Gå til innhold

Mat til spebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne å lage mat til gutten min på snart et halvt år og vil helst lage middagen selv, da jeg tror at dette er det mye mer næring i en de på glass! Trenger derfor oppskrifter!!! Masse oppskrifter på ting jeg kan mose :)

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Poteter, gulrøtter, banan, fersken kommer jeg på i farta. Fikk et fint hefte om barnemat med oppskrifter i hos helsesøster for noen år siden - du kan jo spørre om dette heftet finnes ennå?

Skrevet
Poteter, gulrøtter, banan, fersken kommer jeg på i farta. Fikk et fint hefte om barnemat med oppskrifter i hos helsesøster for noen år siden - du kan jo spørre om dette heftet finnes ennå?

Kanskje jeg har fått det..?? Er ikke helt sikker, hvis ikke skal jeg spørre om det! Takk for hjelp!

Skrevet

Most avokado kanskje? :)

Mild, rik på sunt fett, og lettlaget.

Skrevet

Jeg pleide å lage babymat av potet,gulrot,broccoli, blomkål mm, delte det i tre posjoner og tilsatte kylling i en del, kjøtt i en del og fisk i en del. Så fylte jeg oppi glass (ble ca 40-50 glass hver gang jeg lagde). Da hadde vi masse variert mat i lang tid.

Dette var når de var blitt litt større. begynte selvsagt m bare potet, og la til en og en grønnsak etterhvert.

Husk at banan har veldig mye sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...