Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen gode råd å komme med?🤗

Anonymkode: 9f566...2e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bacon, ost, tannpasta, hundegodis bl.a.

Anonymkode: c1d65...f5b

Skrevet

Brus! Pepsi Max. Jeg tror den koster 59,90 i Norge for en fire-pakning med 1,5 litere av Pepsi Max.

På et reklameskilt på t-banen i dag så jeg reklame fra Nordby senter over grensen til Sverige; en fire-pakning Pepsi Max koster der 29,90! Det er halve prisen av den norske, det!

(prisene oppgitt her er altså uten pant)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er i Sverige uansett kan det være enkelte ting som lønner seg, som snus, sigaretter og alkohol, men om du skal ta turen kun for å handle må du kjøpe mye bare for å gå i null til og med.

Anonymkode: b19b4...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Te! 

Anonymkode: 037c9...3bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som har noen gode råd å komme med?🤗

Lenge siden jeg har vært der nå, men dro dit med ujevne mellomrom før Korona. Da handlet vi

-Gulost

-kaffe

-vin og øl

-støvsugerposer

-diverse typer linsepasta, pasta av bønner ol. Det var dårlig utvalg av dette i Norge på den tiden 

-Kjøtt er nok billigere, men jeg kjøper ikke billig og utenlands kylling og gris, så det utgikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke handle i sverige hold pengene i norge sånn at vi kan bruke skatte inntektene på folket, Tenk hvor mange uføre, syke og eldre som kan ta nytte av disse pengene!.

Anonymkode: 93d54...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Toalettsaker, apotekvarer, alkohol. De fleste meierivarer, men ikke kjøp meierismør for det er faktisk dyrere der. Mye frukt og grønnsaker (både ferskt og frossent) Kaffe var billig tidligere, men det har gått voldsomt opp i pris. Mulig prisen har økt like mye i Norge? Mel, sukker og diverse bakevarer er billig. Godterier og brus. Kjøtt. Fisk er like dyrt eller dyrere enn i Norge. 

Husk å ta med handleposer, for plastposene er dyre i forhold til i Norge.

Anonymkode: bcc99...ddc

AnonymBruker
Skrevet

Hva med såpe, sjampo, flytende vaskemiddel og oppvaskmaskin tabeletter?

AnonymBruker
Skrevet

ÖoB har oppvasktabletter til kr 79 denne uka, 80 stk. Rusta har flytende vaskemiddel til kr 59.90, 2.6 liter, denne uka.

Så prisene på det er nok omtrent de samme på Rusta og öob. Hva de koster i matbutikken, vet jeg ikke, for jeg kjøper aldri der. Men Dollarstore pleier å være billige på vaskemiddel, oppvasktabletter, såpe og tannkrem.

Anonymkode: 42041...53c

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du er i Sverige uansett kan det være enkelte ting som lønner seg, som snus, sigaretter og alkohol, men om du skal ta turen kun for å handle må du kjøpe mye bare for å gå i null til og med.

Anonymkode: b19b4...ac3

Feil. Kjører elbil og det koster kun 50,- t/r og det er ingen bom.

Kjøper kjøtt, pålegg, parma, masse ost, vin, kylling, kvalitetsburgere, viltkjøtt. Alt er bedre og billigere på Nordby. Har sluttet med pepsi max....

Anonymkode: 25a93...d07

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (38 minutter siden):

Brus! Pepsi Max. Jeg tror den koster 59,90 i Norge for en fire-pakning med 1,5 litere av Pepsi Max.

På et reklameskilt på t-banen i dag så jeg reklame fra Nordby senter over grensen til Sverige; en fire-pakning Pepsi Max koster der 29,90! Det er halve prisen av den norske, det!

(prisene oppgitt her er altså uten pant)

Men hvis du ikke har ærend i Sverige uansett og skal kjøre bil et stykke, f.eks. fra Oslo, må du kjøpe/drikke ekstremt mye Pepsi Max for at det skal lønne seg. 

Dessuten øker matvareprisene i Sverige mye mer enn her i Norge så man må i hvert fall ikke gå i fella og tro at alt nødvendigvis er så mye billigere på den andre siden av grensen. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke handle i sverige hold pengene i norge sånn at vi kan bruke skatte inntektene på folket, Tenk hvor mange uføre, syke og eldre som kan ta nytte av disse pengene!.

Anonymkode: 93d54...f3e

Må bare dra inn de uføre i hver faens tråd ja?

Anonymkode: 7f0d7...16d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som mange har nevnt her, ost, ofte (men ikke alltid) egg, frossenpizza hvis du spiser dette, teriyakisaus/mye asiatiske varer, krydder, honning er en god del billigere i sverige.

Kjøper alltid kjøttdeig, den svenske er mye bedre enn vår synes jeg (spesielt blandfärs), vaskemidler, pasta, mel, nøtter og snacks, brus.

Veganske produkter/vegetarprodukter er mye billigere, også ender jeg ofte opp med en 6-packning kvikk lunsj.. den koster ofte 30 kroner. Farlig!
Apotekprodukter ser jeg også er nevnt; kjøper alltid smertestillende brusetabletter og nesespray i Sverige:)

Anonymkode: 4f2fa...b4c

Skrevet
Leo skrev (24 minutter siden):

Men hvis du ikke har ærend i Sverige uansett og skal kjøre bil et stykke, f.eks. fra Oslo, må du kjøpe/drikke ekstremt mye Pepsi Max for at det skal lønne seg. 

Dessuten øker matvareprisene i Sverige mye mer enn her i Norge så man må i hvert fall ikke gå i fella og tro at alt nødvendigvis er så mye billigere på den andre siden av grensen. 

Jeg mente ikke at noen skulle kjøre ens ærend bare for å kjøpe brus i Sverige. Men ts spurte etter hva som lønner seg å handle i Sverige. Og da nevnte jeg et forslag om én av tingene som er billig der og lønner seg å handle; Pepsi Max. 

Men da som et tillegg til alt annet hun ev storhandler der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det man ved sparer mest på er røyk og alkohol. 

Ellers lønner det seg å ha god oversikt over hva varer koster i Norge, siden enkelte ting faktisk er dyrere i Sverige enn her hjemme. 

Anonymkode: bdcef...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...