Gå til innhold

Hvor i Bergen er det fint å jogge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som bor/har bodd eller har kjennskap til Bergen, hvor er det fint å jogge? Jeg vet om Store Lungegårdsvann og Tveitevannet på bysiden av fjellet, er også interessert i andre siden (Fyllingsdalen osv) og alle andre steder det går Bybane eller buss bare det ikke er alt for langt bort. 

Anonymkode: d775a...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fineste for meg er oppe på Fløyen, tar turen opp som oppvarming.

Men ellers er Kanadaskogen https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/publikasjoner/bergenseren/reportasjer/skogstur-og-troll-i-kanadaskogen fint i Fyllingsdalen-området, og Løvstien på siden av Løvstakken er blitt bra selv om den er litt kort enda https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/vi-bygger-bergen/veier-byrom-og-parker/park-og-natur/lovstien

Anonymkode: e52c1...462

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langs Svartediket (og opp til Tarlebøvannet, om du vil ha litt stigning), Hordnesskogen,  Kanadaskogen

Anonymkode: 4993d...f8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fineste for meg er oppe på Fløyen, tar turen opp som oppvarming.

Men ellers er Kanadaskogen https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/publikasjoner/bergenseren/reportasjer/skogstur-og-troll-i-kanadaskogen fint i Fyllingsdalen-området, og Løvstien på siden av Løvstakken er blitt bra selv om den er litt kort enda https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/vi-bygger-bergen/veier-byrom-og-parker/park-og-natur/lovstien

Anonymkode: e52c1...462

Takk for tips! Om jeg får spørre, hvordan kommer du deg til stedene? Går, bil, buss eller Bybane? Prøver bare å sette meg litt inn i hvordan "den vanlige" Bergenser transporterer seg også 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du skal jogge i Kanadaskogen kan du enten gå opp fra Spelhaugen (buss nr 4 til St.Hanshaugen), eller Nipedalen (gå, eller ta buss til Møhlenpris fra sentrum, så ta buss nr 44 til Nipedalen). 

For å jogge ved Svartediket kan du ta alle bussene fra sentrum som går mot Haukeland (de eneste jeg husker er 5 og 6 i farten), og gå av ved stoppet Årstadveien. 

Hordnesskogen er kanskje litt knotete uten bil om du kommer fra sentrum (det går bybane/busser, men tar fort tre kvarter om ikke mer, og du må bytte underveis) . Det er riktignok en fin joggeløype, om du får overtalt noen til å kjøre deg dit.

Hilsen vanlig (innflyttet) bergenser

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppover Isdalen er kjempefin å jogge. 

Anonymkode: b3935...ffc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om du skal jogge i Kanadaskogen kan du enten gå opp fra Spelhaugen (buss nr 4 til St.Hanshaugen), eller Nipedalen (gå, eller ta buss til Møhlenpris fra sentrum, så ta buss nr 44 til Nipedalen). 

For å jogge ved Svartediket kan du ta alle bussene fra sentrum som går mot Haukeland (de eneste jeg husker er 5 og 6 i farten), og gå av ved stoppet Årstadveien. 

Hordnesskogen er kanskje litt knotete uten bil om du kommer fra sentrum (det går bybane/busser, men tar fort tre kvarter om ikke mer, og du må bytte underveis) . Det er riktignok en fin joggeløype, om du får overtalt noen til å kjøre deg dit.

Hilsen vanlig (innflyttet) bergenser

Takk for gode beskrivelser👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å jogge/gå byfjellene. Ulriken er en favoritt om sommeren. Lyderhorn er en behagelig tur. 

Anonymkode: ad625...7f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...