Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Etter jeg ble gravid, har jeg et par ganger slitt med kvalme under bilturer. Ikke slitt med reisesyke siden jeg var barn. (Mulig det kom av at jeg spiste så lite og var sulten) 

I sommer skal jeg på tur til sverige, med ferje og bil, og har lite lyst til å bli kvalm igjen.

Hvordan unngå reisesyke som gravid? Evt er det noen flere her inne som plutselig ble «reisesyke» når dere ble gravide?

Anonymkode: 87d8b...97e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta Postafen. 

Anonymkode: cf98f...943

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei.

Etter jeg ble gravid, har jeg et par ganger slitt med kvalme under bilturer. Ikke slitt med reisesyke siden jeg var barn. (Mulig det kom av at jeg spiste så lite og var sulten) 

I sommer skal jeg på tur til sverige, med ferje og bil, og har lite lyst til å bli kvalm igjen.

Hvordan unngå reisesyke som gravid? Evt er det noen flere her inne som plutselig ble «reisesyke» når dere ble gravide?

Legger også til at jeg ikke ønsker råd om postafen og slikt, da jeg vet jeg kan ta det. Men ønsker prøve vanlige råd først.

Skrevet

Seaband som du kjøper på apoteket kan hjelpe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte seaband en gang jeg var på danskebåten i en helt vill høststorm - det funket helt utrolig bra, ikke litt kvalm en gang! Står på pakken at det er effektivt mot både reisesyke og svangerskapskvalme, så da er du jo kanskje litt dobbeltsikret?

Ellers synes jeg jeg har lettere for å bli kvalm i bil om jeg har spist for lite eller det er fir varmt i bilen.

Anonymkode: f191d...29b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så uheldig at jeg helt siden jeg var barn blitt bilsyk. Selv ikke som voksen slipper jeg unna, og i de verste svingene kan jeg bli uggen selvom jeg kjører selv🥵 Det som hjelper mest for meg er å ha frisk luft i bilen, blir det for varmt blir det verre. Jeg må også bare glemme å se på mobilen, selv for små ting som å skrive en mld. (Jeg ser selvsagt ikke på mobilen når jeg kjører). I tillegg må jeg ha øya fremover hele tiden. Det må ikke går for lang tid siden sist jeg spiste, men jeg må heller ikke være for mett/stappmett. Også er postafen en fast rutine på alle turer med litt lengde der jeg ikke kjører. Alle andre ting jeg har prøvd har ikke funket….

Anonymkode: 79312...cde

Skrevet

Eh vet at du la til at du ikke ønsker tips om postafen, men det er det absolutt eneste som har hjulpet meg 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...