AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Vi er begge enebarn og på hver vår side har vi eiendommer vi vil arve. Vi har snakket om dette, ikke pga arv, men ift feriesteder vi kunne ha det fint sammen i sommer! Først dro vi til hans kommende campingvogn. Han var så stolt og skrøt dette stedet opp i skyene på forhånd. Han sa det var moderne osv. Da vi kom dit så var det en campingvogn (fra 80 tallet) som var halvveis revet innvendig og lagt en madrass på gulvet. De hadde tømt den for alt, ikke for å bygge opp nytt, men for å få plass til madrassen. Utenfor campingvognen var det noe jeg vil kalle et skur. Ikke slike telt jeg har vært i før. Jeg er absolutt ikke kravstor, men det sto jo ikke helt til forventningene 😅 Men jeg tok et smil om munnen, sa det var koselig og vi hadde et veldig fint opphold der 😊 Vi var der en uke før vi dro videre til eiendommen jeg vil arve. Det er en bolig ingen bor i, da foreldrene mine har flyttet til en leilighet. Pr dags dato blir det brukt som feriehus av familie. Det er absolutt ikke nytt, bygget på tidlig 90 tallet og har malt tapet osv. Men det er fortsatt en stor og fin enebolig, med 3 soverom, stort kjøkken og 2 store stuer. Fin eple og rose hage. Nå forstår jeg at JEG har et emosjonelt bånd her, men det er fortsatt en stor bolig med verdi på 10 mill ved havet. Og jeg forstår at han ikke har denne tilknytningen, men jeg forventet han hvertfall å være høflig… «Njee, her var det gammelt, Hmm joda… joda, er vell ikke verdt så mye da. Her var det slitent.» sa han og virket veldig utilpass. Vi skulle være der en uke, men det hele endte med at vi dro derfra etter 20 minutter for han virket så negativ og utilpass til stedet. Jeg har absolutt ikke skrytet stedet opp i skyene til han, slik han gjorde med campingvognen til meg. Jeg har ikke sagt hva det er verdt, men sagt det er en eldre bolig ved vannet med en koselig uteområdet. Fint sted å slappe av et par dager på sommeren. Eneste han snakket om i en halvtime etter vi dro derfra, var hvor lite han trodde det var verdt. Han snakket bare om penger. Hva skjedde med at vi skulle ha det hyggelig…? Det er helt greit at det ikke er hans ønskelige fremtidige ferie sted, men når vi først var der, kunne han ikke gjort som meg, nikket og heller fokusert på hva vi skulle spist og hvor vi kunne gått på tur? Det hele virket litt sosialt tilbakestående for meg. Og har fått litt avsmak… Anonymkode: 88a61...cf4 7 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Jeg hadde latt mannen dra hjem. Alene. Kost meg videre i eget selskap. Mannen hadde jeg latt gå. Anonymkode: 7daa3...74b 40 2 5
Gjest ti10 Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Det er altså en vesentlig forskjell på et barnehjem og et barndomshjem.
ops2 Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 (endret) En campingvogn er bedre enn en hel bolig med eplehage? 🙄 Hva er en 40 år gammel campingvogn verd, 20 000? Endret 15. juni 2022 av ops2 6 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Dette vekket helt tydelig noen veldig vanskelige følelser i han, som han ikke var i stand til å håndtere på en god måte. Det kan være mindreverdighetsfølelse, skamfølelse, vonde minner som ble vekket av noe han så i huset, en trang til å føle seg bedre enn deg ved å kritisere noe som betyr noe for deg. Synd du lot han komme unna med å snakke sånn om noe som betyr så mye for deg. Anonymkode: faf2b...d43 28 2 7
17.11 Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Jeg syns hele situasjonen høres rar ut. Dere skulle være en uke, og så dro dere etter 20 minutter? Uten at det involverte en eller annen form for konfrontasjon? Og han arver en campingvogn med spikertelt? Inkluderer det en tomt den kan stå på også? Er dette barndomshjemmet hans? Jeg er fascinert. 32 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Hvorfor lot du han bestemme at dere skulle dra etter bare 20 min? Fordi han var misfornøyd? Betyr ikke din mening noe? Uansett, høres ikke ut til at dere er den beste matchen egentlig. Ville spurt han hva som skjedde der og tatt det derfra, si du ble såret og spør hva problemet er. Anonymkode: 6d428...146 7 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Hva er årsaken til at du ikke sa «nei, nå må du jammen ta deg sammen. Jeg sov en uke på en madrass i et vrak fordi jeg liker deg, og så rakker du ned på en fin enebolig med god komfort? Ta deg en tur i hagen og gå rundt huset, og kom inn igjen når du har valgt å ta deg sammen»? For det hadde vi andre sagt. Og så hadde han tatt seg sammen. Og så hadde vi hatt en fin uke. Og så hadde vi nok snakket om hva som skjedde en kveld over en flaske vin. Og det ville forklart seg. Jeg ser for øvrig ikke verdien i å ikke påpeke at en gammel vogn er nettopp det, heller? Hvorfor har du denne hangen til løgn på de minst konstruktive steder og tider? Anonymkode: 65865...94f 23 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Men i alle dager.. jeg foreslår at han flytter til campingvogna, og så kan du bo på barnehjem. Anonymkode: 38ce6...b60 21 2 1
bullehurk Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 17.11 skrev (5 minutter siden): Og han arver en campingvogn med spikertelt? Inkluderer det en tomt den kan stå på også? Er dette barndomshjemmet hans? Det lurer jeg også på. Sånn som du legger det frem, høres alt helt merkelig ut, nesten komisk. Hvis dette er sant som du sier, så bare kom dg bort. 2
17.11 Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Men i alle dager.. jeg foreslår at han flytter til campingvogna, og så kan du bo på barnehjem. Anonymkode: 38ce6...b60 Nei, slutt 21 2
NiceOrNothing Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi er begge enebarn og på hver vår side har vi eiendommer vi vil arve. Vi har snakket om dette, ikke pga arv, men ift feriesteder vi kunne ha det fint sammen i sommer! Først dro vi til hans kommende campingvogn. Han var så stolt og skrøt dette stedet opp i skyene på forhånd. Han sa det var moderne osv. Da vi kom dit så var det en campingvogn (fra 80 tallet) som var halvveis revet innvendig og lagt en madrass på gulvet. De hadde tømt den for alt, ikke for å bygge opp nytt, men for å få plass til madrassen. Utenfor campingvognen var det noe jeg vil kalle et skur. Ikke slike telt jeg har vært i før. Jeg er absolutt ikke kravstor, men det sto jo ikke helt til forventningene 😅 Men jeg tok et smil om munnen, sa det var koselig og vi hadde et veldig fint opphold der 😊 Vi var der en uke før vi dro videre til eiendommen jeg vil arve. Det er en bolig ingen bor i, da foreldrene mine har flyttet til en leilighet. Pr dags dato blir det brukt som feriehus av familie. Det er absolutt ikke nytt, bygget på tidlig 90 tallet og har malt tapet osv. Men det er fortsatt en stor og fin enebolig, med 3 soverom, stort kjøkken og 2 store stuer. Fin eple og rose hage. Nå forstår jeg at JEG har et emosjonelt bånd her, men det er fortsatt en stor bolig med verdi på 10 mill ved havet. Og jeg forstår at han ikke har denne tilknytningen, men jeg forventet han hvertfall å være høflig… «Njee, her var det gammelt, Hmm joda… joda, er vell ikke verdt så mye da. Her var det slitent.» sa han og virket veldig utilpass. Vi skulle være der en uke, men det hele endte med at vi dro derfra etter 20 minutter for han virket så negativ og utilpass til stedet. Jeg har absolutt ikke skrytet stedet opp i skyene til han, slik han gjorde med campingvognen til meg. Jeg har ikke sagt hva det er verdt, men sagt det er en eldre bolig ved vannet med en koselig uteområdet. Fint sted å slappe av et par dager på sommeren. Eneste han snakket om i en halvtime etter vi dro derfra, var hvor lite han trodde det var verdt. Han snakket bare om penger. Hva skjedde med at vi skulle ha det hyggelig…? Det er helt greit at det ikke er hans ønskelige fremtidige ferie sted, men når vi først var der, kunne han ikke gjort som meg, nikket og heller fokusert på hva vi skulle spist og hvor vi kunne gått på tur? Det hele virket litt sosialt tilbakestående for meg. Og har fått litt avsmak… Anonymkode: 88a61...cf4 Du har konkludert bra selv ser jeg: sosialt tilbakestående (er han definitivt). Et oppegående menneske ville aldri holdt på slik . 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Haha, for et fjotthaud.🤦♀️ Anonymkode: 3bb49...c32 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 ti10 skrev (13 minutter siden): Det er altså en vesentlig forskjell på et barnehjem og et barndomshjem. Oj, beklager, skrivefeil 😅 huff ts Anonymkode: 88a61...cf4 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 ops2 skrev (13 minutter siden): En campingvogn er bedre enn en hel bolig med eplehage? 🙄 Hva er en 40 år gammel campingvogn verd, 20 000? Helt ærlig så tror jeg mindre også, da det bare er skallet av den igjen 😅 ts Anonymkode: 88a61...cf4 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 Hvor lenge har dere vært sammen? Og er han alltid så rar rundt temaet penger? Anonymkode: 98813...d06 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 Må si det er rimelig usmakelig å snakke om fremtidig arv på den måten.. Anonymkode: 2e0d7...72a 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #18 Skrevet 15. juni 2022 17.11 skrev (13 minutter siden): Jeg syns hele situasjonen høres rar ut. Dere skulle være en uke, og så dro dere etter 20 minutter? Uten at det involverte en eller annen form for konfrontasjon? Og han arver en campingvogn med spikertelt? Inkluderer det en tomt den kan stå på også? Er dette barndomshjemmet hans? Jeg er fascinert. Ja det ble at vi dro etter 20 minutter. Han gikk bare rundt og var negativ og da ga jeg opp. «Ja, vil du vi skal dra da eller?» sa jeg, og han sa «jaaa…». Han var tydelig utilpass, fant ikke ro, gikk med hendene i lomma og var bare negativ. Er så rart, for før vi kjørte inn på eiendommen, så var han i så godt humør. Campingvognen i hans familie står på leid sted, på en campingplass. Spiker teltet var 1x2 meter og alt var hjemmesnekret og skeivt. Ikke strøm. Skrått tak, så til og med meg på 160 måtte bøye meg. Ikke noe uteplass heller, så vi måtte kjøpe tørr mat eller handle takeaway. Toalett var en felles utedo 50 meter unna. Dette er ikke barndomshjemmet hans nei 😅 ts Anonymkode: 88a61...cf4 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #19 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor lot du han bestemme at dere skulle dra etter bare 20 min? Fordi han var misfornøyd? Betyr ikke din mening noe? Uansett, høres ikke ut til at dere er den beste matchen egentlig. Ville spurt han hva som skjedde der og tatt det derfra, si du ble såret og spør hva problemet er. Anonymkode: 6d428...146 Fordi jeg spurte. Humøret hans smittet over på meg og jeg ga opp. Gadd ikke prøve overtale han, han er en voksen mann. Ville han ikke være der, neivell 🤷🏼♀️ Da ville ikke jeg være der med han. Hadde det vært like ved der vi bor, så hadde jeg svippet han hjem og dratt tilbake. Men kjøreturen tar 4 timer, så vi endte bare opp med å dra hjem. ts Anonymkode: 88a61...cf4 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #20 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva er årsaken til at du ikke sa «nei, nå må du jammen ta deg sammen. Jeg sov en uke på en madrass i et vrak fordi jeg liker deg, og så rakker du ned på en fin enebolig med god komfort? Ta deg en tur i hagen og gå rundt huset, og kom inn igjen når du har valgt å ta deg sammen»? For det hadde vi andre sagt. Og så hadde han tatt seg sammen. Og så hadde vi hatt en fin uke. Og så hadde vi nok snakket om hva som skjedde en kveld over en flaske vin. Og det ville forklart seg. Jeg ser for øvrig ikke verdien i å ikke påpeke at en gammel vogn er nettopp det, heller? Hvorfor har du denne hangen til løgn på de minst konstruktive steder og tider? Anonymkode: 65865...94f Skulle jo ønske jeg sa det nå. Jeg ønsket ikke synke ned til hans nivå og sammenligne og trekke det han arver ned. For meg så handlet det heller ikke om hva man arver heller, men at vi skulle ha det fint sammen. Men han er mer opptatt av hva VI arver, selv om jeg ikke har falt meg inn å tenke at jeg kommer til å dele noe med han, for det er det ALT for tidlig for i relasjonen 🙈 Har bare vært med han i 3 mnd ts Anonymkode: 88a61...cf4 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå