Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var deres andre fødsel ift den første?

Anonymkode: dd912...8b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lett som en plett. Veldig lite vondt, ferdig på 3 timer. I toppform etterpå. 

Anonymkode: db239...332

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første kom to dager før termin. 

Andre kom aldri av seg selv. Måtte igangsettes med piller, ballong, stripping og til slutt ta vannet, men ut skulle han ikke. Fikk drypp i bøtter og spann, men ut skulle han ikke. Til slutt ble det keisersnitt. 

Det sies at andre (og tredje og fjerde etc) fødsel blir lettere fordi det alt er banet vei, men det er ikke alltid tilfellet. 

Anonymkode: 3786c...908

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har født tre ganger, og raskere fødsler for hver gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei meg for at jeg ikke fikk føde nr to vaginalt. Det ble dessverre hastesnitt pga fare for mor og barn.

Anonymkode: e58cb...d3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nr 2 var lettest. 

Anonymkode: b56ac...426

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nr to var enklere, det er mulig det var fordi babyen var litt mindre. Men etterriene var verre.

Anonymkode: 66e9e...e1a

AnonymBruker
Skrevet

3 veldig like fødsler. Den andre var mest intens. Den tredje var "best".

Anonymkode: 7ae97...181

Skrevet

Begge var styrtfødsler, men nr.2 raskest. Og ble ikke sydd i motsetning til nr.1 der det ble en god del.

Nr.2 var nesten 1 kg større enn nr.1, men hen kom også noen dager etter termin i stedet for før.

AnonymBruker
Skrevet
Vera Vinge skrev (46 minutter siden):

Har født tre ganger, og raskere fødsler for hver gang.

Samme her. Kroppen samarbeidet bedre enn med den første. Like vondt da,må jeg innrømme,men det gikk fortere.

Anonymkode: d1917...b9e

Skrevet

For meg var det som natt og dag. Første fødsel var lang og endte med tangforløsning og tredjegrads ruptur. Andre fødsel var rask og fin, to timer fra første ri. (Og tredje fødsel enda raskere enn det igjen, 24 minutter fra start til slutt.)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fødsel nr to var enklere, det er mulig det var fordi babyen var litt mindre. Men etterriene var verre.

Anonymkode: 66e9e...e1a

Tror ikke dette har så mye å si :) Jeg fødte et lite knøtt på knappe 3 kg - men det var en jævlig fødsel og jeg fikk masse skader og komplikasjoner likevel 🫣 Kusina mi fødte en plugg på over 5 kg uten så mye som et skrubbsår! Så tror egentlig barnets størrelse ikke spiller så enormt stor rolle 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: df1eb...1dd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: igangsatt med piller lørdags kveld, søndag kveld gikk vannet, 16 timer senere kom baby. Ble tatt med sugekopp og revnet. Hadde epidural så jeg kjente ingenting av fødselen, ikke pressrier engang. 

Nr 2: igangsatt med ballong, kraftige rier, epidural denne gangen også. Ingen revning og ingen smerter. Fødsel gikk raskt der de tok vannet på morningen og baby kom på ettermiddagen. Fikk komplikasjoner etter fødselen derimot og måtte ligge en stund på sykehuset. 

Anonymkode: 85dc6...e0c

AnonymBruker
Skrevet

1. Kjempefin! Fikk epidural, ikke så vondt, født på 9 timer

2. Helt grusom. Rakk ikke epidural. Født på 5 timer, men 1 time etter jeg kom inn på sykehuset. Grusomt, forferdelig. Skrek.

Anonymkode: 58bea...365

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nummer 2 var både lenger og mye mye verre smertemessig. Trodde nesten ikke det var mulig, da jeg opplevde første fødsel som utrolig vond også. Nå er jeg glad jeg har fått de barna jeg skal ha 😆 og veldig glad for at opplevelsen med nummer 2 ikke var med første barnet, for da hadde det blitt enebarn. Er visst ikke spesielt heldig med mine fødsler, tørr ikke tenke på hvordan en tredje kunne blitt. 

Anonymkode: 74fe2...bf1

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nr to var så vond at fødsel nr en plutselig ikke regnes som spesielt smertefull. Den hadde rarere latensfase (stoppet plutselig litt opp), men gikk som et uvær når den først kom igang. Rett under en time aktiv fødsel, vann som nektet å gå og når det ble tatt kom en plugg på nesten fem kilo dundrende ut på en rie, så det var kanskje ikke så rart det var vondt 😬 Skjønner fortsatt ikke hvordan jeg bare fikk skrubbsår, for han så ut som en to måneder gammel baby når han kom ut 😂

Anonymkode: e68b7...42f

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nr 2 var en styrtfødsel, fort ferdig :) 

Anonymkode: 275ab...7c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nr 1: igangsatt med piller lørdags kveld, søndag kveld gikk vannet, 16 timer senere kom baby. Ble tatt med sugekopp og revnet. Hadde epidural så jeg kjente ingenting av fødselen, ikke pressrier engang. 

Nr 2: igangsatt med ballong, kraftige rier, epidural denne gangen også. Ingen revning og ingen smerter. Fødsel gikk raskt der de tok vannet på morningen og baby kom på ettermiddagen. Fikk komplikasjoner etter fødselen derimot og måtte ligge en stund på sykehuset. 

Hvilken komplikasjoner?

Anonymkode: 20796...408

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvilken komplikasjoner?

Anonymkode: 20796...408

Fikk infeksjon i livmoren. En time etter fødsel fikk jeg høy feber og følte meg ganske dårlig. Det var forferdelig vondt, spesielt med etterriene i tillegg til infeksjonen. 

Skrevet

Nr to måtte tas med katastrofesnitt 😅 ingen av fødselen mine har vært enkle, skal sies. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...