ragna-råkk Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Det er så mye snakk om økonomi. Renteøkning, alt blir dyrere, inflasjon, trippel renteheving i USA... Jeg blir bekymret! Jeg er enslig, har leilighet i borettslag med bundet rente i er par-tre år til, jeg har 100% jobb som lærer, samt en ekstrajobb... Jeg har ingenting til overs på slutten av måneden nå, og synes nyhetene er skremmende... 1
Olaug Olsen Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Ja. En økonom sa en gang at de eneste som produserer noe virkelig, er bønder som dyrker mat. Alt annet i markedene avhenger av dette ene. Og i tillegg fantasi og spekulasjoner. Nå har verden mistet mye dyrebart jordbruksland. Kanskje det går rett vest med hele økonomien, både for de enslige og alle andre... 1
GrønnNellik68 Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har egentlig ikke noe ord for det som skjer i landet vårt. Regjeringa er hjernedød virker det som. Hvorfor skal staten ha så mye avgifter? 10 kr literen tar de på drivstoffet sånn ca. Strømmen i sør norge har også høye avgifter.. hvorfor kunne de ikke sette ned avgiftene 50% og la folk få ha ett alright liv. Vi bor i ett av verdens rikeste land. De er folkevalgte men jobber kun for å fylle sine egne lommer. Vanlig folk driter de fullstendig i. Jeg tenker på oss som har bare 1 inntekt. Jeg har i tillegg gjeldsordning så jeg har fint lite å leve av fra før. Jeg er spent på om de vil øke livsoppholdet noe mer i år enn i fjor pga pris økningene? Tviler sterkt. Så har vi statens anbudsrunder... der de skal ha vanlig folk til å gjøre jobber for staten for en slikk og ingenting og som igjen fører til lengre arbeidsdager for å tjene det samme. Hva med transport bransjen og disse drivstoff prisene??? Hva med flyprisene når de skal forhandle ny drivstoff avtale når den de har nå går ut etterhvert. ??? Sverige tjener gode penger på Norge for tiden pga av at Norge ikke har klart å bygge en strømkable mellom nord og sør norge, men to utenlandskabler har de klart å få til. Men Sverige derimot. De har kabler mellom nord Norger og sør Norge. De kjøper billig strøm fra her og selger med god profitt til dere i sør. Hva med alle med 1 inntekt? Hva med minste pensjonister? De har kanskje mellom 14-17000 kr utbetalt??? Hva med de som er avhengig av bil? Nei jeg er helt målløs over hvordan det har blitt her. Og vi nordmenn er for redd til å protestere pga av at vi vil ha plettfri vandel osv. Noe jeg skjønner godt. Men så hvordan skal man da klare å demonstrere mot dette faanskapet egentlig?
LCFA Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Kan bli humpete fremover. Men mange i landet har jo fortsatt litt å gå på da. Kan kutte ned på ferier, dyre boliger, dyre biler, dyre klær, dyre kjærester, jobbe mer, slutte å kaste mat, skru av lyset, dusje mindre og kortere mer effektivt, lære å finne glede i annet enn hva som koster mye penger. Endret 16. juni 2022 av LCFA
GrønnNellik68 Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 LCFA skrev (Akkurat nå): Kan bli humpete fremover. Men mange i landet har jo fortsatt litt å gå på da. Kan kutte ned på ferier, dyre boliger, dyre biler, dyre klær, dyre kjærester, jobbe mer, slutte å kaste mat, skru av lyset, dusje mindre og kortere mer effektivt, lære å finne glede i annet enn hva som koster mye penger. Jepp tror det er mange som får seg en kalddusj etterhvert der. Jeg har ikke noe mer å kutte på. Men håper jeg klarer meg. Eier heller ingenting så ingenting å selge heller heldigvis. Er egentlig ganske så befriende å ikke eie en dritt. ...synd å si det men sånn føles det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå