Gå til innhold

Ang "utlevering" av folk i dagbøker

Gjest *lurer*

Anbefalte innlegg

Har kjent igjen en kollega her jeg og synes plutselig at jeg visste mer enn det jeg ville vite om henne og kjæresten og familien hennes. Jeg har ikke brukt masse tid på å finne ut noe om denne personen, men hun er flink til å skrive og hun var i en periode veldig aktiv. Jeg fikk et godt inntrykk av henne og la merke til hva hun skrev. Plutselig en dag skjønte jeg hvem hun var (hun fortalte en historie fra jobben) og det ble da litt flaut å vite så mye om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør meg ingenting, men tror ikke personen jeg snakker om vet at h*n ikke er anonym... Nå er det riktignok ikke dagboken som er ansvarlig for at jeg vet hvem det er, jeg leser ikke andres dagbøker. Som gjesten over meg sier, det er flaut å vite det jeg gjør.

Vel jeg er enig i det. Liker heller ikke uteveringer i dagbøker eller på fora som dette her. Og som du sier så er norge et lite land og før du vet det så er ikke innleggene så anonyme alikevel. Men det er lett å glemme det og så lenge innleggene ikke er ment vondt så gjør det heller ikke noe syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det skal være flaut. Den personen som har fortalt alt dette om seg selv er jo tydeligvis ikke flau over å dele informasjonen med andre. Det er umulig å ikke skrive noe som helst som ikke på en eller annen måte sier noe om en selv. Hvis noen blir ille berørt av å vite slik informasjon om andre er det deres problem, ikke den som delte informasjonen om seg selv. Hvis man er så fryktelig redd for å kjenne igjen andre på denne måten har man virkelig ingenting å gjøre på slike store fora. Med flere tusen registrerte medlemmer er det klart at noen på et eller annet tidspunkt vil kjenne en annen bruker.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det skal være flaut. Den personen som har fortalt alt dette om seg selv er jo tydeligvis ikke flau over å dele informasjonen med andre. Det er umulig å ikke skrive noe som helst som ikke på en eller annen måte sier noe om en selv. Hvis noen blir ille berørt av å vite slik informasjon om andre er det deres problem, ikke den som delte informasjonen om seg selv. 

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg setter pris på å få vite det når noen vet hvem jeg er.

Jeg vet hvem noen er, og vedkommende vet hvem jeg er, og det har vi ikke noe problem med. Men jeg synes det er ærlig å si fra når man vet hvem noen er.

Jeg står altså for det jeg skriver, og vet at noen kan kjenne meg igjen, men jeg synes det er greit å vite om det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville dere likt å vite at noen hadde kjenskap til hvem dere er?

Ja, det hadde vært koselig. Men det gjør meg ingenting om noen ikke vil avsløre at de vet hvem jeg er heller, det forandrer ingenting. Hadde jeg oppdaget hvem noen andre var hadde jeg kanskje sendt dem en PM, det kommer an på hvem personen er. Er det en perifer bekjent jeg egentlig ikke er interessert i å ha så mye med å gjøre hadde jeg nok ikke sagt noe. Hadde det vært noen litt nærmere hadde jeg garantert sagt i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde fortelle det? Som nicket mitt tilsier, så studerer jeg sammen med en person her på kvinneguiden. jeg synes det allerede er litt pinlig å vite om sexlivet til personen, og tror ikke det hadde blitt bedre om h*n fikk vite at jeg vet det

Ignorance is bliss som de sier i england.

Jeg skriver ikke ting jeg ikke kan fortelle til folk så det hadde jeg ikke hatt noe imot, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nicket mitt tilsier, så studerer jeg sammen med en person her på kvinneguiden.

Så nicket ditt tilsier at du studere med en person her på KG??

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men problemer er at jeg allerede vet det. Nå leser jeg selvsagt ikke slike innlegg mer, men det hjelper lite på informasjonen jeg fikk før jeg skjønte hvem det var. Hadde jeg vært venner med personen, så ville det ikke vært et problem og jeg kunne sagt ifra. men dette er bare noen på studiet, som i tillegg virker litt sjenert og privat av seg. Jada, det er h*n selv som har fortalt det jeg vet, men det er allikevel ubehagelig for meg å sitte med den informasjonen. føler meg som kikker/forfølger. føler i tillegg at jeg burde fortelle at jeg vet hvem h*n, men for å være ærlig så frister det lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ivrig leser av en jente her som driver med hest og har truffet seg en bondemann ;) Men tror ikke han blir så glad for å bli nevnt med navn...... bølleringte han samme dagen, jeg.... stakkars.....

Inlägget ändrat. Namn på person är borttaget och ersatt med "han"

/Furstina moderator

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det skal være flaut. Den personen som har fortalt alt dette om seg selv er jo tydeligvis ikke flau over å dele informasjonen med andre. Det er umulig å ikke skrive noe som helst som ikke på en eller annen måte sier noe om en selv. Hvis noen blir ille berørt av å vite slik informasjon om andre er det deres problem, ikke den som delte informasjonen om seg selv. Hvis man er så fryktelig redd for å kjenne igjen andre på denne måten har man virkelig ingenting å gjøre på slike store fora. Med flere tusen registrerte medlemmer er det klart at noen på et eller annet tidspunkt vil kjenne en annen bruker.

Nå kan jeg selvsagt bare svare for meg selv, og jeg kjenner en bruker her inne. Vedkommende har selv, ubedt, fortalt at h*n bruker forumet, og sagt hva nicket er. Det er kanskje på grunn av denne personen at jeg oppdaget forumet, og jeg har lest noen innlegg h*n har hatt her. Personen har også dagbok - den velger jeg å IKKE lese. Nettopp fordi det føles litt påtrengende å lese i dagboka til en jeg kjenner.

Men jeg leser jo andres dagbøker her - kan vel ikke helt forklare hvorfor (gjør det du som er psykologistudent :ler: ), men jeg synes det er morsomt å lese en del av det folk skriver. de fleste holder seg jo også innenfor rimelighetens grenser.

Problemet oppstår etter min mening idet du oppdager at du kjenner en person hvis intime betroelser fram til da har vært mer "underholdning" enn noe som har med virkeligheten å gjøre.. Om du forstår. Jeg ville jo hatt meg frabedt å få tilsendt naboens privatliv pr post eller videopptak. Jeg velger som sagt selv å ikke lese dagboka til den jeg vet jeg kjenner.

Av noenlunde samme grunner - selvsagt i tillegg til at det faktisk KAN ha betydelige konsekvenser for folk å få brettet ut privatliv og relasjoner/problemer her - synes jeg det er litt ubehagelig i de tilfellene jeg føler folk går veldig langt i å utlevere andre. (Seg selv også for den saks skyld, men jeg er enig med de som sier det er greit så lenge man står for det selv. Når det gjelder å utlevere andre synes jeg endel går LANGT over streken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eeeeeh... Hvordan får du dette til å henge på greip??? :klø:

Enhver må få velge selv, men i dette tilfellet bør mannen få velge???

Skjønner ikke hva som var så vanskelig med å fortstå dette?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville likt å vite det. Nå tror jeg ikke noen vet det, jeg skriver lite om private ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg :)

Forøvrig så må man stå for det man skriver, men det er muligens lett å glemme? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang det spørsmålet "ville du likt å vite det om noen visste hvem du er" kommer opp, hvilket det gjør med jevne mellomrom, så svarer det store flertall at JA, det vil vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...