltatt både meg og ekser. Han er mors engel. Er helt kvalmt å se på hvordan han snor seg rundt moren sin så hun altid forsvarer sin sønn på 37 🤮 Anonymkode: 95419...a22 2
Troyamin Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjenner du noen som har vært fengslet for (grov) vold? Som ikke er ille personer? Hva skjedde da de begikk volden, hva er deres forklaring på at det skjedde, hvordan ble de rehabilitert i fengselet, hvem er de nå i følge deg, og hvordan fremstiller de seg selv nå? Anonymkode: 44705...7d4 Ja. Har fått sett sakene og dommene. Volden var alltid velbegrunnet. Personen er meget intelligent og har tatt høy utdannelse som blant annet har startet under soning. Personen er i dag til å stole på og ser akkurat ut som enhver person med familie og sosialt nettverk.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Troyamin skrev (3 minutter siden): Ja. Har fått sett sakene og dommene. Volden var alltid velbegrunnet. Personen er meget intelligent og har tatt høy utdannelse som blant annet har startet under soning. Personen er i dag til å stole på og ser akkurat ut som enhver person med familie og sosialt nettverk. Gi eksempler på velbegrunnet vold? Anonymkode: 15b34...7e5 6 2
Troyamin Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi eksempler på velbegrunnet vold? Anonymkode: 15b34...7e5 Et eksempel; Å utøve grov vold noen som har utsatt datteren for unevnelige ting.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gi eksempler på velbegrunnet vold? Anonymkode: 15b34...7e5 Eneste jeg kan komme på er selvforsvar, hvis det er det eneste som redder livet ditt (eller noen andres liv). Anonymkode: 48693...e52
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 2 minutter siden, Troyamin said: Et eksempel; Å utøve grov vold noen som har utsatt datteren for unevnelige ting. I etterkant av hendelsen? Anonymkode: 48693...e52
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Det fineste mennesket jeg kjenner har sonet for vold, en fyr la ann på, plaget og antastet kona hans og han banka opp fyren og måtte sone. En mann som er snill som dagen er lang, som du kan ta innpå øyet og som gir deg skjorta av ryggen sin som du trenger den.. Anonymkode: ca097...c11 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kjenner du noen som har vært fengslet for (grov) vold? Som ikke er ille personer? Hva skjedde da de begikk volden, hva er deres forklaring på at det skjedde, hvordan ble de rehabilitert i fengselet, hvem er de nå i følge deg, og hvordan fremstiller de seg selv nå? Anonymkode: 44705...7d4 Hva er oddsen for at akkurat den du tenker på ikke er en "ille" person som ble veldig rehabilitert i fengsel og en perfekt samfunnsborger? Anonymkode: 7ee6d...fe9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 Kjenner ett par. Det er folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Farlige folk. Hadde aldri åpnet involvert meg med en person som er dømt for grov vold. Anonymkode: 745bb...9bc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kjenner du noen som har vært fengslet for (grov) vold? Som ikke er ille personer? Hva skjedde da de begikk volden, hva er deres forklaring på at det skjedde, hvordan ble de rehabilitert i fengselet, hvem er de nå i følge deg, og hvordan fremstiller de seg selv nå? Anonymkode: 44705...7d4 Kjenner flere som har sonet blant annet for grov vold. Hvorvidt de er «ille personer» skal ikke jeg si noe om. Men å bli dømt for denne type ting er i utgangspunktet ille. Hva som skjedde? De utøvde grov vold. Mot flere personer i ulike sammenhenger. Alt fra gjeldsinndriving til noe man gjør for å underholde seg, samt ulike konflikter. Anonymkode: a5091...48e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 Eksen min slo til en kar, alle syns han hadde en god grunn til å gjøre dette. Rettssaken var ett år senere. I løpet av dette året ble han voldelig med meg også, flere ganger, og jeg flyttet bort for studier og klarte å slå opp. Han ble fengslet kun i 2 mnd, og det var ikke spesielt "grov" vold, men jeg burde tatt det som ett rødt flagg og dratt med en gang. Anonymkode: b17a4...4df 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner flere som har sonet blant annet for grov vold. Hvorvidt de er «ille personer» skal ikke jeg si noe om. Men å bli dømt for denne type ting er i utgangspunktet ille. Hva som skjedde? De utøvde grov vold. Mot flere personer i ulike sammenhenger. Alt fra gjeldsinndriving til noe man gjør for å underholde seg, samt ulike konflikter. Anonymkode: a5091...48e Kan legge til at flere av de har drap på samvittigheten. Fra en sak som var svært omtalt i media. Vet at de er skyldige selvom ingen av dem ble dømt for akkurat den saken. 3 av de jeg kjente som har sonet i voldssaker er døde i dag. Anonymkode: a5091...48e
Troyamin Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I etterkant av hendelsen? Anonymkode: 48693...e52 Du har fått nok informasjon. Dette er min mening. Og jeg støtter opp om min venn.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 Nå er dette skrevet under "Vennskap og sosiale relasjoner" (kollegaer osv). Så det er ikke noe kjærestespørsmål dette. Volden ble ansett som grov fordi det var to mot én. Ikke fordi det var våpen involvert eller noe. Volden var ikke mot partner, barn etc. Ikke vært i fengsel siden. Volden skjedde da vedkommende var 20, nå er 35. Anonymkode: 44705...7d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå