Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2002 #1 Del Skrevet 18. oktober 2002 Er det noen her som tjener under250 000,- som kan tenke seg å betale mere skatt? (Stoltenberg og Jagalands ide)!!!! Isåfall, Stem Arbeiderpartiet!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 18. oktober 2002 #2 Del Skrevet 18. oktober 2002 Synes jeg bataler nok jeg. er lærling og har innmaria dårlig betalt, men alikevel skal de ha 25% i skatt, i fjord tjente jeg hele 52.000. ikke mye og leve for etter skatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. oktober 2002 #3 Del Skrevet 19. oktober 2002 Dere får trøste dere med at når dette statsbudsjettet er i havn - kanskje med FRP-s hjelp, så får dere KANSKJE noe skattelette, selv om det ikke er intensjonen. Skattelette kommer ført og fremst til å "ramme" de som tjener fra 350 000 og oppover, så dere må nok antagelig betale omtrent like mye fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 19. oktober 2002 #4 Del Skrevet 19. oktober 2002 Linemor, du skal være heldig du FÅR BETALT for å utdanne deg. Alle vi andre må betale for studiene våre. Du slipper å leve på studielån som du må betale tilbake på resten av livet. Så ikke klag, for h**** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2002 #5 Del Skrevet 19. oktober 2002 Fikk brev fra kemneren forleden dag med krav om restskatt på nærmere 10.000 kr. Ikke akkurat det jeg trengte nå. Men allikevel så er det en del ting jeg ønsker at staten skal bekoste for meg som sykehus, skole, etc. Alternativt er jo at jeg betaler for dette selv når jeg har behov for det. Og så lenge jeg er frisk og rask er det jo fristende og satse på at det ikke blir noen langvarige sykehusbesøk på meg. Den skolen der barna mine går har som de fleste skoler dårlig råd. Jeg blir irritert over årlige kommunale kutt til skolen. Jeg derimot har for tiden god råd. Jeg er opptatt av at mine barn skal ha det beste, og er derfor villig til å betale for en bedre skole. Spørsmålet blir jo da om jeg vil betale det gjennom skatteseddelen eller om jeg vil betale direkte til skolen. Hvis jeg betaler direkte til skolen vil jeg jo se hva pengene går til. Hvis noen foreldre ikke har råd til "skolepenger" så er det dems problem. ...eller....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 19. oktober 2002 #6 Del Skrevet 19. oktober 2002 Da jeg jobbet heltid i fjor betalte jeg 36% i skatt. Syns ikke det var for mye, hadde jeg bare visst at det gikk til sykehus og skoler o.l. Men jeg blir forbannet når jeg hører forslag som til syvende og sist går ut på at de som tjener lite skal betale mer i skatt, mens de som har ræva full skal få skattelette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2002 #7 Del Skrevet 19. oktober 2002 ja er det noen nå da som har forstått at de skal stemme FRP? Det forundrer meg ikke i det hele tatt at vi må betale mer skatt, så l enge bondevik og de andre partiene får herje fritt vilt med pengene våre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2002 #8 Del Skrevet 19. oktober 2002 Læringer er heldige. Jeg betalte 42 000, - pr. år i studieavgift i 3 år. I tillegg tapt arbeidsfortjeneste. Renter på studielånet. Tok også opp lån på videregående skole. I dag har jeg 400 000,- i studielån!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette blir ca 30 000,- i renter pr. år. Hvis jeg kunne skru tiden tilbake, så hadde jeg heller blitt lærling. I dag er jeg permittert fra IT-bransjen!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2002 #9 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hvorhen står det at AP v/ Stoltenberg og Jagland vil at folk som tjener MINDRE enn 250 000 skal betale mer i skatt? Trodde faktisk det var omvendt - at AP vil at folk som tjener MYE skal betale mer i skatt, mens de med lavest inntekt skal skjermes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå