Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang prøvd deg på en kunde/gjest der du jobber?

Eller i det minste vist litt interesse for vedkommende/bedt om kontaktinfo, snap/insta/facebook-navn etc?

Hvordan reagerte han? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 898df...bed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

litt rart spørsmål...

men ja det har hedt. jobbet som en lokal bartenter på en hage fest engang, så kom det en fyr som likte, altså måten han så ut på. ga bare noen få blikk og smil og vipsss så viste han interesse tilbake ganske raskt. menn reagerer alltid positivt når vi damer viser interesse. derfor syntes jeg det litt rart å spørre om.

er det noe du sliter med?

Anonymkode: 38475...7c6

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 59af7...f7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

litt rart spørsmål...

men ja det har hedt. jobbet som en lokal bartenter på en hage fest engang, så kom det en fyr som likte, altså måten han så ut på. ga bare noen få blikk og smil og vipsss så viste han interesse tilbake ganske raskt. menn reagerer alltid positivt når vi damer viser interesse. derfor syntes jeg det litt rart å spørre om.

er det noe du sliter med?

Jeg har alltid tenkt at man må være helt proff på jobb, og behandle alle likt. Ikke smile ekstra til en kjekkas.. Men nå er det en fin fyr innom jobben i ny og ne. Så jeg vil bare høre litt om det er greit etter litt samtale f.eks å spørre om han er på snap eller insta, og om jeg kan legge han til.

Du tror det funker med smil, blikk og hvis han synes det kan være interessant så tar han "første steg"? Høres jo enklest ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid tenkt at man må være helt proff på jobb, og behandle alle likt. Ikke smile ekstra til en kjekkas.. Men nå er det en fin fyr innom jobben i ny og ne. Så jeg vil bare høre litt om det er greit etter litt samtale f.eks å spørre om han er på snap eller insta, og om jeg kan legge han til.

Du tror det funker med smil, blikk og hvis han synes det kan være interessant så tar han "første steg"? Høres jo enklest ut.

ja det er helt riktig men det er du jo, du gjør kun noen få blikk og kanskje smil, skulle dere prate må dette tre raskt, eller er det egentlig spørsmålet om vi tror du hadde blitt avist dersom du spurte kontakt informasjon?

hva gjør en person ofte på jobben din og hva slags jobb er dette? 

kanskje han liker deg da? må gis mer info for bedre svar!.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo HELT an på hva slags jobb du har.

Litt forskjell å flørte med noen du selger bildekk til og en som du gir fysioterapi til.. 

Anonymkode: 43642...c68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

eller er det egentlig spørsmålet om vi tror du hadde blitt avist dersom du spurte kontakt informasjon?

hva gjør en person ofte på jobben din og hva slags jobb er dette? 

kanskje han liker deg da? må gis mer info for bedre svar!

Nei. Tror ikke han avviser. Det er jo ganske uskyldig å legge til noen på nevnte steder. Han tar helst kontakt med meg hvis vi er flere kollegaer samlet. Og en kollega sier at han oftere er innom når jeg er på jobb, enn når jeg ikke er det. Kan jo være veldig tilfeldig tenker jeg. Jobber ca 50%, kollegaen min jobber 100%. Det er glassvegger i deler av lokalet, lett å se utenfra hvem som er på jobb.

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Litt forskjell å flørte med noen du selger bildekk til og en som du gir fysioterapi til.. 

Det er mye mer bildekksalgaktig jobb enn fysioterapi. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har alltid tenkt at man må være helt proff på jobb, og behandle alle likt. Ikke smile ekstra til en kjekkas..

Hvorfor det?

De fleste voksne som treffer hverandre, gjør det Nettop i jobb eller studiesammenheng. Dette er helt normalt.

Anonymkode: 06e6c...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer jo HELT an på hva slags jobb du har.

Fordi?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du noen gang prøvd deg på en kunde/gjest der du jobber?

Eller i det minste vist litt interesse for vedkommende/bedt om kontaktinfo, snap/insta/facebook-navn etc?

Hvordan reagerte han? Hvordan gikk det?

Aldri noen gang tillatt meg å gjøre slikt, kunder skal få være i fred. Tenk så kleint om det blir avslag. Ikke vil jeg blande jobb og privat heller. 

Anonymkode: 5ccba...c0b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Tror ikke han avviser. Det er jo ganske uskyldig å legge til noen på nevnte steder. Han tar helst kontakt med meg hvis vi er flere kollegaer samlet. Og en kollega sier at han oftere er innom når jeg er på jobb, enn når jeg ikke er det. Kan jo være veldig tilfeldig tenker jeg. Jobber ca 50%, kollegaen min jobber 100%. Det er glassvegger i deler av lokalet, lett å se utenfra hvem som er på jobb.

Det er mye mer bildekksalgaktig jobb enn fysioterapi. 😊

hvordan vet han at du er på jobb da? han må jo komme å se gjennom den glass veggen? så han kommer jo uansett. vil tro det er tilfeldig, men igjen hvorfor spør du om sånt på KG? har du ikke allerede gitt hint til fyren?, det er nesten ingen svar på dette, vi damer kan ligge og snakke med hvem vi vil, så skjønner ikke usikkerheten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvordan vet han at du er på jobb da? han må jo komme å se gjennom den glass veggen? så han kommer jo uansett. vil tro det er tilfeldig, men igjen hvorfor spør du om sånt på KG? har du ikke allerede gitt hint til fyren?, det er nesten ingen svar på dette, vi damer kan ligge og snakke med hvem vi vil, så skjønner ikke usikkerheten.

