AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Diskusjon i venninnegjengen: Barnet mitt (7 år) var på besøk hos en venninne, og jeg kom for å hente henne for kvelden. Da jeg kom, hoppet de på trampoline. Jeg ba hen komme, men ble oversett. Prøvde så på «ett triks til, så kommer du». 5 min og utallige triks seinere var vi like langt - barna hoppet videre og viste ingen tegn til å avslutte. Jeg kledde av meg skoene, gikk opp på trampolina, løftet opp barnet og tok hen med meg ned fra trampolina. Jeg hadde ingen ønsker om å stå og vente til barna fant ut de skulle komme ned fra trampolina, og mener det må være greit å hente barnet ned og vise at jeg mener alvor med at leken må avsluttes. Andre i venninnegjengen mener jeg ikke burde grepet inn fysisk (hentet barnet fra trampolina), men ventet til barna var klare til å avslutte leken. Hva tenker dere? Anonymkode: 50e1c...a60 1
Populært innlegg PurpleTuliip Skrevet 15. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 15. juni 2022 Du er voksen, du bestemmer. 59 9
17.11 Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Haha, er det sånn de tenker omkring alt av grenser og regler? Ungen trenger ikke å legge seg før han eller hun er klar for å avslutte dagen? 27 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Jeg hadde gjort det samme som deg. Venninnene dine, som kritiserer deg, kommer til å ende opp med bortskjemte, selvsentrerte barn. Anonymkode: 110d9...f18 30 4
Mrs Robinson Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Hvor mye tenker disse damene at barna skal bestemme? Leggetider, middager, utetider, godteriflyt? Tommel opp til deg 13 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Jeg hadde gjort det samme😊 Anonymkode: fc6bc...816 6
Mezzosoprena Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Selvfølgelig kan du hente ditt eget barn ned fra trampolina! 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Hehe dette skjer jo hele tida! Mange unger på den alderen nekter å gå av, hva skal man ellers gjøre liksom Anonymkode: ae6b3...d90 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Selvfølgelig henter du ungen, når ingen nekter å høre? Hva gjør vennene dine da? Lar barna bestemme? Du hadde jo sagt fra, og ga barnet tid til å avslutte leken men barnet nektet likevel å komme. Jeg hadde gjort det samme som deg. Anonymkode: 44922...0d2 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Hva er galt med å hente barnet ned fra trampolinen? Regner med barna ikke var 15 år. Hun fikk en mulighet til å komme ned selv, så ser ikke problemet. Måtte låse ytterdøren i går, da barnet ville løpe ut til fotballbanen å spille fotball,når barnet skulle legge seg. Disse venninnene hadde kanskje ment at barnet bare måtte få lov til å løpe ut om kvelden? Anonymkode: 8e024...3f8 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 Jeg gjorde akkurat det samme i går. De vi var på besøk hos reagerte ikke på det, de slapp unna å hente sitt barn ned fordi det ikke syntes det var noe gøy mer når vi dro. Så ja, jeg tenker det er helt innafor. Altså, en skal la være å trampe sint opp på trampolinen og røske barnet av, men å hente det ned for å komme seg hjem, ser jeg ikke noe problem med. Mitt barn skulle hjem og spise og legge seg, og hadde hun fått lov til å hoppe og hoppe helt til hun kjente seg ferdig, hadde hun nok vært rimelig trøtt i dag. Anonymkode: 04f54...70f 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Ikke noe galt i å hente barna når ørene er tette Anonymkode: ff981...77c 2
moroklompen Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 Venninnene dine høres ut som noen skikkelig helikopter-foreldre. Skal barna da i grunn bare få styre alt selv og selv velge om de vil høre på beskjeder fra foreldrene? 1
altflyter Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 Pris deg selv lykkelig for at du kommer til å oppdra et barn som ender opp som en ansvarlig voksen. Det er helt fullstendig uaktuelt i mine øyne å «vente til det passer for barna» når den voksne har sagt nok. Du gjorde det eneste rette og disse helikopterforeldrene kan bare glede seg til tenårene med den oppdragelsen der😂 9
Hedda-78 Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 Sevfølgelig var det riktig av deg. Jeg tenker du kunne ha gjort det tidligere også, i stedet for utallige "ok, ett triks til så må du komme". Hun sjekket hvor langt hun kunne tøye strikken. Neste gang, forsøk "nå er det snart på tide å dra hjem. Du kan gjøre fire triks til, så drar vi". Så teller du triksene høyt. Og hvis hun ikke kommer etter "det var fire kule triks, det så gøy ut, nå drar vi", så henter du henne umiddelbart, uten mer dikkedarer. 9
Gneis Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 Jeg tenker at du gjorde akkurat det en normalt fungerende forelder bør gjøre i en sånn situasjon. 3
Mamajune11 Skrevet 15. juni 2022 #18 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Diskusjon i venninnegjengen: Barnet mitt (7 år) var på besøk hos en venninne, og jeg kom for å hente henne for kvelden. Da jeg kom, hoppet de på trampoline. Jeg ba hen komme, men ble oversett. Prøvde så på «ett triks til, så kommer du». 5 min og utallige triks seinere var vi like langt - barna hoppet videre og viste ingen tegn til å avslutte. Jeg kledde av meg skoene, gikk opp på trampolina, løftet opp barnet og tok hen med meg ned fra trampolina. Jeg hadde ingen ønsker om å stå og vente til barna fant ut de skulle komme ned fra trampolina, og mener det må være greit å hente barnet ned og vise at jeg mener alvor med at leken må avsluttes. Andre i venninnegjengen mener jeg ikke burde grepet inn fysisk (hentet barnet fra trampolina), men ventet til barna var klare til å avslutte leken. Hva tenker dere? Anonymkode: 50e1c...a60 100% enig med deg. Hadde gjort nøyaktig det samme.
Mamajune11 Skrevet 15. juni 2022 #19 Skrevet 15. juni 2022 moroklompen skrev (1 time siden): Venninnene dine høres ut som noen skikkelig helikopter-foreldre. Skal barna da i grunn bare få styre alt selv og selv velge om de vil høre på beskjeder fra foreldrene? Hva er helikopter-foreldre?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #20 Skrevet 15. juni 2022 Du gjorde det riktige. Anonymkode: 64540...bbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå