Gjest Spacegirl Skrevet 15. november 2005 #61 Del Skrevet 15. november 2005 Da jeg først begynte å skrive her på forumet, følte jeg meg veldig anonym. Jeg skrev endel ting i dagboka som nok ikke var helt heldige. Altså private saker om andre mennesker og sånn. Men skjønte jo kjapt at jeg ikke er anonym i det hele tatt, da f.eks andre brukere plutselig visste hvilken kommune jeg bor i uten at jeg har skrevet noe om det noe sted her. Så da ble dagboka raskt slettet. Men jeg skriver fortsatt private ting om meg selv, og det ser jeg ikke helt problemet med. F.eks om psykisk sykdom. Men jeg skriver ingenting som jeg ikke kunne sagt ansikt til ansikt til hvem som helst i min bekjentskapskrets. F.eks det med å skrive om psykisk sykdom er noe jeg gjør med vilje. Jeg er veldig åpen om det både her og i "virkeligheten". Dette er fordi jeg syns det er viktig å få mer åpenhet rundt slike ting. Men alle bør få mulighet til å velge selv hva som skal stå skrevet på internett om dem, for det er tross alt et åpent sted der hvem som helst kan lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest student Skrevet 15. november 2005 #62 Del Skrevet 15. november 2005 Ser ut som om den gjengse mening er at man burde fortelle det.. jeg gjør nok ikke det. Denne personen har tidligere skrevet litt negative ting om sine studiekamerater, og jeg er jo en av disse må innrømme at det h*n skriver på kvinneguiden påvirker mitt inntrykk av personen i virkeligheten. nei, skulle ønske alle var anonyme her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2005 #63 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg kan ikke si at jeg føler stor sympati med de som føler seg ille til mote over å lese noe en de kjenner skriver med viten og vilje om seg selv. La være å lese innleggene til den personen, hvis det er så plagsomt å vite. Alle som er her på KG tror jeg forstår at de lett kan bli gjenkjent, så man får stå for det man skriver uansett hva man skriver om. Ellers så bør man la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #64 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg kan ikke si at jeg føler stor sympati med de som føler seg ille til mote over å lese noe en de kjenner skriver med viten og vilje om seg selv. La være å lese innleggene til den personen, hvis det er så plagsomt å vite. Alle som er her på KG tror jeg forstår at de lett kan bli gjenkjent, så man får stå for det man skriver uansett hva man skriver om. Ellers så bør man la være. ← Hva når det er om andre? Morsomt å vite at noen du kjenner misliker noen andre du kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_NN_* Skrevet 15. november 2005 #65 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg var registrert bruker i et år eller to, men har de siste par årene kun vært gjest nettopp fordi jeg ikke vil kjennes igjen. Tidvis mye hets mot gjester her inne, men jeg vil ikke bli gjenkjent så derfor fortsetter jeg å være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #66 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg var registrert bruker i et år eller to, men har de siste par årene kun vært gjest nettopp fordi jeg ikke vil kjennes igjen. Tidvis mye hets mot gjester her inne, men jeg vil ikke bli gjenkjent så derfor fortsetter jeg å være det. ← Ditto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 15. november 2005 #67 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Nå har ikke jeg lest noe særlig i dagbøker, synes rett og slett det virker temmelig kjedelig. Men å legge ut detaljer om andre mennesker på nettet eller andre offentlige steder er og blir en uting. Spesielt når vedkommende enten ikke kjenner til det eller er uenig i at det skal gjøres. ← absolutt enig... Det jeg skriver om her inne, står jeg for også utenom dette forumet! Mannen til trådstarter ønsker ikke å bli utlevert på forumet, uansett hvor anonymt det liksom skal være! Det bør respekteres, og det har også trådstarter tatt til seg! Tror ikke det egentli er noen "big deal" at hennes frustrasjon over mannen, lå i hennes dagbok et par timer. Hun slettet jo innlegget etter bare noen timer. Hvis noen "utleverer" seg selv og sin omgivelse,så er det opp til dem! Uansett, så er det "nesten" umulig å ikke komme inn på venner, bekjente og familiemedlemmer når man skal skrive inn her, men man nevner nødvendigvis ikke navn. Man skriver om det som har hendt en, saker man har vært vitne til, debaterer, osv... Selvsagt kan man bli gjennkjent her på forumet, det er jo hva man selv gjør det til. Jeg må jo si jeg kjenner en del igjen her, enten jeg vil eller ei! Jeg har valgt å ikke si noe, da vedkommende kanskje ville ha funnet det pinlig. Hvis noen syntes det er dumt av meg, så får de syntes det da... Endret 15. november 2005 av Miloine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 15. november 2005 #68 Del Skrevet 15. november 2005 Hmm... Hvis jeg hadde en kjæreste som ikke selv var på KG ville jeg heller ikke skrevet noe særlig om ham. Men jeg skriver uansett ikke negative ting om andre mennesker her inne, verken kolleger eller venner. Det er kun meg selv jeg utleverer, og det er vel greit. Alt jeg sier her inne kan jeg faktisk stå for, og jeg synes ikke det er pinlig hvis jeg blir gjenkjent. Nå er jo ikke jeg spesielt anonym her inne, og hvis jeg ønsket å skrive om ting jeg ville synes var pinlige i offentlighet ville jeg beskyttet min identitet på en mye bedre måte. Har forresten fått PM før om å ha blitt gjenkjent, og det synes jeg er hyggelig gjort av vedkommende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #69 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg skrev tidligere at jeg ble pinlig berørt over å lese hva min kollega skrev. Grunnen til at det ble pinlig er at hun tydligvis ikke hadde regnet med å bli gjenkjent av en fjern person, hun skrev ting hun