Jobber midt i sentrum. Mange går forbi på vei til skolen, jobb, butikk, tur med hunden osv.

Det jeg lurer på er om dette er en grei ting å gjøre, eller om det sannsynligvis blir sett på som en uproff greie. Ikke nødvendigvis av han, men generelt.

Og så lurer jeg på hvordan det har blitt mottatt av en kunde/gjest at en ansatt har vist interesse. Bare nysgjerrig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber midt i sentrum.

Et lite sådant. Er én hovedgate alle må gå i hvis de vil gå på fortau.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 0.32):

Et lite sådant. Er én hovedgate alle må gå i hvis de vil gå på fortau.

ok skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan!

du lurer på hvordan det med at du viser interesse for en mann som er til daglig innom jobben din blir mottatt av kunder, og om du er virkelig proff, er det jeg forstår?, kundene observerer deg ikke, de bryr seg heller ikke om du små prater med en person? eller om de tilfeldig sto i midten av dere når du skal spørre om kontakt informasjon. 

slik det skjedde med meg, jeg ga små hint men tydelige nok, vi pratet i 10 minutter imens jeg hjalp kunder med det de skulle ha, så lenge jeg utførte kundebehandlingen var det ikke problem for de andre. 

det største problemet tror jeg ligger hos han du er interessert i , selvom du gang på gang nekter for det. mulig han er vanskelig å ha med å gjøre, noe jeg synes er rart. tror det virkelig spørsmålet er , hvordan bli kjent med han og spørre om midler hvor jeg kan kontakte han videre uten at det blir kleint, det er det jeg tror du lurer på. 

tror også at han ikke var noe positiv til din intiativ når du prøvde deg, noe som ikke er typisk for menn, men hvis en mann går utenfor sin manne rolle og ignorer en kvinne, noe jeg alldri har opplevd, burde du la han være. da er han virkelig ikke interessert. for det skal mye til. 

håper det hjalp! :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2022 den 14.09):

Hvorfor det?

De fleste voksne som treffer hverandre, gjør det Nettop i jobb eller studiesammenheng. Dette er helt normalt.

Det du snakker om er de fleste treffer kollegaer/medstudenter. Prøve seg på gjester/kunder er direkte uprofesjonelt og i enkelte yrker oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: 84f04...5c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kunde/gjest/pasient, men kollega. 
Han adda meg på fb også delte vi Snapchat etterhvert og har snakket ca hver dag siden da. 

Anonymkode: bad3a...10d

AnonymBruker
Skrevet

Har fixet noen deilige ligg, med det man kan kalle gjest/kunde.   Nei, jeg sier ikke bransje, da den er ganske liten.

Anonymkode: 4b16a...183

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

tror også at han ikke var noe positiv til din intiativ når du prøvde deg, noe som ikke er typisk for menn, men hvis en mann går utenfor sin manne rolle og ignorer en kvinne, noe jeg alldri har opplevd, burde du la han være. da er han virkelig ikke interessert. for det skal mye til.

Hæ? Jeg har jo ikke "prøvd meg". Jeg vurderer å be om å legge han til på snap e.l. 

Og nei, jeg lurer ikke på hva folk som er innom jobben tenker. For jeg kommer ikke til å spørre om kontaktinfo når det er folk rundt oss. Tenker jeg heller vil gjøre som en her nevnte. Å smile og gi litt ekstra blikk, så tar han hintet hvis han vil. Som sagt har han flere ganger kommet bort til meg, men har ikke tolket det som at han er interessert. Selv om han noen ganger snakker om ting som ikke har med jobben min å gjøre.

Føles ikke helt ok å snakke med verken han, bekjente eller venner når andre folk skal ha min oppmerksomhet.

En venninne kan bli stående til jeg er ledig igjen, men med andre snakkes jeg heller senere.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Å smile og gi litt ekstra blikk, så tar han hintet hvis han vil

Alle som jobber med kunder smiler og ser kundene i øynene. Det er forsåvidt helt vanlig å gjøre med andre folk rundt seg og. Både fremmede og bekjente.

Kun en mann uten sosiale antenner ville sett på noe slik som en invitasjon. Og noen kvinner ville sett på det som et overtramp å tolke dette som noe annet enn vennlighet.

Enten så prøver du deg på han, eller så gjør du det ikke. Det du beskriver her vil neppe føre noen vei. Du må prate med han, og si du liker å tilbringe tid med han. Og spørre om han har lyst til å møtes utenfor jobbsammenheng. Så enkelt, og også så vanskelig.

Anonymkode: afdb3...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kunde som prøvde seg på meg for mange år siden. Han kjørte ofte forbi stasjonen for å se om jeg var på jobb. Ble med han ut en dag også endte vi opp med å være sammen i et år

Anonymkode: 97f2a...9e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...