kunne fortalt til sine beste venninner, men ikke fjerne kollegaer. Hun fikk også vite at hun var gjenkjent, hun er her ennå, men skriver lite om privatliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 15. november 2005 #70 Del Skrevet 15. november 2005 Synes ikke dagbøker er noe verre enn å betro seg til en venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 15. november 2005 #71 Del Skrevet 15. november 2005 Synes ikke dagbøker er noe verre enn å betro seg til en venninne. ← Betro seg til en venninne på en scene foran en mikrofon og en fullsatt sal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 15. november 2005 #72 Del Skrevet 15. november 2005 Synes ikke dagbøker er noe verre enn å betro seg til en venninne. ← Når man betror seg til en venninne vet man jo hvem man snakker med. Man har jo også som regel grunn til å anta at vedkommende utviser en smule diskresjon. Det blir jo straks litt anderledes når det viser seg at man har betrodd seg til sjefen og/eller svigermor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 15. november 2005 #73 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Uansett, så er det "nesten" umulig å ikke komme inn på venner, bekjente og familiemedlemmer når man skal skrive inn her, men man nevner nødvendigvis ikke navn. ← Videre endrer du antall personer, sted, tid, venninne til søster og litt på hva som skjedde (men fortsatt til noe tilsvarende), og du vil fortsatt få mange tilbakemeldinger. Muligens har du plutselig beskrevet en annens situasjon, men det får så være. Deg selv og aller viktigst dine har du ikke utlevert. Endret 15. november 2005 av TomKrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja, ikke sant Skrevet 16. november 2005 #74 Del Skrevet 16. november 2005 Betro seg til en venninne på en scene foran en mikrofon og en fullsatt sal. ← ja ikke sant, det er en viss forskell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 16. november 2005 #75 Del Skrevet 16. november 2005 Nå har mannen min sett dette (det sto ett innlegg igjen der), og føler seg uthengt på nettet. Han liker ikke at andre kan lese om han og dømme han kun etter mine utsagn. ← Det som også slår meg litt her, er hvorfor du skriver dette inn om din mann, dersom han har tilgang til dine "brev" her! Eller har han egentlig ikke det? Om ikke........ Da lurer jeg på om du tilater at mannen din snuser i dine saker? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #76 Del Skrevet 16. november 2005 Det som også slår meg litt her, er hvorfor du skriver dette inn om din mann, dersom han har tilgang til dine "brev" her! Eller har han egentlig ikke det? Om ikke........ Da lurer jeg på om du tilater at mannen din snuser i dine saker? :klø: ← Merkelig spørsmål etter min mening. Nå er jeg ikke trådstarter, men det er en vesensforskjell mellom innlegg som ligger åpent på nettet og personlige brev. Også i følge lovverket er dette to ikke-sammenliknbare ting. Leser du andres brev uten deres samtykke er det brevbrudd og ulovlig, mens det ville overrasket meg stort om politiet (evt en betuttet bruker) sto på døra mi og krevde meg bøtelagt for å ha kastet bort tid på KG. Dersom jeg visste at en bruker skrev om meg ville jeg faktisk sett gjennom innlegg av denne brukeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 16. november 2005 #77 Del Skrevet 16. november 2005 Merkelig spørsmål etter min mening. Nå er jeg ikke trådstarter, men det er en vesensforskjell mellom innlegg som ligger åpent på nettet og personlige brev. Også i følge lovverket er dette to ikke-sammenliknbare ting. Leser du andres brev uten deres samtykke er det brevbrudd og ulovlig, mens det ville overrasket meg stort om politiet (evt en betuttet bruker) sto på døra mi og krevde meg bøtelagt for å ha kastet bort tid på KG. Dersom jeg visste at en bruker skrev om meg ville jeg faktisk sett gjennom innlegg av denne brukeren. ← Enig. At folk skriver om private ting betyr ikke det samme som at det er et privat område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vel Skrevet 16. november 2005 #78 Del Skrevet 16. november 2005 Enig. At folk skriver om private ting betyr ikke det samme som at det er et privat område. ← Å, nei - så du mener ikke at det er det! Det kommer ann på om hun ser på dette forumet som sitt private fristed eller ikke! Dersom hun er åpen for at mannen kan lese det hun skriver inn her - lurer jeg på hvorfor hun skrev noe negativt om han! Dersom han har snoket i hennes private "fristed" så er det han som har gjort noe galt! Det var sånn jeg tror det var ment, og der er jeg enig - har lurt på det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 16. november 2005 #79 Del Skrevet 16. november 2005 Å, nei - så du mener ikke at det er det! Det kommer ann på om hun ser på dette forumet som sitt private fristed eller ikke! Dersom hun er åpen for at mannen kan lese det hun skriver inn her - lurer jeg på hvorfor hun skrev noe negativt om han! Dersom han har snoket i hennes private "fristed" så er det han som har gjort noe galt! Det var sånn jeg tror det var ment, og der er jeg enig - har lurt på det selv! ← For noe sprøyt. KG er ikke noens private fristed. Det er et åpent forum hvor hvem som helst kan registrere seg, lese og/eller skrive. Å lese noens brev, epost, sms etc. uten tillatelse er snoking. Å lese på KG er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #80 Del Skrevet 16. november 2005 Det som også slår meg litt her, er hvorfor du skriver dette inn om din mann, dersom han har tilgang til dine "brev" her! Eller har han egentlig ikke det? Om ikke........ Da lurer jeg på om du tilater at mannen din snuser i dine saker? :klø: ← ENIG MED DEG HER :enig_anim: -syntes det er like privat som det er med mail - å lese andres mail er som å lese andres "brev" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå